• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

frere

Audemars
2-Faktor
Har ett liten lÄgkonjunkturs-tuna pÄ vÀg hem och undrar lite kring shrouden. Jag fÄr med en shroud frÄn yobokies som jag tÀnkte byta till men har lÀst att det kan vara klurigt pga att dom sitter som f*n. Brukar ni vÀrma först? Vet nÄgon vart man köper ny skruv om det skiter sig? Tack för tips!

AC2AD92F-764E-4230-B8A2-E537F464BB20.jpeg
HÄller med ovanstÄende om att rÀtt verktyg Àr viktigt hÀr. Jag har haft tunor med allehanda battlescars men det enda som verkligen stört mig pÄ riktigt Àr klÄfingriga klÄparspÄr i skruvarna efter fel mejsel eller bits.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Ja, sjukt bra, fin fÄngst! Funderar pÄ om den i sin enkelhet kan vara den bÀsta tunan. Den och SBBN040 Àr i princip de enda jag har kvar pÄ listan att testa...
Den Àr kanonbra och har det dÀr lilla extra som man vill ha, precis som 040!

”...jag har kvar pĂ„ listan att testa...”

Björnes fiskhandel hÄller öppet som vanligt trots pandemitider... ;)
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
@TibbeTabb @Silverglantz Har ni upplevt att det Àr trögt att snurra pÄ vridringen efter att ha monterat yobokies shrouden pÄ solar tuna? TÀnkte inte pÄ det först men klarar jag knappt att dra runt den nu. Fungerade bra med originalshroud.
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
@TibbeTabb @Silverglantz Har ni upplevt att det Àr trögt att snurra pÄ vridringen efter att ha monterat yobokies shrouden pÄ solar tuna? TÀnkte inte pÄ det först men klarar jag knappt att dra runt den nu. Fungerade bra med originalshroud.
Fick lov att testa. Hade inte rört vridringen efter mod.
Min vridring snurrar fint med yobokies shrouden. Ingen skillnad mot originalet
 

frere

Audemars
2-Faktor
Lista dina fem bÀsta tunas! (Ifall du inte Àr uppe i fem Ànnu, köp fler eller lista lite fÀrre bara!)

5. SBBN015
4. SBBN013
3. 7549-7009
2. SBBN031
1. SBBN037

Iofs helt omöjligt att stÀlla vintage mot nytt och sbbn031 kanske Àr vassare Àn 037 i lÄnga loppet, men detta Àr dagens frÄn mig iaf. Har uppenbarligen en enkel smak men 300 m Àr sÄ löjligt lÀttburna, funkar (med lite god vilja) till allt!
 
Topp