• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den helt rimligt nördiga Panerai-fokuserade bandrecensionstråden

Spännet på det mörka bandet i mina sista bilder i inlägget ovan är skruvat och levererat av Oleg. Jag har också funderat på detta med att de är märkta Panerai och med logga, men det verkar vara så han gör helt enkelt?
Spännet på det ljusare bandet är insytt och med Paneristi Sweden präglat, precis som det @speffy visar.

IMG_0619.jpeg
IMG_0620.jpeg
IMG_0621.jpeg
Han har alltid gjort så. Han har varit lite opoppis bland Paneristi ute i världen på grund av detta. Jag noterade det också, men numera skiter jag i vilket. Panerai verkar inte gnälla på sådana små detaljer.

Nu har det gått 3 dagar sedan jag fick hem banden jag beställde förra veckan. Tillverkaren Marian Tanasa ( MT straps ). Att beställa band på nätet är ibland en frustrerande process där banden vi får hem inte alltid överensstämmer med bilderna på skärmen, färgen stämmer inte till 100% eller finishen inte är riktigt som vi önskar. Det har iaf gjort att jag har samlat på mig en hel del band som bara känns ok och inte klockrena. Men nu har jag hittat en tillverkare som gör band som jag har eftersökt och där jag känner mig 100% nöjd.

Banden är i materialet crazy horse pull up, ytan är sammetslen och nästan lite luden. Det är tillräckligt mjukt för att träffa rätt hål så att klockan sitter perfekt på handleden. Bandet på bilderna har jag burit i 2 dagar och det har redan ändrat karaktär. Bandet bleknade rejält när jag först böjde det men har nu fått en något mörkare färg och en del skiftningar. Bilder på det andra bandet kommer senare när jag har burit bandet ett par dagar.
IMG_7230.png
IMG_7229.png
IMG_7228.png
IMG_7227.jpeg

Nu har det gått 3 dagar sedan jag fick hem banden jag beställde förra veckan. Tillverkaren Marian Tanasa ( MT straps ). Att beställa band på nätet är ibland en frustrerande process där banden vi får hem inte alltid överensstämmer med bilderna på skärmen, färgen stämmer inte till 100% eller finishen inte är riktigt som vi önskar. Det har iaf gjort att jag har samlat på mig en hel del band som bara känns ok och inte klockrena. Men nu har jag hittat en tillverkare som gör band som jag har eftersökt och där jag känner mig 100% nöjd.

Banden är i materialet crazy horse pull up, ytan är sammetslen och nästan lite luden. Det är tillräckligt mjukt för att träffa rätt hål så att klockan sitter perfekt på handleden. Bandet på bilderna har jag burit i 2 dagar och det har redan ändrat karaktär. Bandet bleknade rejält när jag först böjde det men har nu fått en något mörkare färg och en del skiftningar. Bilder på det andra bandet kommer senare när jag har burit bandet ett par dagar.
IMG_7230.png
IMG_7229.png
IMG_7228.png
IMG_7227.jpeg
Ser ju onekligen riktigt bra ut. Grattis!

Har du en länk till dem, så kan jag lägga in i förstainlägget i tråden?

IMG_7230.png
IMG_7229.png
IMG_7228.png
IMG_7227.jpeg
Grymt snyggt, Passar väldigt bra till klockan

Snyggt men de känns väldigt lika på bilderna i alla fall.
Vilket av dem föredrar du?
Dom är lite lika men det ena har en lejongul färg och det andra en mer brun/beige färg, jag var ute efter 2 lite ljusare band och båda passar jättebra till 422an. Svårt att välja en favorit men det lejongula kanske är lite bättre. Beställde 2 nya i fredags så nu är ett khaki grönt och ett mörkare brunt på igång😃

Dom är lite lika men det ena har en lejongul färg och det andra en mer brun/beige färg, jag var ute efter 2 lite ljusare band och båda passar jättebra till 422an. Svårt att välja en favorit men det lejongula kanske är lite bättre. Beställde 2 nya i fredags så nu är ett khaki grönt och ett mörkare brunt på igång😃
Kul!
Sitter med fingret på köpknappen för ett khaki grönt men fanns många som såg trevliga ut så lite beslutsångest :)

Tillbaka
Topp