• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
When this nightmare is going to end, I need to buy more watches to feel like before, what a sad life moment
00E32D10-7571-4CDD-B910-72315A1ACE59.jpeg

Kör Olympos. Sjukt underskattad modell!
Olympos är grym! Med sina 37.5mm sitter den som gjutet på handleden, dock har jag problem med att hitta ett bra och passande band till den. Är 19mm mellan luggarna. Visst läderbandet som medföljer är helt ok men brunt. Brun är tyvärr ingen favorit. Använder nu ett svart Zodiac-gummi men känns inte helt rätt.
Ser man på bilden ovan så gillar jag mesh, så om någon har ett passande mesh eller förslag på en passande länk så säg gärna till :)

20200331_115137.jpg

20200331_115115.jpg

Olympos är grym! Med sina 37.5mm sitter den som gjutet på handleden, dock har jag problem med att hitta ett bra och passande band till den. Är 19mm mellan luggarna. Visst läderbandet som medföljer är helt ok men brunt. Brun är tyvärr ingen favorit. Använder nu ett svart Zodiac-gummi men känns inte helt rätt.
Ser man på bilden ovan så gillar jag mesh, så om någon har ett passande mesh eller förslag på en passande länk så säg gärna till :)

20200331_115137.jpg

20200331_115115.jpg

Har inte watchgecko mesh i 19mm? Dom har 21 iaf...

Ok. Hur upplever du kvalitén på länken och låset? Har du även någon av deras lite tjockare mesh och kan jämföra?
Tack!

Det är ju två olika saker... har några av deras mesh i högre prisklass också... de är ju klart grövre å passar bäst på dykare el. Dylikt.. dom är för grova för en olympos.

Jag tycker att meshet i fråga passar bra på en lite dressigare klocka... som en olympos.
Frågan är väl dock om ett borstat hade varit bättre...

Använd koden watchgecko10 så får du 10% rabatt :)

Det är ju två olika saker... har några av deras mesh i högre prisklass också... de är ju klart grövre å passar bäst på dykare el. Dylikt.. dom är för grova för en olympos.

Jag tycker att meshet i fråga passar bra på en lite dressigare klocka... som en olympos.
Frågan är väl dock om ett borstat hade varit bättre...

Använd koden watchgecko10 så får du 10% rabatt :)
Sant, tror också att ett tjockare mesh blir lite för grovt för klockan.
Polerat kanske kan passa då klockan har en del polerade detaljer men borstat hade föredragits.
Tack för koden!

20200331_115137.jpg

20200331_115115.jpg
congrats for this beautiful piece. As there is a big gap go with a nato it will look perfect. Actually the LE comes with nato.
0ea18712800d5c5496d34ec2a3e8bf54.jpg

fdb801ba74d268c9a4e96197ab79ca05bdfd8db0.jpg

Tillbaka
Topp