• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

msa00

Omega
6FC76ADE-4F34-4632-9485-93C6D97BD290.jpeg
76886BA0-8884-4375-8657-C85B6C472F14.jpeg

Ska justera datumet ser jag...
Riktigt snygg, fantastisk urtavla. Vad Àr det för metall runt vridringen? MÀssing?
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har trÄlat (sorry..) trÄden för att bilda mig en uppfattning om upplevd storleksskillnad pÄ SBBN035 och SBBN029. Det skiljer som jag förstÄr det typ 1,5mm i diameter.
NÄgon som har input pÄ om det Àr stor skillnad pÄ armen?
@yonsson @Molle ?

Top!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har trÄlat (sorry..) trÄden för att bilda mig en uppfattning om upplevd storleksskillnad pÄ SBBN035 och SBBN029. Det skiljer som jag förstÄr det typ 1,5mm i diameter.
NÄgon som har input pÄ om det Àr stor skillnad pÄ armen?
@yonsson @Molle ?
Top!
Det Àr ganska stor skillnad tycker jag. 035 kan jag utan bekymmer ha som daglig klocka, det kÀnde jag inte med 029.
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det Àr ganska stor skillnad tycker jag. 035 kan jag utan bekymmer ha som daglig klocka, det kÀnde jag inte med 029.
Tack för input!
Kanske Àr att ta i med en 029 som första tonfisk. 035 Àr ju chunky som den Àr. Gillar dock 029 rent utseendemÀssigt, riktigt nice.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Har trÄlat (sorry..) trÄden för att bilda mig en uppfattning om upplevd storleksskillnad pÄ SBBN035 och SBBN029. Det skiljer som jag förstÄr det typ 1,5mm i diameter.
NÄgon som har input pÄ om det Àr stor skillnad pÄ armen?
@yonsson @Molle ?

Top!
Tycker 035 Àr för liten 1000m quartzarna Àr mycket bÀttre.
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Oookej!
Det blev att ta över vÄrdnaden av denna SBBN029 som flera frÄn forumet kÀnner igen. :)

11007B4D-78D6-475E-BD33-D39253C80562.jpeg


Första intrycket. JÀklar vilket monster! PÄ ett bra sÀtt, som gör det otroligt tydligt vad den Àr byggd för.
JÀmförelsevis sÄ Àr den allra största klocka jag burit en Tudor GMT, som jag upplevde lite för chunky, men för en verktygsklocka som denna sÄ Àr storleken riktigt, riktigt bra.
Kort o gott: stenhÄrd, men ÀndÄ grymt balanserad.
KÀnns som om det kommer bli mer Tonfisk framöver. :)
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Oookej!
Det blev att ta över vÄrdnaden av denna SBBN029 som flera frÄn forumet kÀnner igen. :)

11007B4D-78D6-475E-BD33-D39253C80562.jpeg


Första intrycket. JÀklar vilket monster! PÄ ett bra sÀtt, som gör det otroligt tydligt vad den Àr byggd för.
JÀmförelsevis sÄ Àr den allra största klocka jag burit en Tudor GMT, som jag upplevde lite för chunky, men för en verktygsklocka som denna sÄ Àr storleken riktigt, riktigt bra.
Kort o gott: stenhÄrd, men ÀndÄ grymt balanserad.
KÀnns som om det kommer bli mer Tonfisk framöver. :)
Vart lite smÄtt sugen pÄ sbbn013 1000m som sÄldes hÀr pÄ ks men vÄgade inte pga storleken, kÀnde att jag behövde prova först innan jag slÄr till. Hursomhelst j*vligt ball klocka du har! :)
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vart lite smÄtt sugen pÄ sbbn013 1000m som sÄldes hÀr pÄ ks men vÄgade inte pga storleken, kÀnde att jag behövde prova först innan jag slÄr till. Hursomhelst j*vligt ball klocka du har! :)
Jag gjorde en chansning pÄ storleken, men pÄ nÄgot magiskt sÀtt har Seiko lyckats fÄ in 49mm i nÄgot som bÀr rejÀlt mkt mindre.
Tack! Den kÀnns riktigt bra.
 
Senast Àndrad:
Topp