• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den här klockan tål stryk..

Donkii

Boushh
2-Faktor
Lovar en seriös recension.
Kan göra en själv såklart men kanske bättre
Att vänta på testpiloter ??
Vad tycker du ?

Ha D / M

Absolut, alltid bättre med en neutral åsikt :) dock framställs ditt inlägg som ett dåligt pr trick, lyft istället fram vad du gjort om du nu vill framhålla att du testat den hårt under 2 veckor :)

Jag kan testpilota den annars, ta lite coola bilder och sedan skicka tillbaka den :p jag lovar att vara 100% ärlig i min bedömning :D
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Absolut, alltid bättre med en neutral åsikt :) dock framställs ditt inlägg som ett dåligt pr trick, lyft istället fram vad du gjort om du nu vill framhålla att du testat den hårt under 2 veckor :)

Jag kan testpilota den annars, ta lite coola bilder och sedan skicka tillbaka den :p jag lovar att vara 100% ärlig i min bedömning :D

Ansök på tråden som jag lägger ut snart, vem vet :)
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Lite OT, men jag har aldrig förstått grejen med "beater" jag har en svart plast swatch limiterad 41mm jag fick från sambon, den kan jag bada i om jag nu inte vill ha salt på någon stålrolle. I övrigt så funkar min stålrolex lika bra när jag grillar som när jag tvättar bilen, grillar, festar, går på lina, slår någon på truten eller vad man nu gör med uret på armen. Sen tycker jag att denna tråden inleddes enormt beige. Men det har väl redan tidigare talare uttryckt.

Summan av kardemumman är väl att om jag köper till exempel en EXP1 som tålde att bestiga mount everest på 50 talet så lär den väl fan tåla allt jag utsätter den för. Behovet av en billig historia finns således inte, i vilket fall inte för mig. Däremot om man t.e.x är snut eller brandman förstår jag behovet av en sådan klocka. Tex frogman eller vad man nu brukar. Eller om man är yrkesmilitär. Dock känner jag en sådan, han använder en explorer 2, det gjorde han även i Afghanistan, det tålde den.

Jag tror således att min explorer 1a är betydligt tåligare än en beater för några tuss.

;)
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Lite OT, men jag har aldrig förstått grejen med "beater" jag har en svart plast swatch limiterad 41mm jag fick från sambon, den kan jag bada i om jag nu inte vill ha salt på någon stålrolle. I övrigt så funkar min stålrolex lika bra när jag grillar som när jag tvättar bilen, grillar, festar, går på lina, slår någon på truten eller vad man nu gör med uret på armen. Sen tycker jag att denna tråden inleddes enormt beige. Men det har väl redan tidigare talare uttryckt.

Summan av kardemumman är väl att om jag köper till exempel en EXP1 som tålde att bestiga mount everest på 50 talet så lär den väl fan tåla allt jag utsätter den för. Behovet av en billig historia finns således inte, i vilket fall inte för mig. Däremot om man t.e.x är snut eller brandman förstår jag behovet av en sådan klocka. Tex frogman eller vad man nu brukar. Eller om man är yrkesmilitär. Dock känner jag en sådan, han använder en explorer 2, det gjorde han även i Afghanistan, det tålde den.

Jag tror således att min explorer 1a är betydligt tåligare än en beater för några tuss.

;)


Det tror jag också att den är, poängen för många är att inte förstöra sin explorer eller vad det kan vara
inte bli rånad på resor mm.

Ps. denna kostar 1000 mindre än självrisken på försäkringen.
 
  • Like
Reactions: K-S

Donkii

Boushh
2-Faktor
Lite OT, men jag har aldrig förstått grejen med "beater" jag har en svart plast swatch limiterad 41mm jag fick från sambon, den kan jag bada i om jag nu inte vill ha salt på någon stålrolle. I övrigt så funkar min stålrolex lika bra när jag grillar som när jag tvättar bilen, grillar, festar, går på lina, slår någon på truten eller vad man nu gör med uret på armen. Sen tycker jag att denna tråden inleddes enormt beige. Men det har väl redan tidigare talare uttryckt.

Summan av kardemumman är väl att om jag köper till exempel en EXP1 som tålde att bestiga mount everest på 50 talet så lär den väl fan tåla allt jag utsätter den för. Behovet av en billig historia finns således inte, i vilket fall inte för mig. Däremot om man t.e.x är snut eller brandman förstår jag behovet av en sådan klocka. Tex frogman eller vad man nu brukar. Eller om man är yrkesmilitär. Dock känner jag en sådan, han använder en explorer 2, det gjorde han även i Afghanistan, det tålde den.

Jag tror således att min explorer 1a är betydligt tåligare än en beater för några tuss.

