• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den helt rimligt nördiga Panerai-fokuserade bandrecensionstråden

Caravelle33

Vacheron
F55EAA65-992B-4B42-9CC2-9F2D505872A1.jpeg
13BBF91E-2362-4F7F-A1A2-BF020B9990B7.jpeg
På tal om Pheta straps. Mark Sanders
 

Hirtius

Cartier
2-Faktor
Börjar lura på om jag ska beställa ett canvas. Vet att Bosphorus hade trevliga sådana (tänker på den varianten där man ser lädret från sidan (non-folded?). Har någon några bra tips på tillverkare av den typen av canvasband (helst inom EU)?
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Börjar lura på om jag ska beställa ett canvas. Vet att Bosphorus hade trevliga sådana (tänker på den varianten där man ser lädret från sidan (non-folded?). Har någon några bra tips på tillverkare av den typen av canvasband (helst inom EU)?

Bosphorus gör inte band längre så där får du inget.

Håller med om mays inom EU, annars Kostas gör fina canvas.

Samt vår egen awstraps här i Sverige
 

Caravelle33

Vacheron
Jag älskar alla mina band från Mays, utom dras canvas. Det hatar jag! Har aldrig tidigare stött på ett band som är så obekvämt.
Börjar lura på om jag ska beställa ett canvas. Vet att Bosphorus hade trevliga sådana (tänker på den varianten där man ser lädret från sidan (non-folded?). Har någon några bra tips på tillverkare av den typen av canvasband (helst inom EU)?

 

oddface

Panerai
2-Faktor
Håller på med ett just nu, till en annan medlem här. Där kommer lädret synas från sidan, så det är inga problem alls att lösa :)
Vill dock inte posta bild på det av respekt för ägaren, han ska väl ändå få se det först ;) ("han", nu försa jag mig och ni vet könet på personen)
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Håller på med ett just nu, till en annan medlem här. Där kommer lädret synas från sidan, så det är inga problem alls att lösa :)
Vill dock inte posta bild på det av respekt för ägaren, han ska väl ändå få se det först ;) ("han", nu försa jag mig och ni vet könet på personen)
Du får visa, jag är också nyfiken :)
(om det är mitt förstås)
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Oddface Canvas

Fick hem det idag och slängde på det på 671an omedelbart, såg och kändes precis så bra som jag hoppats på. Mjukt, skönt lagom "slitet" utseende och som grädde på moset fick jag äran att vara testpilot på Oddface egentillverkade GPF spännen. Det var drygt ett år sedan jag beställde ngt av Oddface och jag kan bara säga att förra året var ok, nu är det toppklass!
Alla behöver ett @oddface ! :cigar:
20200617_184853.jpg
20200617_171231.jpg
20200617_125123.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Oddface Canvas

Fick hem det idag och slängde på det på 671an omedelbart, såg och kändes precis så bra som jag hoppats på. Mjukt, skönt lagom "slitet" utseende och som grädde på moset fick jag äran att vara testpilot på Oddface egentillverkade GPF spännen. Det var drygt ett år sedan jag beställde ngt av Oddface och jag kan bara säga att förra året var ok, nu är det toppklass!
Alla behöver ett @oddface ! :cigar:
20200617_184853.jpg
20200617_171231.jpg
20200617_125123.jpg
Riktigt snyggt band,denna klocka är min graal sen en lång tid tillbaka. Stört snygg!! Tur man inte sett en irl än haha
 
Topp