• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Ahmed

Panerai
Så sant, för att citera min favortserie, där profilbilden förövrigt också är hämtad:
“Harry, I’m going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don’t plan it, don’t wait for it, just let it happen”
:D



Precis så, man kan för en stund inbilla sig att man parerat det hela, men sen börjar det klia igen ;)



I need to be strong.. I have been tempted of one of the V-wolves you are selling..
Need to make some serious thinking over the weekend :)
I'm the worst, I promised myself that I will not buy more this summer :), I couldn't resist and bought more, but I can't keep all of them which is really unfortunate.

For me with Zodiac, is like you are hungry but you try not eating, but you are just getting more hungry, and you end up eating more and more :). it's really a pleasure hunting these beauties.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Mm kommer ihåg den. Sjukt ball...också sjukt " hittade i dotterns låda":D
Det bästa är också @Morotsmannen otroligt lyckosamma bortskämda dotter som kommer med nonchalanta kommentaren om att det bara är "ett par stycken" hon har. Hahaha klockrent

@OddD
Har dom börjat strula? Annars är det väl ingen idé att byta ut trotjänaren?
Här är mina 80talare
IMG_20190726_142702-01.jpeg
 
Senast ändrad:

Olsson

Cartier
I'm the worst, I promised myself that I will not buy more this summer :), I couldn't resist and bought more, but I can't keep all of them which is really unfortunate.

For me with Zodiac, is like you are hungry but you try not eating, but you are just getting more hungry, and you end up eating more and more :). it's really a pleasure hunting these beauties.

I know the feeling too well! You are putting words on the feelings all beautiful watches makes you feel :)

You have a fantastic collection of Zodiacs and as you say, the hunt is a big part of the fun! :)
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Det bästa är också @Morotsmannen otroligt lyckosamma bortskämda dotter som kommer med nonchalanta kommentaren om att det bara är "ett par stycken" hon har. Hahaha

@OddD
Har dom börjat strula? Annars är det väl ingen idé att byta ut trotjänaren?
Här är mina 80talare
IMG_20190726_142702-01.jpeg

Fint med gamla trotjänare, mina lurar krånglar inte men börjar att se väldigt trötta/inkörda ut.
15641692249945775070692711951177.jpg
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Mitt i sommarvärmen sitter jag här och blir biten av samma bagatell-plåga som slog oss föra sommaren



IMG_1871.JPG
Hitta en bagatell i dotterns packning



Jag hittade beskrivning av denna klockas färger som jag gillar.
Seafoam green.
Underbar färgsättning.
04F11CC7-743E-4E22-A8A4-458AE29D0EB0.jpeg


Nu ska denna mycket ovanliga bagatell vandra vidare. Hör av dig om du är sugen. Inget napp här så ligger den på Tradera med möjlighet att betala via KLARNA. Ger den 24h här.
Kul om den får leva kvar i tråden.
Skick: 4,5/5
Box: japp
Komplett: japp
BCD8E05B-7B0E-422D-9F44-1F884F9E4EF6.jpeg

Som en liten godisbit rakt ur påsen. Sådana man alltid plockar för lite av ni vet :).
PSX_20180729_181611.jpg


IMG_20180730_211517.jpg

Sorry @Jeser90 ingen inspirations bild, eller kanske skaffa en bagatell igen med super polerade index :)

Alltså!
Först tippar jag på hatten åt @Ontrackpiraten som var den första som skaffade en endmilllänk till en bagatell.
Det har gett tråden många underbara bilder. Så nu beställde jag själv och WAZAAM!
Fan, det här ger klockan helt nya dimensioner. Nu är den ju en seriös player. Ett skojfrisk contender om beater platsen.
Äger ni och älskar ni en eller flera bagateller; KÖP!
31AD7295-7A5D-4868-8314-44F6DC364A55.jpeg

Snyggt som tusan. En bagatell på steroider.
Fortsätter lovorden med en bild även jag så har vi snart en bagatell-festival :).
PSX_20180801_095441.jpg

I helgen ska bagatellen få bekänna färg! Känns som en pålitlig kompis under en helg full med tävlingar och öl med polarna.
02799C20-C5D4-4DD5-8796-EC3C00774C57.jpeg

Gooo morrån å gooo helg!!!
Underbar bagatell håller kvar sommaren lite. Kombon turkos och gul är frisk och härlig...
95607426-316A-45AA-9B4F-C0BEC1F671AC.jpeg

D2E76C08-AB29-4F6A-A119-BC15CD916A3D.jpeg

Ibland kan det vara bra att bagatellisera hela grejen



Vägrar måndag med bagatell...
4A2DD9B8-704A-47D4-B329-6DED7442C2FB.jpeg




Härligt med lite färg i vardagen :)
06658E7A-EE3D-4200-A71A-AB9B34D6F7E2.jpeg
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Dom är onekligen jävligt roliga då så jäkla plågad kan du ju inte vara:D Lufta lädret och klipp till på nåt kul.
Egentligen kan man säga att det har vart ett uselt klockår hittills.. börjar nästan lukta dött i zoddelådan...
IMG_20190727_194559.jpg
Men tyvärr måste man i nuläget släppa den gröna för att ge plats åt nytt...
Sicket citat! Ja varit lite dåligt med färg i sommar
Tog ett tag för mig att inse att det räckte :D Finns ännu mer att plocka haha. Tycker att det har varit bättre tryck i tråden tidigare.. tror värmen har slagigt hårt.
Tycker nog att det är en av de bättre dykarsläppen under adventure tiden.
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Usch vad man blev sugen på en endmilllänk.... är det polerade mittbitar man ska ha? Eller vad tycker ni?
W_SS201805P2S030S-1_2000x.jpg

SS201820B030S-1_800x.jpg

Polerat så att det glänser ordentligt och visar upp den roliga/fina färgen på klockan om du har tänkt ha den på någon färgglad karamell, sen kanske den vanliga är mera diskret.
Men diskret kan man ju vara när man får träfrack/flyttar in i en trärummare/ligger 6 fot under
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Polerat så att det glänser ordentligt och visar upp den roliga/fina färgen på klockan om du har tänkt ha den på någon färgglad karamell, sen kanske den vanliga är mera diskret.
Men diskret kan man ju vara när man får träfrack/flyttar in i en trärummare/ligger 6 fot under
Diskret när man går ner i graven? Aldrig.. det ska ha höras att man sänks ner...
 
Topp