• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Morotsmannen

Panerai
Med ett nytt band på måste det såklart bli lite :snaphappy: Blev en jäkligt lyckad kombo faktiskt!
52434AF3-FD81-405A-9358-9B3DC240404C.jpeg
ABDA9EC2-F6E1-4EF3-8587-B1F0D71E136F.jpeg
B1749163-099D-4D3F-B99D-51C065598D66.jpeg
Där har du lyckats 100./’
 

Olsson

Cartier
Snart helg. Råkar fylla 27 idag, så ikväll blir det kaffe och tårta med lite familj och vänner! Givetvis kör man Zodiac dagen till ära! :)

Bra precis på dagen 1 år sedan jag köpte min första Zodiac också, en vit bagatell, just nu behöver den ett litet batteribyte, men bjuder på en bild från arkivet på den också ;)

Hade precis blivit medlem här på KS, hittade snabbt till denna tråd, alla fina klockor, men främst tack vare den trevliga stämningen som råder här i tråden, som ledde till att jag fick upp ögonen för Zodiac, och det är jag oerhört tacksam för.

Trevlig helg! :)

upload_2020-1-17_13-38-25.jpeg


upload_2020-1-17_13-43-9.png
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Rolex är ju fint, men har man haft denna på handleden?

Liten throwback till när jag hade den i tio minuter.
IMG_20200117_135100_493.jpg
Det är inte bara poetiskt sagt, det är även sanningen, som @Eric Jajjamensan P tala om på sida 6..
"Måndag den första dagen på nästa vecka. Efter postens dvala kommer svettiga små fingrar trasa sönder gröna kuvert. Glasartade blickar kommer att försöka se sig mätta på innehållen. Synapser gnistra och glöda i annars så avtrubbade själar. Sanningen kommer att stiga upp ur djupet ur de utvalda. Sanningen att Rolex suger och att en klocka aldrig bör göra högre anspråk i livet än en Zodiac.
Sedan lyfter Zodiac-tråden som en väldig örn. Evig kommer den sedan sväva och kasta sin skugga över allt..."

Det är som att hitta juveler i djungeln, du kommer ut då och då för att känna den friska lukten, men glimmret av juvelerna får dig att återgå till det djupaste träsk i djungeln du kan hitta.. zodiac en evig rÅÅlex dräpare.
 

Watcharound

Panerai
2-Faktor
:)
Det är inte bara poetiskt sagt, det är även sanningen, som @Eric Jajjamensan P tala om på sida 6..
"Måndag den första dagen på nästa vecka. Efter postens dvala kommer svettiga små fingrar trasa sönder gröna kuvert. Glasartade blickar kommer att försöka se sig mätta på innehållen. Synapser gnistra och glöda i annars så avtrubbade själar. Sanningen kommer att stiga upp ur djupet ur de utvalda. Sanningen att Rolex suger och att en klocka aldrig bör göra högre anspråk i livet än en Zodiac.
Sedan lyfter Zodiac-tråden som en väldig örn. Evig kommer den sedan sväva och kasta sin skugga över allt..."

Det är som att hitta juveler i djungeln, du kommer ut då och då för att känna den friska lukten, men glimmret av juvelerna får dig att återgå till det djupaste träsk i djungeln du kan hitta.. zodiac en evig rÅÅlex dräpare.
Vackra ord!
En bild för tråden.
Trevlig helg på er!
6DEF455E-7457-4E77-9F52-198CC4E8D323.jpeg
 

Ahmed

Panerai
Snart helg. Råkar fylla 27 idag, så ikväll blir det kaffe och tårta med lite familj och vänner! Givetvis kör man Zodiac dagen till ära! :)

Bra precis på dagen 1 år sedan jag köpte min första Zodiac också, en vit bagatell, just nu behöver den ett litet batteribyte, men bjuder på en bild från arkivet på den också ;)

Hade precis blivit medlem här på KS, hittade snabbt till denna tråd, alla fina klockor, men främst tack vare den trevliga stämningen som råder här i tråden, som ledde till att jag fick upp ögonen för Zodiac, och det är jag oerhört tacksam för.

Trevlig helg! :)

upload_2020-1-17_13-38-25.jpeg


upload_2020-1-17_13-43-9.png
Happy birthday. I agree the best thing with this thread is the atmosphere, really nice people enjoying the brand. To me every post with pictures it’s a pleasure to see. It’s satisfying, like my morning cup of coffee.
 
C

Coach

Guest
Snart helg. Råkar fylla 27 idag, så ikväll blir det kaffe och tårta med lite familj och vänner! Givetvis kör man Zodiac dagen till ära! :)

Bra precis på dagen 1 år sedan jag köpte min första Zodiac också, en vit bagatell, just nu behöver den ett litet batteribyte, men bjuder på en bild från arkivet på den också ;)

Hade precis blivit medlem här på KS, hittade snabbt till denna tråd, alla fina klockor, men främst tack vare den trevliga stämningen som råder här i tråden, som ledde till att jag fick upp ögonen för Zodiac, och det är jag oerhört tacksam för.

Trevlig helg! :)

upload_2020-1-17_13-38-25.jpeg


upload_2020-1-17_13-43-9.png
Grattis Olsson!
Kul att gröningen är med dig fortfarande :)
 
Topp