Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ibland! När solen kommer fram tillsammans med det fantastiska orange gummitSaknar du din diamant?
Bumpade den till 2900:- för har annat på ingång. Annars får den vara kvar!https://klocksnack.se/threads/zodiac-v-wolf-40mm.129766/
Bra grejjer! Vore det inte för att jag föredrar de nya Sea Wolfsen skulle jag nog slagit till.
Kul bredd på din eminenta samling!Hmm vilken Zodiac blir det idag..?
How you can pick one, they all look greatHmm vilken Zodiac blir det idag..?
Kör Olympos. Sjukt underskattad modell!Hmm vilken Zodiac blir det idag..?
Olympos är grym! Med sina 37.5mm sitter den som gjutet på handleden, dock har jag problem med att hitta ett bra och passande band till den. Är 19mm mellan luggarna. Visst läderbandet som medföljer är helt ok men brunt. Brun är tyvärr ingen favorit. Använder nu ett svart Zodiac-gummi men känns inte helt rätt.Kör Olympos. Sjukt underskattad modell!
Olympos är grym! Med sina 37.5mm sitter den som gjutet på handleden, dock har jag problem med att hitta ett bra och passande band till den. Är 19mm mellan luggarna. Visst läderbandet som medföljer är helt ok men brunt. Brun är tyvärr ingen favorit. Använder nu ett svart Zodiac-gummi men känns inte helt rätt.
Ser man på bilden ovan så gillar jag mesh, så om någon har ett passande mesh eller förslag på en passande länk så säg gärna till
Hmm vilken Zodiac blir det idag..?
the second row off the collection, I will say impossible to find today (all of them)Svårt val här också...
Dock bara 2 på mesh...
Hmm vilken Zodiac blir det idag..?
Svårt val här också...
Dock bara 2 på mesh...
Japp de har en variant, dock bara i polerat stål och med det mindre roliga låset. Någon som provat just denna modell och vet ngt om kvalitén?Har inte watchgecko mesh i 19mm? Dom har 21 iaf...
Japp de har en variant, dock bara i polerat stål och med det mindre roliga låset. Någon som provat just denna modell och vet ngt om kvalitén?
https://www.watchgecko.com/milanese-mesh-watch-strap
Du får gärna posta lite bilder Har du en polerad eller borstad?Jag har ett sånt i 20mm... är ju en standardmodell, men geckotas version håller bra kvalité.
Ok. Hur upplever du kvalitén på länken och låset? Har du även någon av deras lite tjockare mesh och kan jämföra?Har en polerad... är inte monterad på nån klocka för tillfället tyvärr...
Ok. Hur upplever du kvalitén på länken och låset? Har du även någon av deras lite tjockare mesh och kan jämföra?
Tack!
Sant, tror också att ett tjockare mesh blir lite för grovt för klockan.Det är ju två olika saker... har några av deras mesh i högre prisklass också... de är ju klart grövre å passar bäst på dykare el. Dylikt.. dom är för grova för en olympos.
Jag tycker att meshet i fråga passar bra på en lite dressigare klocka... som en olympos.
Frågan är väl dock om ett borstat hade varit bättre...
Använd koden watchgecko10 så får du 10% rabatt
congrats for this beautiful piece. As there is a big gap go with a nato it will look perfect. Actually the LE comes with nato.Olympos är grym! Med sina 37.5mm sitter den som gjutet på handleden, dock har jag problem med att hitta ett bra och passande band till den. Är 19mm mellan luggarna. Visst läderbandet som medföljer är helt ok men brunt. Brun är tyvärr ingen favorit. Använder nu ett svart Zodiac-gummi men känns inte helt rätt.
Ser man på bilden ovan så gillar jag mesh, så om någon har ett passande mesh eller förslag på en passande länk så säg gärna till
Sant, tror också att ett tjockare mesh blir lite för grovt för klockan.
Polerat kanske kan passa då klockan har en del polerade detaljer men borstat hade föredragits.
Tack för koden!
Nope. Måste vara borstat + att det blir för stort glapp mellan länk och boett.Det blev inte bra alltså...?
Nope. Måste vara borstat + att det blir för stort glapp mellan länk och boett.
Länken i sig håller dock hög kvalitet så tipset var bra
Testade med ett svart lädernato men nja. Visst skulle det funka om man gillar lädernatosTesta lädernato, eller läder-singelstrap
Ser riktigt bra ut!Testade med ett svart lädernato men nja. Visst skulle det funka om man gillar lädernatos
Slängde på mitt gamla canvasband och ja jag tror faktiskt att det börjar närma sig
Testade med ett svart lädernato men nja. Visst skulle det funka om man gillar lädernatos
Slängde på mitt gamla canvasband och ja jag tror faktiskt att det börjar närma sig