• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

denjohan

Rolex
Pledge Member
Hoppsan. Samma klocka och samma sÀljare.
Screenshot_20170123-194737.png
Amenvafan.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
okej grabbar nu Àr man körd nÀr man lÀst hela denna trÄden, jag mÄste ha en !!!!
Vutar Ă„t en sbbn031
Vart ska man köpa?
FrÄn shop pÄ nÀtet, e-bay, amazon, tradera? nÄgon av era? ;)
Tror ni om denna?
http://www.tradera.com/item/190204/239378557/original-seiko-prospex-master-series-tuna-sbbn031
Jag köpte min SBBN035 frÄn titanesque, det gick fint och priserna Àr svÄrslagna.
FörvÀnta dig dock ingen kontakt öht, inga svar pÄ mejl och ingen orderbekrÀftelse/spÄrningsinformation.
 

pam00000

Omega
2-Faktor
Hej guys! Being a long time watcher I almost made up my mind to buy my first 'tonfisk' - the SBBN013.
So a question here - are there any reputable sellers or dealers in Sweden who you can safely buy the JDM models from? Thanks in advance.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Har bara provat 7549 snabbt och tyckte den satt ganska exakt som en vanlig 300m 7c46. Denna Àr ju definitivt större men i och med att den Àr i titan sÄ upplevs denna vÀldigt smidig.
Var tvungen att kolla lite. Enligt spreadsheet "seiko shrouded diver specs" (lyckas ej lÀnka pdf:en, kommer som förstatrÀff pÄ google) som satts ihop pÄ nÄgot av de internationella forumen Àr 7549-7009 och 7c46-7009 lika stora och lika tjocka, bÄda typ 1 mm bredare och 1 mm tjockare (men 8 g lÀttare) Àn en vanlig 300 m. SÄ det Àr bara att vÀlja om vintagetavla eller keramisk shroud kÀnns mest oundgÀngligt... Hade fÄtt för mig att den blev lite fetare nÀr den fick 1000m-mÀrkningen, men det var tydligen inte konstigare Àn att de spÀnde fast en 7549 pÄ en ubÄt, körde ner till 1062m och sen kÀnde sig trygga med att garantera uppföljarens tÀthet till 1000m - mÀktigt! Din ser f ö sjukt vass ut för att vara semi-vintage, typ som ny ju!
 

JE89

Cartier
Jag tycker nog den dĂ€r kvalar in som bĂ€sta moderna tunan. RĂ€tt storlek, rĂ€tt design och lĂ€tt att byta batteri i. Kan vara den bĂ€sta analoga beater som skapats! (Även om platt safirglas hade suttit fint.)
Är vĂ€ldig lĂ€tt att byta glas pĂ„ tunan. Kolla min post 2 inlĂ€gg upp, har monterat ett safir:)
 

JE89

Cartier
Snyggt! Hur upplever du att den funkar som en arbetsklocka? Antar att du jobbar med nÄgot fysikt och inte deskdivar ;)
TÀnkte nÀmligen skaffa en sjÀlv (jobnar som elektriker pÄ bygge):)
Kan verkligen rekommendera den som arbetsklocka. Har Àven en sbbn017 pÄ gummi som jag kör med pÄ jobbet. Har rÄkat krossa glaset pÄ den en gÄng, sÄ den Àr fÄtt en liten uppgradering med ett nytt safir:)
IMG_0986.JPG
 
Topp