• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den fula ankungen; Edox Hydrosub

Buckshot

Silver
Min födelsedag inträffar snart och då undrade frugan vad jag behövde. Naturligtvis en klocka till:p
Dykarklockor är min favorit så det fick bli en till. Gärna något udda. Efter att en Seiko Zimbe glidit mig ur händerna och jag hade kikat på uret.se vad man får för ca 15k (Oris :) Victorinox :meh: Invicta :bag: ) så bestämde jag mig för en udda fågel, Edox Hydrosub :blackalien:. Den kommer aldrig vinna något skönhetspris men har ett "tooligt" utseende. Efter att ha sökt på detta forumet så hittar jag inte mycket om Edox, så den kan vara värd en egen tråd? Jag återkommer med paketöppning.

Min födelsedag inträffar snart och då undrade frugan vad jag behövde. Naturligtvis en klocka till:p
Dykarklockor är min favorit så det fick bli en till. Gärna något udda. Efter att en Seiko Zimbe glidit mig ur händerna och jag hade kikat på uret.se vad man får för ca 15k (Oris :) Victorinox :meh: Invicta :bag: ) så bestämde jag mig för en udda fågel, Edox Hydrosub :blackalien:. Den kommer aldrig vinna något skönhetspris men har ett "tooligt" utseende. Efter att ha sökt på detta forumet så hittar jag inte mycket om Edox, så den kan vara värd en egen tråd? Jag återkommer med paketöppning.

En sådan?
DSC03621.jpg

Den var ju cool!:) Finns många dykare som ansetts som fula ankungar när de kom ut men idag är über-coola..
Min gamla Plopp tex:)

Hey! Den där tyckte jag va häftig, udda som få och har aldrig hört talas om Edox :) Men vad är det på sidan, någon sorts låsfunktion?

Edox Hydrosub ska vara speciellt designad för att tåla kyla. Vad det innebär mer konkret har jag inte lyckats hitta.
Den 13 april 2015 gjorde Christian “The Iceman” Redl 3st fridykningar under isen vid Nordpolen. Min klocka är utgiven för att fira detta. Christian ska vara ansvarig för den omdebatterade designen av kronskyddet "Master Lock"
edox1.jpg

Senast ändrad:
Lite data:
Typ: Automatisk
Urverk: Edox Cal. 80 modifierad version av ETA 2824 COSC certifierad
Hacking
Manuellt uppdragbar.
Power reserve: 40h
Datumvisning
Safirglas
Storlek: 46mm (med kronskydd 49mm)
Tjocklek: 14mm
Vattentålighet: 500m
Material: Stål
Limiterad till 515 ex.

Första intrycket är att den känns mycket smidigare att bära än min Orient Saturation Diver. Då den är lägre så är det klart möjligt att bära under en skjortärm, även om det inte är det första valet vid sådana tillfällen. Om kronskyddet är en bra design eller bara en gimmick återstår att se. Den är inte i vägen iaf.
EDOX3-225x300.jpg

IMG_20161112_232434.jpg
Storleksjämförelse. Orient är tyngre och högre. Edox känns smidigare att bära. Sen passar det mig bättre med datumet kl 3 isf. kl 9 då jag ofta stiger upp kl 9 och har svårt att se vilket datum det är. Lumen är dock bättre på Orient.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp