• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 46 26.4%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 28.7%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.2%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 55 31.6%

• Totala väljare
    174
Testar läder på V-wolf...
Vad tycker ni?
20200104_121203.jpg

20200104_121224.jpg

Generellt gillar jag läder bäst på vintern, men V-wolfen gör sej nog ändå bäst på den eminenta originallänken...
Länk alla dagar i veckan, men en fin pjäs!

Jag behöver lite hjälp med min Zodiac GMT. Har problem med att få fast vridringarna (har två) och misstänker att det är den "stora pinnen" (se bild) mellan vridring och glas som inte är riktigt kry. Var hittar man en sån? Och vad är namnet på denna del (på engelska)? Tacksam för hjälp!:)
zF.jpg
04-jpg.1322703

Jag behöver lite hjälp med min Zodiac GMT. Har problem med att få fast vridringarna (har två) och misstänker att det är den "stora pinnen" (se bild) mellan vridring och glas som inte är riktigt kry. Var hittar man en sån? Och vad är namnet på denna del (på engelska)? Tacksam för hjälp!:)
zF.jpg
04-jpg.1322703
Det är väl en fjäder? Bezel retainer spring eller click spring som de nog kan kallas på Ebay.

Senast ändrad:
Känns som om jag står för 50% av inflödet i tråden... mer på g :)
20200103_165301.jpg

Spännande att se vad som är på ingång!! :)
Väldigt fint att du har ett bra inflöde och fyller tråden med nya vackra bekantskaper.
Nytt årtionde nu, man kanske borde inleda det på bästa sätt, genom att blicka mot något spännande att utöka Zodiac-samlingen med ;)

Har gjort en jämförelse idag mellan dessa 2:
20200103_193828.jpg

Tag heuer 2 dagar gammal och V-wolf ca. 15 år men nära nyskick :)
Listpris 13500 kr vs. ca. 6000 kr(?) runt -95.

Båda har väldigt hög detaljkvalite på själva uret men Zodiacs länk är (som vanligt) överlägsen.
24-18 är riktigt nice på zodiacen men 22-20 på Tagen hade gärna fått vara 22-18...

Kul intiativ att göra en sådan typ av jämförelse, och glädjande att V-wolfen står sig så bra.
Har aldrig haft chansen att prova någon Tag, men den var också oerhört fin :)

Jag och V-wolfen önskar tråden en god fortsättning. Sakta infinner sig känslan av vardag igen efter helger och lediga dagar :)

Blev nyfiken och kom att fundera kring årtal när jag läste det @JonasUppsala skrev tidigare.

Är det kring -95 denna är producerat, eller vilket tidspann kan man tänka sig?

Finns det något bra och relativt enkelt sätt att se vilka årtal Zodiac tillverkade olika modeller och upplagor? Hade varit spännande att läsa om :)

upload_2020-1-7_10-47-43.jpeg

Jag och V-wolfen önskar tråden en god fortsättning. Sakta infinner sig känslan av vardag igen efter helger och lediga dagar :)

Blev nyfiken och kom att fundera kring årtal när jag läste det @JonasUppsala skrev tidigare.

Finns det något bra och relativt enkelt sätt att se vilka årtal Zodiac tillverkade olika modeller och upplagor? Hade varit spännande att läsa om :)

Vill minnas att det ska finnas ganska tidigt i tråden :)

Gick igenom hela för något år sedan, klart underhållande och @Eric Jajjamensan P är saknad :)

Instämmer verkligen, gick igenom hela tråden när jag var ny på KS för bra precis ett år sedan.
Det var så jag introducerades för Zodiac.
Fastnade direkt för alla fina och på många sätt unika klockor, men lika mycket tack vare den härliga stämningen som finns i tråden! :)

och som du säger, @Eric Jajjamensan P är saknad :)

-95 var en grov uppskattning, men nånstans har jag läst något för att våga chansa på det... ;)

-95 var en grov uppskattning, men nånstans har jag läst något för att våga chansa på det... ;)
Låter inte -95 väldigt tidigt för en V-wolf? Vet de lanserades samtidigt som zodiac satsade på en ny reklam kampanj/strategie, men känns rimligare som slutet av 90talet eller början av 2000 fastän jag ska kolla bland dokumenten snart om jag skrivit något med precision.

zF.jpg
04-jpg.1322703
Det är väl en fjäder? Bezel retainer spring eller click spring som de nog kan kallas på Ebay.
Tack för tipset, men jag fick fast vridringen efter lite trixande!:)

Här har vi en V-wolf med ett Cert stämplat 2005 och giltigt fram till 2007(?) https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3158/vara/1283524 har även funnit konstiga auktionssidor som beskriver dem som mellan 2000-2007 villket jag tror är rimligare än -95 men är säker på att det finns någon i tråden som vet exakt. Kanske @Morotsmannen vet?

Helt rätt... jag hade haft jullov för länge tror jag :bag:
Menade faktiskt -05 o_O

Fossil köpte ju Zodiac -99... Först kom ju då linjen med sea wolf quartz, sen kom sea dragon modellerna och lite senare v-wolf....
Där i början även desert master mfl...
Sen kom oceanaire och därefter ZMX.... sen är vi framme vid super sea wolf 53 och 68.

Boom!! Efter flera års längtan, förtvivlan (köpte bl.a. en ZO9904 från USA för ett par år sedan och fick efter en tid det osköna meddelandet att klockan var slutsåld...) och avund (alla ni som dagligen postar era guldklimpar här) har det äntligen hänt - jag är ägare till en Zodiac :cigar:

Eftersom flera av er är att betrakta som hardcore vore det skoj om någon kan lista ut vilken modell det handlar om (ledtråd: kan faktiskt vara så att den aldrig förekommit i tråden).

7B8F6149-50CF-4970-ABC6-60243DDD7BEC.jpeg
3A9E4AA8-EEC9-4DA1-807E-26F087557951.jpeg
4AB2CC47-5F75-45C6-8887-D7262A6BA4C3.jpeg

Tillbaka
Topp