• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Visst, denna är också på listan, zodiac sea-chron
Screenshot_20200414-213037__01.jpg

Nu får jag vara med i denna tråd också... :)

Skulle dock behöva lite kunskap för att kunna lägga min röst i trådstarten - vad är "pre-dot" resp "dot-Zodiac"?

20200416_223114.jpg

Cool och eftertraktad klocka :)

Dot zodiac avser perioden 1990-1997 när zodiac under ägare nr.2 gjorde många klockor i en serie med olika prickar (dot) på tavlan... vanligast är röd, guld och silver, men det finns även blå.

Din zodiac är äldre än så och tillverkad under de ursprungliga ägarna... Således en "pre-dot"

Beundrar den där lite till... en av de dyraste Zodiac på marknaden... brukar sticka iväg ordentligt på bukten.
Den är 36mm va?
Japp, 35-36mm någonting. Perfekt för mina klena handleder (16 cm). Fick till och med länken att sitta OK utan att vara i innersta hålet på spännet (fick naturligtvis plocka bort alla lösa länkbitar...)

Tillbaka
Topp