• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Tonfisk i solnedgÄng
20201106_161926.jpg
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Jag har ju lÀngre vart fast i trÀningsklocketrÀsket (diverse Suunto Ambit och nu sist en Fenix 6x, sÄ storleken har jag nÄgonstans inga problem med.

Jag tÀnkte mest om nÄgon hÀr haft bÄda och om de kÀnns mer eller mindre likadana pÄ handleden, eller om den ena Àr markant annorlunda/bekvÀmare/iögonfallande/etc?

Just nu lutar det Ät en senare, Àven om jag har en slags ogillande av den helgjutna Seikologgan...
Precis som 300m bÀr 1000m mindre Àn vad de flesta tror. Personligen tycker jag att 1000m bÀr bÀttre och Àr mer proportionerligt optimal men sÄklart Àr det ju en individuell smaksak. Har haft rÀtt mÄnga Tuna men har nu endast kvar dessa som fÄr utgöra exempel kopplat till frÄgestÀllningen:
9E4F3014-2792-4BCB-9E34-CC1EA7A77FAA.jpeg

3AFD012A-5553-4366-8E39-B8B04647A369.jpeg
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Jag har ju lÀngre vart fast i trÀningsklocketrÀsket (diverse Suunto Ambit och nu sist en Fenix 6x, sÄ storleken har jag nÄgonstans inga problem med.

Jag tÀnkte mest om nÄgon hÀr haft bÄda och om de kÀnns mer eller mindre likadana pÄ handleden, eller om den ena Àr markant annorlunda/bekvÀmare/iögonfallande/etc?

Just nu lutar det Ät en senare, Àven om jag har en slags ogillande av den helgjutna Seikologgan...
Jag har aldrig haft en 300m men dÀremot 1000m som fick gÄ vidare frÀmst pga av storleken, och dÄ framförallt höjden. Den sitter som en hockeypuck pÄ armen. NÀr man ser den i profil sÄ gÄr shrouden inte lika lÄngt ner som baksidan av boetten vilket i mina ögon gjorde att den sÄg högre ut. Jag Àr ganska övertygad om att jag hade gillat 300m mycket bÀttre. 1000m mÄ vara all in, men den kan nog bli ett övertramp för mÄnga.
 

Suktinis

KS Explorers Club
Tack för de intressanta tankarna, tror dock att just storleken blir det minsta bekymret, dÄ min nuvarande Fenix 6x Solar mÀter 51 x 51 x 14,9 och jag vant mig vid det, Àven om den sÄ klart Àr lite klumpig nÀr jackan ska pÄ och sÄ vidare.

Vi fÄr se vad jag ber tomten ta med sig:)
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Fick ju hem denna för ett par veckor sedan. Första kvĂ€llen tillsammans blev sĂ„dĂ€r. Tyckte vridringen gick trögt. Den tar jag loss och kikar pĂ„ tĂ€nkte jag, inga problem. Krökte hela vridringen i processen.. Kunde montera den men satt ju som fastsvetsad. LĂ€mnade in den pĂ„ Klockmaster som i sin tur fick skicka den till Norge för att rikta ringen och byta ut fjĂ€dern. Trodde dom skulle byta ringen men tydligen kunde dom rĂ€ta ut den. SmekmĂ„naden blev uppskjuten och framförallt dyrare Ă€n planerat đŸ€“

0D00BC20-F83A-45D2-9084-09A8EA0F6AE0.jpeg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Fick ju hem denna för ett par veckor sedan. Första kvĂ€llen tillsammans blev sĂ„dĂ€r. Tyckte vridringen gick trögt. Den tar jag loss och kikar pĂ„ tĂ€nkte jag, inga problem. Krökte hela vridringen i processen.. Kunde montera den men satt ju som fastsvetsad. LĂ€mnade in den pĂ„ Klockmaster som i sin tur fick skicka den till Norge för att rikta ringen och byta ut fjĂ€dern. Trodde dom skulle byta ringen men tydligen kunde dom rĂ€ta ut den. SmekmĂ„naden blev uppskjuten och framförallt dyrare Ă€n planerat đŸ€“

0D00BC20-F83A-45D2-9084-09A8EA0F6AE0.jpeg
Vad trist men sĂ„nt som hĂ€nder 😅
Ser riktigt trevlig ut i alla fall đŸ‘ŒđŸ»đŸ‘đŸ»đŸ˜Š
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Sbbn007 med insert frÄn SKX007. FÄtt nya klÀder i form av en borstad shroud istÀllet för blÀstrad och en Super-J Louis lÀnk frÄn Miltat.
IMG_20201117_120327.jpg
IMG_20201117_120447.jpg
IMG_20201117_120242.jpg
Riktigt riktigt bra!

Liten random anekdot - NĂ€r mitt klockintresse var i sin vagga var jag vĂ€ldigt bestĂ€md med att den hĂ€r typer av klockor inte hörde hemma i kontorsmiljö. Eftersom jag jobbar pĂ„ kontor sĂ„ resulterade det bara i att jag aldrig anvĂ€nde 75 % av mina klockor sĂ„ gav upp den idĂ©n rĂ€tt snabbt 😄 Nu har jag pĂ„ mig precis vad som helst. Kör uppkavlad skjorta 90% av tiden inget blir obekvĂ€mt sĂ„ sett.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Riktigt riktigt bra!

Liten random anekdot - NĂ€r mitt klockintresse var i sin vagga var jag vĂ€ldigt bestĂ€md med att den hĂ€r typer av klockor inte hörde hemma i kontorsmiljö. Eftersom jag jobbar pĂ„ kontor sĂ„ resulterade det bara i att jag aldrig anvĂ€nde 75 % av mina klockor sĂ„ gav upp den idĂ©n rĂ€tt snabbt 😄 Nu har jag pĂ„ mig precis vad som helst. Kör uppkavlad skjorta 90% av tiden inget blir obekvĂ€mt sĂ„ sett.
Tack! 😊
Tycker jag du gör helt rĂ€tt i :cigar: Klart det ska anvĂ€ndas 😊
 
Topp