• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Den Àr riktigt cool, tror att jag har Àgt samma klocka ocksÄ (sÄklart). :D
IMG_3680.JPG
Haha, jo den har vandrat runt pÄ forumet rÀtt flitigt, men hÄller nog Ànnu nyskick tack vare Cermet-shrouden. Det var @Molle som först tog hem den frÄn Japan som jag förstÄr det.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Jag Àr lite avtrubbad efter sÄ mÄnga tunas sÄ för att jag ska kÀnna "kÀnslan" krÀvs den maxade tuna-upplevelsen och i mitt tycke Àr det 1000m. ;)

Tycker att du ska testa en SBBN017 eller SBBN007, de kÀnns lite som "minipuckar" sÄ man fÄr nÀstan samma sköna kÀnsla men i ett smidigt format som Àr mer lÀttburet. Den stÄlfÀrgade bezeln gör att tavlan upplevs som mindre och boett/shroud har en tydligare avgrÀnsning frÄn tavlan, om man inte har stor handled tycker jag att de med fÀrgad vridring har en tendens att "flyta" ut pÄ handleden rent visuellt.
Storleken var nog egentligen inte problemet för mig utan mer att boetten gÄr ner under shrouden sÄpass mycket vilket gör att intrycket blir att klockan nÀstan svÀvar ovanpÄ armen. En bredare/djupare shroud hade nog smakat fÄgel i min mun och det blir vÀl lite sÄ med en 300m.

Jag gillar borstad shroud, men inte muspekarvisaren pÄ 031. Den nya S23629/SBBN045 ser mysig ut (Àven om Marinemaster hade varit att föredra framför PSX). NÄgon som har bestÀllt den?
2F239A29-76A2-4356-89CA-5B265E5AF5E2.jpeg
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Storleken var nog egentligen inte problemet för mig utan mer att boetten gÄr ner under shrouden sÄpass mycket vilket gör att intrycket blir att klockan nÀstan svÀvar ovanpÄ armen. En bredare/djupare shroud hade nog smakat fÄgel i min mun och det blir vÀl lite sÄ med en 300m.

Jag gillar borstad shroud, men inte muspekarvisaren pÄ 031. Den nya S23629/SBBN045 ser mysig ut (Àven om Marinemaster hade varit att föredra framför PSX). NÄgon som har bestÀllt den?
2F239A29-76A2-4356-89CA-5B265E5AF5E2.jpeg
Den ser schysst ut men jag saknar strecken vid index klockan 6 och 9 som pÄ SBBN015. Nu Àr prickarna bara marginellt större Àn resterande och inte lika tydligt markerade, ser lite skumt ut.
 

Rulle

Audemars
Storleken var nog egentligen inte problemet för mig utan mer att boetten gÄr ner under shrouden sÄpass mycket vilket gör att intrycket blir att klockan nÀstan svÀvar ovanpÄ armen. En bredare/djupare shroud hade nog smakat fÄgel i min mun och det blir vÀl lite sÄ med en 300m.

Jag gillar borstad shroud, men inte muspekarvisaren pÄ 031. Den nya S23629/SBBN045 ser mysig ut (Àven om Marinemaster hade varit att föredra framför PSX). NÄgon som har bestÀllt den?
2F239A29-76A2-4356-89CA-5B265E5AF5E2.jpeg
den nya lÀr ju vara löjligt dyyyyr:shifty:
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Vad sÀger expertisen, Àr originalet bÀst?
Har gammalt, har haft nytt. Det Àr nog helt enligt tycke och smak egentligen. Jag har fastnat för de gamla dÄ jag fÄr mer kÀnsla av dom. Men om man har linjerings ocd mm sÄ hade jag gÄtt pÄ en ny. Min Golden och 7549-7010 kvalar inte in dÀr kan jag sÀga :hilarious: Stora som smÄ har jag heller inget problem med. Har man möjlighet att testa bÄda sÄ gör det :)
 

Rulle

Audemars
Har gammalt, har haft nytt. Det Àr nog helt enligt tycke och smak egentligen. Jag har fastnat för de gamla dÄ jag fÄr mer kÀnsla av dom. Men om man har linjerings ocd mm sÄ hade jag gÄtt pÄ en ny. Min Golden och 7549-7010 kvalar inte in dÀr kan jag sÀga :hilarious: Stora som smÄ har jag heller inget problem med. Har man möjlighet att testa bÄda sÄ gör det :)
har du nÄt bra tips om vart man köper shrouds? 300m dÄ
bÀsta sÀljarn liksom vem Àr de?
bÀst utbud?
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Har gammalt, har haft nytt. Det Àr nog helt enligt tycke och smak egentligen. Jag har fastnat för de gamla dÄ jag fÄr mer kÀnsla av dom. Men om man har linjerings ocd mm sÄ hade jag gÄtt pÄ en ny. Min Golden och 7549-7010 kvalar inte in dÀr kan jag sÀga :hilarious: Stora som smÄ har jag heller inget problem med. Har man möjlighet att testa bÄda sÄ gör det :)
Tror att jag först skulle gÄ pÄ en 7549 om jag kunde vÀlja, Àr vÀldigt svag för Seikos quartz-dykare frÄn den perioden i allmÀnhet. Kanske i framtiden!
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Nu fÄr nÄgon ta och köpa den hÀr innan jag skickar in en anmÀlan till Seikopolisen! Jag har lÀst Jöken och Àr nÀstan helt sÀker pÄ att det Àr ett lagbrott att lÄta en SBBN011 ligga osÄld till detta priset.

Den Àr verkligen grymt bra, jag lovar! :)
Helt Àrligt sÄ hade jag kunnat tÀnka mig den om jag inte redan haft det jag har, tycker den Àr fantastisk :)
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Har kört denna 24/7 sen jag fick hem den för en dryg vecka sedan, ingen annan klocka i lÄdan har ens varit i nÀrheten av sÄ mycket handledstid i strÀck. Innan denna bytade jag gÀrna klocka 2-3 ggr / dag men det kÀnns inte nödvÀndigt just nu.
BCE57A81-C937-486A-B613-B2CB5A4B26B4.jpeg
 

Rulle

Audemars
Äntligen kom min eBay-chansning! MĂ„ste sĂ€ga att jag Ă€r positivt överraskad över att skicket Ă€r sĂ„pass bra. BĂ€rs vĂ€ldigt bekvĂ€mt för en sĂ„pass stor klocka! Kronan Ă€r en av de snyggaste Seiko-kronor ever tycker jag.
IMG_20200713_154841.jpg
IMG_20200713_163949.jpg
IMG_20200713_164001.jpg
IMG_20200713_171149.jpg
mycket bra köp dÀr!

hade pÄ min hÀromdagen och kom ner i garaget Ä blev fundersam över vad det var som lyste sÄ starkt men sen bara
"aaah tonfisken"
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Äntligen kom min eBay-chansning! MĂ„ste sĂ€ga att jag Ă€r positivt överraskad över att skicket Ă€r sĂ„pass bra. BĂ€rs vĂ€ldigt bekvĂ€mt för en sĂ„pass stor klocka! Kronan Ă€r en av de snyggaste Seiko-kronor ever tycker jag.
IMG_20200713_154841.jpg
IMG_20200713_163949.jpg
IMG_20200713_164001.jpg
IMG_20200713_171149.jpg
Snyggt fÄngat. Har inte koll pÄ den reffen, vad heter den?
 
Topp