• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Rulle

Audemars
Min tredje tonfisk. Efter mycket funderande och velande föll valet pÄ en sbbn043, aka bluma, med en originallÀnk som tillbehör.
Nu Àr hela min kvartstrio pÄ vÀg hem till pappa samtidigt. Denna plus tvÄ gs. Har iofs en G-Shock 5610 men det Àr ett vapen och inte en klocka.
1761A225-CD88-4389-BB9E-AC63FA38B828.png
super kul!

köpt via gnomon?
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
20210424_161148.jpg
Första jobbdagen för tonfisken e avklarad!

UtvÀrdering: GÄr hyfsat under radarn trots sin storlek. Troligtvis för den e svart o pÄ gummi. Gummit luktar vanilj vilket e trevligt. Lumen utklassar kollegornas klockor med hÀstlÀngder
(japp, blev spontan lume-tĂ€vling)😅.
Enda sÀttet att komma nÀra seikolume Àr med en annan seiko. Det Àr sen gammalt :D
Tonfisk vs sinn
20210126_171617.jpg
 
Hej likasinnade! Jag har haft en annons ute för en SBBN015 i drygt en mÄnad men det verkar helt omöjligt att fÄ napp. Det hÀr Àr mitt sista desperata ryck att hitta en. NÄ, finns det en vÀnlig sjÀl som ruvar pÄ en och kan tÀnkas slÀppa den? Eller kan nÄgon peka mig i rÀtt riktning? Eller Àr det Japan som hÀgrar för mig? PM tack!
 
Hej likasinnade! Jag har haft en annons ute för en SBBN015 i drygt en mÄnad men det verkar helt omöjligt att fÄ napp. Det hÀr Àr mitt sista desperata ryck att hitta en. NÄ, finns det en vÀnlig sjÀl som ruvar pÄ en och kan tÀnkas slÀppa den? Eller kan nÄgon peka mig i rÀtt riktning? Eller Àr det Japan som hÀgrar för mig? PM tack!
Ja, de Àr lite svÄra att hitta. Tycker sjÀlv att 015 har precis rÀtt kombination av vidare, urtavla osv.

Min började livet som en 017 som nÄgon bytt bezel insert pÄ till ett frÄn en SKX007 av nÄgon outgrundlig anledning men jag lÀmnade in den pÄ KlockmÀster och fick en ny originalbezel till en 015 monterad för en mindre förmögenhet sÄ nu Àr det en 017 som identifierar sig som en 015 :D
 
Ja, de Àr lite svÄra att hitta. Tycker sjÀlv att 015 har precis rÀtt kombination av vidare, urtavla osv.

Min började livet som en 017 som nÄgon bytt bezel insert pÄ till ett frÄn en SKX007 av nÄgon outgrundlig anledning men jag lÀmnade in den pÄ KlockmÀster och fick en ny originalbezel till en 015 monterad för en mindre förmögenhet sÄ nu Àr det en 017 som identifierar sig som en 015 :D
Aha, ja dom Ă€r fina och svĂ„ra att hitta hĂ€r. Tittar lite i Japan nu sĂ„ med lite tur sĂ„ har jag mod att bestĂ€lla en. 😃
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Min tredje tonfisk. Är just nu stormförtjust. Inga linjeringsproblem. Sekundvisaren prickar indexperfekt. Vridringen Ă€r lĂ€ttare Ă€n jag minns och har hĂ€rlig kĂ€nsla. Safirglas som Ă€r kupat, men bara pĂ„ undersidan. Till detta en grym urtavla som vĂ€xlar mellan svart och marinblĂ„tt beroende pĂ„ ljus. Har kompletterat med en originallĂ€nk samt bestĂ€llt ett Bonetto 284 i marinblĂ„tt dĂ„ jag inte gillar det lite sladdriga originalet Ă€ven om det Ă€r bekvĂ€mt.
7BD20608-AC3E-41B3-8F79-D9BE919AD543.jpeg
575077BD-7706-44CA-9772-3660DF52D5FC.jpeg
09F8815E-69C2-4CDF-A4BC-11A4CD7A5E69.jpeg
CE4E2F32-CBB2-40F1-8FB7-D375D8483E4E.jpeg
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Min tredje tonfisk. Är just nu stormförtjust. Inga linjeringsproblem. Sekundvisaren prickar indexperfekt. Vridringen Ă€r lĂ€ttare Ă€n jag minns och har hĂ€rlig kĂ€nsla. Safirglas som Ă€r kupat, men bara pĂ„ undersidan. Till detta en grym urtavla som vĂ€xlar mellan svart och marinblĂ„tt beroende pĂ„ ljus. Har kompletterat med en originallĂ€nk samt bestĂ€llt ett Bonetto 284 i marinblĂ„tt dĂ„ jag inte gillar det lite sladdriga originalet Ă€ven om det Ă€r bekvĂ€mt.
7BD20608-AC3E-41B3-8F79-D9BE919AD543.jpeg
575077BD-7706-44CA-9772-3660DF52D5FC.jpeg
09F8815E-69C2-4CDF-A4BC-11A4CD7A5E69.jpeg
CE4E2F32-CBB2-40F1-8FB7-D375D8483E4E.jpeg
Mycket bra! Grattis đŸ„ł
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
SÄdÀrja. DÄ Àr man med i klubben igen! :)
F032274B-7BF1-40AF-A101-39D5C92EB6AD.jpeg

SlÀngde pÄ ett borealis som jag hade hemma, och passande nog sÄ landade det Àven ett pvd-spÀnne till detta band. Bra fredag :)
A5383BEF-22DD-4D0E-AA55-45917430ED0B.jpeg
6A85B3FF-82D3-42F2-B89E-528C995BE264.jpeg
 
