• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

TotteH

Patek
2-Faktor
7549-7010
IMG_20200828_085610.jpg
IMG_20200828_085731.jpg
 
IMG_20200829_111510.jpg

Slarvade tydligen med att skruva pÄ boettlocket efter lite dammrensning och möttes av synen ingen vill se imorse. En flÀck imma pÄ insidan glaset. Snabbt som fan ner i kÀllaren och lyfte ur krona och verk, sen in under lock med fuktslukare. Tror inte nÄgon skada skett men usch.

Blir nog ett set nya packningar och en provtryckning nÀsta vecka nÀr den ÀndÄ ska in pÄ KlockmÀster för sÀkerhets skull.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Har ett liten lÄgkonjunkturs-tuna pÄ vÀg hem och undrar lite kring shrouden. Jag fÄr med en shroud frÄn yobokies som jag tÀnkte byta till men har lÀst att det kan vara klurigt pga att dom sitter som f*n. Brukar ni vÀrma först? Vet nÄgon vart man köper ny skruv om det skiter sig? Tack för tips!

AC2AD92F-764E-4230-B8A2-E537F464BB20.jpeg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Har ett liten lÄgkonjunkturs-tuna pÄ vÀg hem och undrar lite kring shrouden. Jag fÄr med en shroud frÄn yobokies som jag tÀnkte byta till men har lÀst att det kan vara klurigt pga att dom sitter som f*n. Brukar ni vÀrma först? Vet nÄgon vart man köper ny skruv om det skiter sig? Tack för tips!

AC2AD92F-764E-4230-B8A2-E537F464BB20.jpeg
Oj, missat din frÄga :eek:
Jag har personligen inte haft nÄgra problem att fÄ loss skruvarna pÄ mina Tuna. Se till att du har rÀtt verktyg och hÄll tryck sÄ du inte slinter. Har en kÀlla med skruv om det skiter sig ;)

Dagens: Sbbn007
IMG_20200929_085059.jpg
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Oj, missat din frÄga :eek:
Jag har personligen inte haft nÄgra problem att fÄ loss skruvarna pÄ mina Tuna. Se till att du har rÀtt verktyg och hÄll tryck sÄ du inte slinter. Har en kÀlla med skruv om det skiter sig ;)

Dagens: Sbbn007
IMG_20200929_085059.jpg
LÄter bra! FÄr Äka o köpa ett bitsset om jag inte har nÄgot som passar perfekt. Tack för info!
 
Topp