;)


Ska du jämföra något så jämför åtminstone något som är att jämföra.
Att snacka Exp 1 eller GMT som för många är en graal och att jiddra om hur den fungerar som beater, ja det är kanske 0,1% som har den åsikten, resterande nöjer sig med en beater för 1000pix.
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Det är en jävligt snygg klocka.
Går den att få med länk också? Känns som en klocka jag skulle kunna dunka runt i garaget på länk utan problem!
Den ser robust ut, man får bara hoppas att den är det i verkligheten också! :)


Den är väldigt robust, du kan inte tro att det är en klocka för 1000kr jag lovar..
Den görs inte med länk men Zulu i olika färger grönt, svar och bond stripe..och ett väldigt stabilt Zulu :)
Du kan även få den med Italian Rubber Dive Strap.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Coolt!
Denna grejar också grillning och mer därtill! (bl.a. blandade till en bearnaise iförd denna!)
image.jpg
You Daredevil! :D
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Ska du jämföra något så jämför åtminstone något som är att jämföra.
Att snacka Exp 1 eller GMT som för många är en graal och att jiddra om hur den fungerar som beater, ja det är kanske 0,1% som har den åsikten, resterande nöjer sig med en beater för 1000pix.

Jag menade att en "beater" kanske kan anses onödig för många. Jag tror dessutom att de flesta grejar att spara ihop till en sådan graal.
 

Icaras

Rolex
Lite förvirrad... är det en testpilot för klockan eller strapsen? Antar att det är klockan men varför då inte göra en passaround så att en hel drös kan bilda en uppfattning? Det är inte direkt någon röd tråd i dina trådar/inlägg :arghh:
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Lite förvirrad... är det en testpilot för klockan eller strapsen? Antar att det är klockan men varför då inte göra en passaround så att en hel drös kan bilda en uppfattning? Det är inte direkt någon röd tråd i dina trådar/inlägg :arghh:

Klockan, funderar på passaround med..
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Hej kanske missförstod du mig. Jag förväntade mig inte att den skulle provdykts till 200m. Men du skriver att den misshandlats på dom flesta sätt dom senaste 2 veckorna. Tänkte att du kunde nämna lite vad den varit med om? Annars känns posten ganska meningslös.
Den var tydligen lite meningslös i mångas ögon, för mig var det bara lite bildtext.
I väntan på testpiloters recensioner :)

Ha D / M
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Inte mer meningslös än många andra trådstarter men eftersom du är en återförsäljare av nämnda klocka så blir inlägget inte mer än en dassig reklamplugg och det känns sådär imho.

Problemet är att jag glömmer bort ibland att jag agerar återförsäljare och inte är
Inloggad privat, detta är ett litet extra företag jag startat bara för att jag tycker
Att det är så galet kul med klockor..får lära mig tänka rätt här :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Problemet är att jag glömmer bort ibland att jag agerar återförsäljare och inte är
Inloggad privat, detta är ett litet extra företag jag startat bara för att jag tycker
Att det är så galet kul med klockor..får lära mig tänka rätt här :)
När man ändå är inne på ämnet. När öppnar webbshoppen? Kommer utbudet av morellato-Nato att vara hur skall jag säga, brett?

Sen ett tips i all välmening. Jag är intresserad av dina produkter, samt tycker att det är spännande med en ny aktör. Men tycker ibland att det kan vara svårt att hänga med. Det blir ibland många trådar som stannar efter någon eller några sidor. Det blir sedan svårt att söka upp rätt tråd igen. Skulle en tanke vara att köra en tråd? Typ "officiella nyhetstråden från Royal"?

Detta är inget direkt klagomål eller kritik, det är heller inte min grej att avgöra. Bara några frågor och funderingar.

Lycka till!
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
När man ändå är inne på ämnet. När öppnar webbshoppen? Kommer utbudet av morellato-Nato att vara hur skall jag säga, brett?

Sen ett tips i all välmening. Jag är intresserad av dina produkter, samt tycker att det är spännande med en ny aktör. Men tycker ibland att det kan vara svårt att hänga med. Det blir ibland många trådar som stannar efter någon eller några sidor. Det blir sedan svårt att söka upp rätt tråd igen. Skulle en tanke vara att köra en tråd? Typ "officiella nyhetstråden från Royal"?

Detta är inget direkt klagomål eller kritik, det är heller inte min grej att avgöra. Bara några frågor och funderingar.

Lycka till!

Bra idé med en sådan tråd :) men var ska jag lägga den utan att någon retar upp sig ;)
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Sura jävlar finns det alltid. Hur går det med hemsidan och hur ser det ut med morellatosortimentet?


Tjena !

Så här är det, Morellato struliga att jobba med, men natosortimentet kommer jag ha i lager.
och förhoppningsvis mera efter hand när vi får leveranser att funka bättre.
Massor divestraps från Bonetto Cinturini, mera klockor från Momentum samt deras suveräna Zulustraps som jag även
säljer separat best ever för 150 kr men endast i 22mm.

Hoppas få igång butiken om än i liten skala inom 4-5 veckor.

Ha D / Mathias
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tjena !

Så här är det, Morellato struliga att jobba med, men natosortimentet kommer jag ha i lager.
och förhoppningsvis mera efter hand när vi får leveranser att funka bättre.
Massor divestraps från Bonetto Cinturini, mera klockor från Momentum samt deras suveräna Zulustraps som jag även
säljer separat best ever för 150 kr men endast i 22mm.

Hoppas få igång butiken om än i liten skala inom 4-5 veckor.

Ha D / Mathias
Lycka till! :)


Skickas från min iPhone
 
Topp