• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

TotteH

Patek
2-Faktor
Sbbn007. Trevlig helg 😊
IMG_20201204_100706.jpg
 

Sorubim

Audemars
20201216_152351.jpg

Dassig bild men tomten kom tidigt iĂ„r. 😊 SĂ„ nu Ă€r man Ă€ntligen tonfiskĂ€gare! Lycka till att fĂ„ av denna frĂ„n armen!
Wow. Har bara haft sporadisk koll pÄ Seiko de senaste mÄnaderna, sÄ det hÀr var nytt för mig. Det Àr alltsÄ en ny 300m Tuna med de gamla hederliga (snyggaste) visarna? Hur bra som helst!:cool:
Trodde det var en SBBN015 för ett ögonblick.
 
Wow. Har bara haft sporadisk koll pÄ Seiko de senaste mÄnaderna, sÄ det hÀr var nytt för mig. Det Àr alltsÄ en ny 300m Tuna med de gamla hederliga (snyggaste) visarna? Hur bra som helst!:cool:
Trodde det var en SBBN015 för ett ögonblick.
Japp det stĂ€mmer gött. Tavlan Ă€r inte samma heller och marinemaster ersatt med prospexloggan. Var pĂ„ jakt efter en 033 innan men nu nĂ€r denna sitter pĂ„ armen sĂ„ kĂ€nns det helrĂ€tt 👍
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hörde med klockmaster fÀltöversten vad ett batteribyte kostar pÄ 1000m tonfisk, ca 1500kr och dÄ skickas den till nÄn seiko service verkstad i Norge. Inte sÄ farligt ÀndÄ med tanke pÄ att batteriet hÄller i 5Är enligt seiko men brukar hÄlla uppemot 7Är vad jag har förstÄtt.
 

JohanRe

Cartier
Jag har fÄtt ett orimligt sug efter en tonfisk burk. NÀr jag kikat runt en del sÄ tror jag att SBBN033 Àr ganska rÀtt. Gillar helstÄl och att den Àr lite blingig med polerat hölje.

SÄ frÄgan till forumet. Vart hittar man tornfiskar, och hur gör man för att undvika dÄlig linjering om man mÄst bestÀlla frÄn utlandet?
 
16096720847158767134748370053614.jpg

Dags att rocka SBBN045 pÄ nato och den kÀnns redan smidigare Àn pÄ det bulkiga originalgummit. Ska skÀra loss den undre flÀrpen sÄ blir det nog Ànnu bÀttre.

NĂ„gon som har tips pĂ„ ett lite smidigare gummi? Gummi Ă€r ju Ă€ndĂ„ bĂ€st nĂ€r det Ă€r dags att blöta ner sig mer frekvent 😄
 

Sorubim

Audemars
16096720847158767134748370053614.jpg

Dags att rocka SBBN045 pÄ nato och den kÀnns redan smidigare Àn pÄ det bulkiga originalgummit. Ska skÀra loss den undre flÀrpen sÄ blir det nog Ànnu bÀttre.

NĂ„gon som har tips pĂ„ ett lite smidigare gummi? Gummi Ă€r ju Ă€ndĂ„ bĂ€st nĂ€r det Ă€r dags att blöta ner sig mer frekvent 😄

Det hÀr Bonettogummit sitter som en smÀck...
sbbn015_67.jpg

sbbn015_66.jpg



SÄ finns ju Àven Gummi-Nato, om jag minns rÀtt sÄ Àr Àven detta ett Bonetto Cinturini.
sbbn015_50.jpg


En annan favorit Àr förstÄs Isofrane:
sbbn015_29.jpg
 
Topp