• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den fula ankungetråden

Cosmo

Guld
2-Faktor
Tråden där man kan visa eller ta upp dom minst uppskattade och bortglömda klockorna från diverse märken.
Nytt som gammalt.
Eller så kanske det bara är en klocka som du tycker förtjänar mer kärlek.

Jag börjar med den kontroversiella luftkonungen, Rolex Air-King 126900
En klocka som jag verkligen gillar men som verkar vara lite utav en vattendelare.
IMG_0844.jpeg

En annan favorit som jag haft och som är fulsnygg på något sätt är Tudor North Flag.
Hade den haft ett justerbart lås så hade jag nog behållt den ett längre tag.
IMG_2732.jpeg

Intressant hur en klocka vars tråd har ~2,5k -inlägg är bortglömd och underskattad.

Alla klockor är vattendelare, speciellt här.

Explorer 2 är väl inte en vattendelare🤔 Den vita versionen är ju en av Rolex mest omtyckta och populära sportmodeller? Den svarta versionen är väl mer av en "vattendelare" isf.
Skulle nog våga påstå att utanför klockkretsar som jag nämnde ovan så har den svarta historiskt sålt bättre än den vita. Men ExpII generellt sett har ju länge varit en av de mindre sålda modellerna.

Breitling Aviator 8 som till en början hette Navitimer 8 (om jag inte missförstått saken). Den är en blandning av IWC Pilot Mark XVIII/XX och Breguet Type 20 (även lik Type XX)

Perfekt egentligen. Men sålde så pass dåligt i förhållande till vad den kostade att tillverka (min teori), att den lades ner efter bara ett par år.

Den här som jag köpte, älskade, sålde på infall och har ångrat sedan dess har väl inte direkt fått den uppskattning jag personligen tycker att den förtjänar i vare sig de bredare eller smalare lagren?

Eller så har jag bara tittat på fel ställen..

6BF4562F-B3EE-4C28-8E0D-0605E7C207CF.jpeg

Breitling Aviator 8 som till en början hette Navitimer 8 (om jag inte missförstått saken). Den är en blandning av IWC Pilot Mark XVIII/XX och Breguet Type 20 (även lik Type XX)

Perfekt egentligen. Men sålde så pass dåligt i förhållande till vad den kostade att tillverka (min teori), att den lades ner efter bara ett par år.
Kommer ihåg modellen men har inte sett någon här på forumet.
IMG_1076.jpeg

Tycker deras prishöjningar dom senaste åren varit rätt brutala.
Framförallt om man ser till hur andrahandsmarknaden för Breitling ser ut.
Jag gillar deras äldre modeller som ex Chronomat Airborne och Aerospace.

Tillbaka
Topp