• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den helt rimligt nördiga Panerai-fokuserade bandrecensionstråden

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Testade ngt för mig nytt idag, fick det här bandet med deployant clasp med ett klockköp för typ ett år sedan men aldrig tagit mig tid att testa eller kännt sug. Men idag fick jag sug att prova, inget för mig tror jag. Är väl en vanesak men föredrar helt klart vanliga spännen. Men bandet var bra, blev en dress klocka.
20201216_213952.jpg
20201216_214000.jpg
20201216_214629.jpg
 

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
Testade ngt för mig nytt idag, fick det här bandet med deployant clasp med ett klockköp för typ ett år sedan men aldrig tagit mig tid att testa eller kännt sug. Men idag fick jag sug att prova, inget för mig tror jag. Är väl en vanesak men föredrar helt klart vanliga spännen. Men bandet var bra, blev en dress klocka.
20201216_213952.jpg
20201216_214000.jpg
20201216_214629.jpg
Det bandet kan sitta ännu bättre på Radiomir👍🏼
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

Hirtius

Cartier
2-Faktor
Tänkte mest på inlägget som låg på Paneristi med killen som fick tre band som inte var särskilt likt bilderna på hemsidan. Jag kan ha överdramatiserat händelsen lite :D
 
Köpte detta band för nån månad sedan, kanske inte är allas kopp te, men är en kul grej 😊 Bandet i sig är svart krokodil med glow in the dark färg dit målad, nästan omöjligt att fånga detta på bild för att ge det rättvisa. Kvaliteten på detta band är rent fantastisk, jag satt själv och valde ut vilken del av skinnet han hade liggandes som skulle användas osv. Bra service och god kommunikation. Har för mig jag betalade $200 för det här, och det kändes som en bra affär med tanke på vad man kan få betala för mer exotiska material
Polish_20200924_161450965.jpg
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Klickade hem några billiga straps på ebay för att få lite inspiration samt att se vad man kan få för relativt blygsamma summor.

Det bruna som sitter på klockan på bild 1 är OEM som referens.

Det man kan konstatera är ju att man till stor del får vad man betalar för när det gäller kvalitet på bl.a sömmarna.
OEM är i en annan liga, helt klart.

Däremot är jag positivt överraskad över hur mjuka och sköna banden är.
De var väldigt lätta att mjuka upp de lite innan montering på klockan för att få till passformen.

Exempelvis vissa Hirsch-band har varit extremt stela och tagit månader att få mjuka.

Favoriten är det lätt stoppade (vänstra) asso-bandet.
Det var beskrivet som mörkbrunt men IRL är det mer gråbrunt vilket IMO passar riktigt bra till tavlan.
Sömmens nyans är även den riktigt bra och matchar indexen perfekt.

Det gäller även de andra två banden som har ungefär samma färg på sömmarna.

Panna Straps.jpg


Panna Asso Gråbrun.jpg
 
Topp