• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Olsson

Cartier
Denna rackare fick följa med på jobbet även idag, fredagen till ära!

Önskar alla vänner i tråden en fin fredag och helg! :)

upload_2019-10-18_8-38-15.jpeg
 

Master J

Audemars
2-Faktor
17cm ish med det sagt så tycker jag större klockor kan vara härliga ibland men beror lite på klockan
Här är lite exempel på större på min handled
Obs akta ögonen inte zoddar
DSC00893.JPG
DSC00817.JPG
DSC00606_1.JPG
DSC00977.JPG

Visst, jag förstås... kanske en sea wolf passar bättre i 40 eller tom 38 mm... beror på klocka och form.

Jag tycker du ska pröva en v-wolf 44mm, där har du en rejäl klocka som funkar även på "smalare" handleder.
 

Nioq

Omega
2-Faktor
Shit vilken lågbudget kopia... kolla caset, som om en blind rysk smed huggit ut det ur en gammal spade.
Jag skulle dock gärna se att originalet tog till sej lite av detta: "45mm Case Diameter"....
originalets nätta 40 är rätt litet alltså, 42 mm vore perfa!
Det är så mycket som är sjukt här. För det första gör man usla kopior av ett märke som inte är i premiumsegmentet (när händer sånt?). För det andra har man mage att sätta en prislapp som inte är långt ifrån originalet. För det tredje finns det en marknad där folk uppenbarligen inte har någon koll och köper skiten. Sorgligt.
 
Topp