Senast Àndrad:

-JL-

Rolex
2-Faktor
SÄdÀrja. DÄ Àr man med i klubben igen! :)
F032274B-7BF1-40AF-A101-39D5C92EB6AD.jpeg

SlÀngde pÄ ett borealis som jag hade hemma, och passande nog sÄ landade det Àven ett pvd-spÀnne till detta band. Bra fredag :)
A5383BEF-22DD-4D0E-AA55-45917430ED0B.jpeg
6A85B3FF-82D3-42F2-B89E-528C995BE264.jpeg
Borealis gummin Àr riktigt bra och jag tycker de balanserar upp tonfisken pÄ ett bra sÀtt. Har ocksÄ det gröna men vill komplettera med fler, verkar dock stÀndigt slut hos borealis.
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Borealis gummin Àr riktigt bra och jag tycker de balanserar upp tonfisken pÄ ett bra sÀtt. Har ocksÄ det gröna men vill komplettera med fler, verkar dock stÀndigt slut hos borealis.
HÄller med. Riktigt prisvÀrda band! Har ett blÄtt i 22mm som jag tÀnkte prova nÄgon dag ocksÄ :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Är det förresten nĂ„gon som vet om man behöver veta artikelnummer till kragen. (Den som pĂ„ engelska kallas för collar (pin and collar för att justera lĂ€nken) Har ingen brĂ„dska dĂ„ det bara Ă€r en jag lyckades tappa med pincetten nĂ€r jag kortade lĂ€nken med tvĂ„ bitar men vill att allt skall vara som det ska. Eller om man kan bestĂ€lla nĂ„gonstans sĂ„ man slipper in till stan.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Är det förresten nĂ„gon som vet om man behöver veta artikelnummer till kragen. (Den som pĂ„ engelska kallas för collar (pin and collar för att justera lĂ€nken) Har ingen brĂ„dska dĂ„ det bara Ă€r en jag lyckades tappa med pincetten nĂ€r jag kortade lĂ€nken med tvĂ„ bitar men vill att allt skall vara som det ska. Eller om man kan bestĂ€lla nĂ„gonstans sĂ„ man slipper in till stan.
Har bett km globen bestÀlla hem och skicka Ät mig tidigare.
BerÀttade bara vilken lÀnk de var till.
 

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Fanken, mÄste erkÀnna att jag fÄtt ett riktigt "lyxproblem"...

Jag kÀnner INGET behov eller lust att bÀra nÄgon av mina andra klockor sedan nÄgra dagar tillbaka.Tonfisken Àr helt PERFEKT!!

BÀrs superskönt. Glider hyfsat under radarn för de som inte vet, men grym för dem som vet. Lagom prisklass för jag skall vÄga anvÀnda den till typ allt, och den utstrÄlar vÀrme med sin fÀrgade lume och kupade glas. PÄtal om lumen sÄ Àr den funktionell pÄ riktigt till skillnad frÄn typ alla andra klockors som dör ut för snabbt. Att den dessutom bara blir intressantare ju mer man detaljstuderar den gör den inte direkt sÀmre.. Stepdial, Kanji, Marinemaster-texten skrivet i silver som skimrar till i solen..osv osv.

Har faktiskt inte kĂ€nt sĂ„hĂ€r sedan jag köpte min första fina/jĂ€vligt dyra klocka (hehe) som var en ny blĂ„ Omega Seamaster i början av 2018.. Förövrigt sĂ„ld och Ă€r nu inne pĂ„ min 3:e blĂ„a 😅

Ville bara skriva av mig lite haha. Passar pÄ att bjuda pÄ ett par bilder frÄn dagens utflykt.
(Ska stÀlla om datumet ocksÄ)..Trevlig kvÀll, trÄden :happyhappy:

20210505_171946.jpg
20210505_171938.jpg
 

Oskar89

Cartier
Fanken, mÄste erkÀnna att jag fÄtt ett riktigt "lyxproblem"...

Jag kÀnner INGET behov eller lust att bÀra nÄgon av mina andra klockor sedan nÄgra dagar tillbaka.Tonfisken Àr helt PERFEKT!!

BÀrs superskönt. Glider hyfsat under radarn för de som inte vet, men grym för dem som vet. Lagom prisklass för jag skall vÄga anvÀnda den till typ allt, och den utstrÄlar vÀrme med sin fÀrgade lume och kupade glas. PÄtal om lumen sÄ Àr den funktionell pÄ riktigt till skillnad frÄn typ alla andra klockors som dör ut för snabbt. Att den dessutom bara blir intressantare ju mer man detaljstuderar den gör den inte direkt sÀmre.. Stepdial, Kanji, Marinemaster-texten skrivet i silver som skimrar till i solen..osv osv.

Har faktiskt inte kĂ€nt sĂ„hĂ€r sedan jag köpte min första fina/jĂ€vligt dyra klocka (hehe) som var en ny blĂ„ Omega Seamaster i början av 2018.. Förövrigt sĂ„ld och Ă€r nu inne pĂ„ min 3:e blĂ„a 😅

Ville bara skriva av mig lite haha. Passar pÄ att bjuda pÄ ett par bilder frÄn dagens utflykt.
(Ska stÀlla om datumet ocksÄ)..Trevlig kvÀll, trÄden :happyhappy:

20210505_171946.jpg
20210505_171938.jpg
Inte sugen pĂ„ att sĂ€lja dĂ„ alltsĂ„ 😉 #tonfisklös 😂
Dom Àr faktiskt helt otroliga pÄ armen kul klocka helt enkel. Hoppas nÄgot kommer upp till salu snart. Drömmen just nu Àr nog en SBBN027!
 
Topp