• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Arvaker

Cartier
599E534D-1484-419E-9D63-7C7554347C78.jpeg

Fick mail idag att det tar ca 6 veckor innan jag har ZO9209 på armen...gillar inte sånt trams!
En estimering med felmarginal skulle jag tro :wtf:
 

OddD

Panerai
2-Faktor

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Jag lurade på den men var för sölig, kanske lika bra för min plånbok.

Om man skulle få tag på en cammomodell i nån trevlig färg (som jag vill) vad borde vara ett rimligt pris?
Svårt.
Det är ju en ganska knasig modell rent färgmässigt så skulle tro att intressenterna blir lite mindre ifall det inte är samlare av just modellen eller serien. Vill påstå att mellan 1500-3000;- ( kanske mer? ) känns rimligt, såklart beroende på skick, tillbehör och dylikt. Dom är ju inte allt för vanliga.
 
Senast ändrad:

OddD

Panerai
2-Faktor
Jag lurade på den men var för sölig, kanske lika bra för min plånbok.

Om man skulle få tag på en cammomodell i nån trevlig färg (som jag vill) vad borde vara ett rimligt pris?

Svårt.
Det är ju en ganska knasig modell rent färgmässigt så skulle tro att intressenterna blir lite mindre ifall det inte är samlare av just modellen eller serien. Vill påstå att mellan 1500-3000;- ( kanske mer? ) känns rimligt, såklart beroende på skick, tillbehör och dylikt. Dom är ju inte allt för vanliga.

Priset kan ju dra iväg då dom är lite ovanliga sen om cammo bandet finns eller inte är ju också avgörande.
En rosa cammo bagatell vore ju finfint.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Svårt.
Det är ju en ganska knasig modell rent färgmässigt så skulle tro att intressenterna blir lite mindre ifall det inte är samlare av just modellen eller serien. Vill påstå att mellan 1500-3000;- ( kanske mer? ) känns rimligt, såklart beroende på skick, tillbehör och dylikt. Dom är ju inte allt för vanliga.

Det är bara att slänga iväg alla pengar man kan för att få in fler camo till Sverige.. om någon får ett nys på en, då är det bara göra allt vad man kan för att få den till Sverige, jag kommer sitta på högvakt för att kunna sno den för samma peng som import :)
 
Topp