• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

JHL

Omega
FrÄn tidigare idag.
Screenshot_20210410-212017_Gallery.jpg
 

Rulle

Audemars
031 och den helsvarta 035. Om det Àr kontrast mellan vridring och urtavla brukar det ge ett nÀttare intryck. Visuell skillnad alltsÄ.
det kanske du har rÀtt i men skillnad mellan en med svart inlÀgg eller en stÄlbezel borde inte vara vÀrldens skillnad?

kan förstÄ att dÀr Àr stor skillnad pÄ en 031 och en 035 med tanke pÄ att den senare Àr helsvart.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
det kanske du har rÀtt i men skillnad mellan en med svart inlÀgg eller en stÄlbezel borde inte vara vÀrldens skillnad?

kan förstÄ att dÀr Àr stor skillnad pÄ en 031 och en 035 med tanke pÄ att den senare Àr helsvart.
Inte vÀrldens skillnad och inte haft en sÄ det kvarstÄr att uppleva. FÄr se hur jag gör...
 

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Goddag!
Gjort en köpesannons pĂ„ en sbbn035 ninja. Om nĂ„gon sitter inne pĂ„ ett ex i grymt skick fĂ„r ni gĂ€rna skicka ivĂ€g ett pm đŸ„·

För bara nÄgot Är sedan tyckte jag alla dessa tonfiskar var bland det fulaste i klockvÀg, men fÄr erkÀnna att jag vÀnt 100 % hehe :p
 

Rulle

Audemars
Goddag!
Gjort en köpesannons pĂ„ en sbbn035 ninja. Om nĂ„gon sitter inne pĂ„ ett ex i grymt skick fĂ„r ni gĂ€rna skicka ivĂ€g ett pm đŸ„·

För bara nÄgot Är sedan tyckte jag alla dessa tonfiskar var bland det fulaste i klockvÀg, men fÄr erkÀnna att jag vÀnt 100 % hehe :p
det Àr rÀtt lÀtt att det blir sÄ!

kÀnns som 035 Àr svÄrare och svÄrare att hitta nya nu!
 

Erithacus

Omega
Goddag!
Gjort en köpesannons pĂ„ en sbbn035 ninja. Om nĂ„gon sitter inne pĂ„ ett ex i grymt skick fĂ„r ni gĂ€rna skicka ivĂ€g ett pm đŸ„·

För bara nÄgot Är sedan tyckte jag alla dessa tonfiskar var bland det fulaste i klockvÀg, men fÄr erkÀnna att jag vÀnt 100 % hehe :p
Vet att det blir bÄde billigare och smidigare att köpa begagnat i Sverige men beroende pÄ hur brÄttom och hur mycket pengar du Àr villig att punga ut sÄ verkar Shopping in Japan ha nÄgra kvar :)

Var samma för mig. Trodde aldrig att Tunas skulle bli nÄgot för mig. Men ju mer jag sÄg dom pÄ Youtube började ÀndÄ ett sug vÀxa. Innan jag valde att fiska upp en blev det dock en Heimdallr tuna först.
Enda homagen jag har men kĂ€ndes sĂ„ bra pĂ„ handleden sĂ„ dĂ„ visste jag att jag skulle trivas med "the real deal" 😁
 

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Vet att det blir bÄde billigare och smidigare att köpa begagnat i Sverige men beroende pÄ hur brÄttom och hur mycket pengar du Àr villig att punga ut sÄ verkar Shopping in Japan ha nÄgra kvar :)

Var samma för mig. Trodde aldrig att Tunas skulle bli nÄgot för mig. Men ju mer jag sÄg dom pÄ Youtube började ÀndÄ ett sug vÀxa. Innan jag valde att fiska upp en blev det dock en Heimdallr tuna först.
Enda homagen jag har men kĂ€ndes sĂ„ bra pĂ„ handleden sĂ„ dĂ„ visste jag att jag skulle trivas med "the real deal" 😁
Tack sÄ mycket för tipset. Ska kika runt lite! Haha Ja de e mÀrkligt hur ens tycke och smak vÀxlar stÀndigt :banghead:
 
Goddag!
Gjort en köpesannons pĂ„ en sbbn035 ninja. Om nĂ„gon sitter inne pĂ„ ett ex i grymt skick fĂ„r ni gĂ€rna skicka ivĂ€g ett pm đŸ„·

För bara nÄgot Är sedan tyckte jag alla dessa tonfiskar var bland det fulaste i klockvÀg, men fÄr erkÀnna att jag vÀnt 100 % hehe :p
Jag har suttit i samma bÄt och nu har jag gÄtt runt med en tonfisk pÄ armen i ca ett Är nu :D
 

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Jaha de gick ju snabbt o smidigt de hÀr..
2 dagar frÄn jag gjorde en efterlysning pÄ en ninja sÄ vart den betald o skickad. Grymt smidig affÀr med @hammersmahed, och tack till er som skickade pm med tips pÄ hur och var man kunde köpa ett ex. Lovar att posta lite bilder hÀr dÄ o dÄ pÄ nyförvÀrvet!

Första intrycket Àr att den Àr stor, rejÀl och tung men bÀrs ÀndÄ smidigt pÄ handleden tack vare dess design. Gummit kÀnns vÀldigt mjukt o följsamt och jag diggar den svarta looken.

Förhoppningsvis en keeper i samlingen! :hungry:
20210422_141500.jpg
20210422_141743.jpg
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Min tredje tonfisk. Efter mycket funderande och velande föll valet pÄ en sbbn043, aka bluna, med en originallÀnk som tillbehör.
Nu Àr hela min kvartstrio pÄ vÀg hem till pappa samtidigt. Denna plus tvÄ gs. Har iofs en G-Shock 5610 men det Àr ett vapen och inte en klocka.
1761A225-CD88-4389-BB9E-AC63FA38B828.png
 
Senast Àndrad:
Topp