• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

dr.fox

Cartier
Eller vitt?
IMG_20200124_171906.jpg
 
Undvik Page & Cooper - köp i Schweiz på plats, eller online från USA om nytt (Topper Jewelers kan jag rekommendera), annars begagnat i Europa.

Page & Cooper blåste mig på pengarna - beställde en klocka som sedan inte fanns i lager, och de betalade ej tillbaka pengarna trots att de lovade att göra så inom 2 veckor. Ojdå, glömde. Ojdå, nu en sjukskriven. Sedan tystnad, inga svar på e/mail.
Anmälde till min bank efter 6 månaders väntan. Banken har nu efter en månad återbetalt pengarna till mig igår, och de kommer i sin tur kräva av Page & Cooper, om de nu kan betala. PC gick nästan i konkurs 2018, men lyckades undvika i sista minuten. Många lurade kunder, titta på Trustpilot eller internationella klock-trådar. Sol och vårare, undvik :stop:
Ojj det låter tråkigt. Jag har just beställt en Zodiac Olympos i guld från PC i tisdags. Sedan såg jag Trustpilot kommentarer... :( Jag har inte hört någonting från dem sedan även att enligt webbsidan leverans inom EU 2-3 vardagas. Fick ingen bekräftelse än att klockan är på väg. Jag är lite orolig nu. Jag läste att Horel i Frankrike är en bra AD men kanske bäst att åka till Schweiz då.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Ojj det låter tråkigt. Jag har just beställt en Zodiac Olympos i guld från PC i tisdags. Sedan såg jag Trustpilot kommentarer... :( Jag har inte hört någonting från dem sedan även att enligt webbsidan leverans inom EU 2-3 vardagas. Fick ingen bekräftelse än att klockan är på väg. Jag är lite orolig nu. Jag läste att Horel i Frankrike är en bra AD men kanske bäst att åka till Schweiz då.

Ojdå... håller tummarna att löser sej :banghead:
 

Olsson

Cartier
Ojj det låter tråkigt. Jag har just beställt en Zodiac Olympos i guld från PC i tisdags. Sedan såg jag Trustpilot kommentarer... :( Jag har inte hört någonting från dem sedan även att enligt webbsidan leverans inom EU 2-3 vardagas. Fick ingen bekräftelse än att klockan är på väg. Jag är lite orolig nu. Jag läste att Horel i Frankrike är en bra AD men kanske bäst att åka till Schweiz då.

Väldigt tråkigt att höra. Det finns inget telefonnummer till dem, så det går att undersöka det hela? Håller tummarna att det ordnar sig på bästa sätt, och att du får Zodiacen du beställt! :(
 

Ahmed

Panerai

Arvaker

Cartier
Ojj det låter tråkigt. Jag har just beställt en Zodiac Olympos i guld från PC i tisdags. Sedan såg jag Trustpilot kommentarer... :( Jag har inte hört någonting från dem sedan även att enligt webbsidan leverans inom EU 2-3 vardagas. Fick ingen bekräftelse än att klockan är på väg. Jag är lite orolig nu. Jag läste att Horel i Frankrike är en bra AD men kanske bäst att åka till Schweiz då.

Hoppas den fanns i lager, då kanske du får den! Hade jag varit du hade jag ringt på måndag!

lycka till!
 

Ahmed

Panerai
after yesterday picture, I thought to make some bracelet swap. Bought this one new from a shop last year, but didn’t use it much, didn’t agree completely with the rubber, and was almost going to sell it.
Have put this on, big change, looks amazing to me. It has the retro look but also modern.
F8F70578-5375-44C9-8E9D-9F8007CBED39.jpeg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
after yesterday picture, I thought to make some bracelet swap. Bought this one new from a shop last year, but didn’t use it much, didn’t agree completely with the rubber, and was almost going to sell it.
Have put this on, big change, looks amazing to me. It has the retro look but also modern.
F8F70578-5375-44C9-8E9D-9F8007CBED39.jpeg
Best combo for the dragon. I miss these two.
One is now yours and the other one i dont know.
DfoicUN.jpg
 
Topp