• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den extravaganta tråden om minimalism - ett rop på hjälp

ScubaKing

Audemars
Tack, det är ett grymt bra råd! Faktum är att det kommer några i slutet på veckan och ska ta med sig ett första lass. 😊

Ta inte detta på fel sätt, men kan det vara så att du lurar dig själv? Du vet att det räcker med ETT samtal och ETT besök för att få en stor näve sedlar och bli av med rubbet på en gång. Dem kommer 10 man och tar rubbet och du får pengar. Vi gjorde det i släkten när vi sålde landstället med alla hus och rubbet inne i dem.

Du behöver inte packa, du behöver inte sortera, bara ringa och glömma det.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Ta inte detta på fel sätt, men kan det vara så att du lurar dig själv? Du vet att det räcker med ETT samtal och ETT besök för att få en stor näve sedlar och bli av med rubbet på en gång. Dem kommer 10 man och tar rubbet och du får pengar. Vi gjorde det i släkten när vi sålde landstället med alla hus och rubbet inne i dem.

Du behöver inte packa, du behöver inte sortera, bara ringa och glömma det.
Den snåle köpmannen i mig hade haft lite svårt att ringa det samtal du snackar om. Jag hade hellre tagit hand om affärerna själv om jag hade haft ork till det.
 

ScubaKing

Audemars
Den snåle köpmannen i mig hade haft lite svårt att ringa det samtal du snackar om. Jag hade hellre tagit hand om affärerna själv om jag hade haft ork till det.

Ja det är klart man kanske tjänar 10 lax på att göra det själv, men förstå allt arbete som ligger bakom. Att packa allt, lägga ut det till försäljning, dividera med idioter som ska pruta och ha åsikter om en förstärkare från 1978.

Personligen skulle jag bara tagit bud på rubbet via firmor och sedan gått vidare i livet. Allt är inte pengar.
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Ta inte detta på fel sätt, men kan det vara så att du lurar dig själv? Du vet att det räcker med ETT samtal och ETT besök för att få en stor näve sedlar och bli av med rubbet på en gång. Dem kommer 10 man och tar rubbet och du får pengar. Vi gjorde det i släkten när vi sålde landstället med alla hus och rubbet inne i dem.

Du behöver inte packa, du behöver inte sortera, bara ringa och glömma det.
Ingen som helst fara. Jag tar absolut inte illa upp. 😊
Blir mer tacksam och glad över att få tips och att folk engagerar sig i min situation som jag själv är orsaken till.

Jag var lite otydlig ser jag nu när jag läser mitt inlägg. Det är alltså folk från en auktionsfirma som kommer och hämtar saker de tror att de kan sälja. Inte några privatpersoner vilket det kanske kunde tolkas som. 😊

De hämtar ett första lass för att jag då får en rejäl yta att lättare kunna gå igenom ännu mera saker och sedan kommer de för att hämta ännu mera. Anledningen till detta upplägg är att jag då kan sortera bort sådant som inte ska med, gamla kläder och annat samt även spara det som ska få vara kvar. Det skulle bli svårt att göra det när de står här, lite bökigt om jag då ska vara i vägen så att säga. 😊

Jag har ju samlat på mkt men det mesta ska nu få flytta. Sen kan det ju kanske vara så att de inte vill ta hand om allt småkrafs som mynt, märken, medaljer och lik ande men då får det bli någon annan som tar sådant. Det jag känner rent spontant är att klocksamling och knivsamling är de enda samlingar som jag egentligen kommer behålla. Däremot kommer de säkerligen gallras lite men det är något som får ta sin tid.

Sen har jag stor glädje av att kunna hjälpt andra i min närhet att ge saker som de kanske annars inte skulle haft möjlighet att införskaffa. Där är det en win-win. 😊

Det känns kanonbra att detta ska ske. Precis som du säger, få hjälp med packning och bortforsling, det är verkligen super. Att jag inte gjort detta tidigare men visste inte ens att det fanns denna möjlighet. Det var först när en granne berättade om att de hade lämnat iväg en massa saker och att de inte ens behövde hyra bil och köra iväg allt som jag fick vetskap om detta.
 
Topp