• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den internationella quickset-dagen

Det finns ju dagar för allt mellan kanelbullar, tango och toaletter till stickning och vilda blommor. Efter att ha ställt om datumet på ett antal klockor tycker jag att det inte vore mer än rätt om quickset-funktionen fick en egen dag och vilket datum kan vara lämpligare än 1 mars? Hur gör ni (som inte har perpetualkalendrar)? Ställer ni om datumen vartefter ni roterar klockorna eller alla på en gång?

QS.jpg

Bilagor

• QS.jpg
    QS.jpg
    262.8 KB · Visningar: 0
Det finns ju dagar för allt mellan kanelbullar, tango och toaletter till stickning och vilda blommor. Efter att ha ställt om datumet på ett antal klockor tycker jag att det inte vore mer än rätt om quickset-funktionen fick en egen dag och vilket datum kan vara lämpligare än 1 mars? Hur gör ni (som inte har perpetualkalendrar)? Ställer ni om datumen vartefter ni roterar klockorna eller alla på en gång?

QS.jpg
Fem dagar om året får jag lägga fram (nästan) alla klockor på rad och byta datum. De fem bästa dagarna på året.

Har försökt att låta bli att ställa datum, men ocd:n skriker! :)
Har blandat mellan qs och snurrisnurr och ställer efter behov, har även nån där jag flyttar mellan nio och tre för att byta.
Bra idé med en qs-dag!

Tillbaka
Topp