• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

OddD

Panerai
2-Faktor
#Onsdagsbastu #Zodiacröj #FulRedBull

20190911_185614.jpg
 
Någon som vet om det går att köpa till en länk till min version av Sea Dragon?

Mig veterligen så såldes just denna färg aldrig med länk och tyvärr så brukar en del Zodiacs inte gå att komplettera med länk då boetten skiljer sig mellan de olika versionerna av samma modell. Kanske någon som vet mer vad som gäller för min version?

Heter ZO9904.

För övrigt så är det en fantastisk klocka!

IMG_20190909_132352.jpg
Samma hålbild på alla auto drakar. Alla funkar på originallänk.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tänkte att jag ska lägga ut denna här innan hajarna på köp och sälj får en chans...:)
Köpte denna fräcka pepsi-Zodiac för en massa år sen. Många fördelar jämfört med förlagan: presidentlänk, ingen onödig reklam för trötta tyska biltillverkare, snyggare och tunnare boettform, avsaknad av ful senilbubbla, kvarts...
0121-jpg.461465

Nu var jag jättesugen på att omvandla den till den ännu mer ovanligare rootbeervarianten. Betalade drygt två och ett halvt tusen för att Fintlings Ytbehandlingsfabrik för att de skulle guldplätera vridringen. Köpte in en Hadley-Roma two-tone presidentlänk som satt riktigt bra! Jag har inte märkt någon åverkan på guldpläteringen sen dess.
02.jpg
03.jpg


Lyckades efter några år få tag i graalen. Originalrootbeeren utan mercedesvisare (naturligtvis till ett ett alldeles för högt pris...:rolleyes:).
05.jpg


Därför ligger nu min första Zodiac bara och skräpar. Tänker att jag vill sälja den för 7500 inkl. frakt. Då får du två klockor i ett. Pepsi + Rootbeer. Medföljer gör dessutom ett extra rootbeerinsert plus ett helblått insert plus ett extra lås. Tyvärr har jag inte listat ut hur man får tillbaka vridringen med originalinsertet, och inte heller orkat gå till urmakare för detta. Allt som är med på sista bilden ingår.
06.JPG
07.JPG
08.JPG
09.JPG
 

Bilagor

  • 05.jpg
    05.jpg
    219.2 KB · Visningar: 1
Topp