• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den (förhoppningsvis) stora 165/166.024-tråden!

virrooo

Audemars
2-Faktor
Eftersom jag nu fått hybris efter mitt senaste köp så tänkte jag att det vore kul att samla den här referensen i en tråd. Vet att det finns ett par stycken på forumet och hade varit kul att samla alla bilder i en tråd och se hur klockan har åldrats, vad ni bär klockan på osv.

Bra information om man letar efter denna modell:
http://forum.tz-uk.com/showthread.p...mega-Seamaster-300-including-Military-watches
http://thatwatchandmore.blogspot.se/2013/03/buying-vintage-omega-seamaster-300.html

Min är en tidig 165.024 från 1964 med SN som börjar på 23 xxx xxx, 64 stämplat i boettlocket, batongvisare som kom på de tidigare modellerna, svart rehaut som enligt uppgifter från OF kom på de tidiga modellerna (ganska ovanligt då glas och således rehaut ofta är bytt), typsnittet på dykringen stämmer överens med SN/caseback på min och den tidiga naiad-kronan finns där, denna byttes ofta ut då den inte höll tätt särskilt bra. Allt klaffar rätt bra och jag väntar bara på mitt Extract of the Archives för att få slutgiltig bekräftelse på detta :)

Jag slänger med en tabell över de olika typsnitt som finns på bezeln på denna modell. Sammanställt av en medlem på OF, vilket jag är mycket tacksam för!

bezel_sm300.jpg
bezel_300_2.jpg

(Skrivet av uwsearch på Omega Forums: https://omegaforums.net/threads/seamaster-300-bezels.36357/)

Slutligen en bild på min klocka!
DSC_0380.png

IMG_3070.jpg
IMG_3069 copy.jpg
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Hur ser denna ut?
http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-O...912992?hash=item4d4b0222e0:g:zxwAAOSw4shX2VnX
Säljare från Thailand som inte verkar ha sålt så här dyra saker förut. Risky?
s-l1600.jpg
Spontant så känns den okej. Lite osäker på lumen på tavlan, hade velat ha makrobilder på den, men ganska lik min. SN verkar vara inom rätt spann, font på bezel tidsenlig. Dock rätt polerat boettlock, men jag tror ändå att den kommer gå rätt dyrt.
 

christer12

Cartier
Spontant så känns den okej. Lite osäker på lumen på tavlan, hade velat ha makrobilder på den, men ganska lik min. SN verkar vara inom rätt spann, font på bezel tidsenlig. Dock rätt polerat boettlock, men jag tror ändå att den kommer gå rätt dyrt.
Hur mycket brukar dom gå för? Vad säjer du om säljaren? Galet snygg iaf :)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Hur mycket brukar dom gå för? Vad säjer du om säljaren? Galet snygg iaf :)
Säljaren verkar ju sälja solglasögon i vanliga fall, lägg till att klockan säljs från sydostasien där det är vanligt med fake klockor bl.a. sm300. Dock har inte den här några av de karaktäristiska fakedetaljerna. Big triangle är ju populära och ovanliga, och är den kosher så borde den sluta på 50-60k eller kanske mer? Marknaden har ju börjat svänga lite med dessa och ökat i pris precis som allt annat :)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Då är jag också medlem i 165.024 klubben:) fick hem denna idag.. s/n 2,3xx, batongvisare, svart rehaut, naiad krona m.m.. första intrycket är att den känns riktigt bra:) ska fixa ett "extract from the archives" på den också...

Tack till @Gummo , @Davvan och @Weasel för konsultation inför köpet!:)

Några bilder:
IMG_1238.JPG
IMG_1237.JPG
IMG_1239.JPG
Vacker! Ser ut som ett riktigt trevligt ex. :)
Grymma klockor, bra val!
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Då är jag också medlem i 165.024 klubben:) fick hem denna idag.. s/n 2,3xx, batongvisare, svart rehaut, naiad krona m.m.. första intrycket är att den känns riktigt bra:) ska fixa ett "extract from the archives" på den också...

Tack till @Gummo , @Davvan och @Weasel för konsultation inför köpet!:)

Några bilder:
IMG_1238.JPG
IMG_1237.JPG
IMG_1239.JPG
Snyggt! Vi har ju nästan samma specs med undantag för fonten på bezeln :D Bra köp, håller tummarna för att EoA gör den korrekt!
 

A.J.

Panerai
Snyggt! Vi har ju nästan samma specs med undantag för fonten på bezeln :D Bra köp, håller tummarna för att EoA gör den korrekt!
Tackar!:)
S/n 2,3xx (både din och min) på verket ska väl vara runt -66 enligt de tabeller jag sett.. fonten på min är enligt C i ditt exempel...(-66-67) baklocket är -64..vilket också är ok då boetter, lock m.m troligen har funnits i lager i åtminstone ett par år.. så min är troligtvis ihopskruvad 1966:)
Din är väl tillverkad nåt år innan min då skulle jag tro.. trots att du har 2,3xx på verket..
Serienummer är väl dock lite "flytande" över årtalen så ska bli kul att se vad "utdraget" säger:)
 
Topp