• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den här är riktigt Ball!

Mr.Chang

Audemars
Riktigt,riktigt snygg!
image.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rätt cool faktiskt! Finns Ball ens att köpa i butik i Sverige?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
+1 på gilla!
Jag hittade inget om en svensk butik när jag var sugen på en Engineer master II. Tror man kan kontakta deras europeiska kontor för mer info, eller importera?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
De har svensk importör, men typ inga ÅF. Träffade importören och "klämde på ballarna" på Preciousmässan. Han hade med sig ett hyfsat gäng, var trevlig som fan och gillade T12:an jag bar. Uren kändes välbyggda och hade bra finish på grejerna.

Rätt säker på att den där inte var med, tror inga dressare var med (å inte skindivern heller). Jag var i och för sig salongsberusad så helt säker är jag inte.

Snygg iaf!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Problemet är att de har 300 modeller och 0 i andrahandsvärde. Kan man få en länk till just den klockan? Bilden är ju i så kass upplösning att man knappt ser något.
 

F-L-P

Panerai
hoppades att jag skulle springa på dom i staterna, men verkar som om flera nyligen hade plockat ur dom ur sitt sortiment. De skyllde på kvalitets bekymmer, men lät inte helt övertygande.

Roliga är de iaf med de ganska fula kantiga arabiska siffrorna och blandar lume färg hejvilt. gillar det =)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De lyser ju inte lika starkt som nyladdad lysmassa, men jag får nog säga att det är grymt bekvämt och alltid kunna läsa av tiden. Att de knappt lyser är en överdrift.
Allt är ju subjektivt, men normaltjocka tuber tycker jag är kass. Har haft två och klämt på några till med standardstorleken på H25-tuber och det var ingen höjdare alls. Om man tror att det kommer vara som på produktbilderba så kommer man bli besviken.

Lysladdar man en klocka med bra lyspasta i 2 minuter så lyser den bättre under i princip hela natten.
 
Allt är ju subjektivt, men normaltjocka tuber tycker jag är kass. Har haft två och klämt på några till med standardstorleken på H25-tuber och det var ingen höjdare alls. Om man tror att det kommer vara som på produktbilderba så kommer man bli besviken.

Lysladdar man en klocka med bra lyspasta i 2 minuter så lyser den bättre under i princip hela natten.
Jag har en Luminox med blå T25 tuber av normal storlek, och det har aldrig funnits ett tillfälle då jag inte kunnat läsa av klockan. För min del är det ett väl godkänt betyg. Givetvis är det också som du säger. Laddar man upp en klocka med bra lysmassa så ligger tritium i lä.

image.jpg
 

JohanHLM

Rolex
Har aldrig haft en klocka med så stark lume som den Ball Skindiver jag ägde tidigare.
Skulle vilja påstå att lumen är lika stark som produktbilderna visar på just den modellen.
Gick till och med att använda den som nattlampa för att ta sig in till lillkotten som vakna på natten :)
 
Topp