• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Sorubim

Audemars
Tuna Tuesday :cool:...

sbbn015_84.jpg

(SBBN015)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
OK, nu behöver jag lite rĂ„d hĂ€r. Är ju sjukt sugen pĂ„ en vintage 7549:

548591.jpg


Men det vore ju ocksÄ trevligt att ha en ny, helt problemfri klocka som man inte behöver bekymra sig det minsta över. TÀnkte dÄ nÀrmast pÄ en SBBN031. Fortfarande klassisk Tuna, om Àn ny:

213418953_010e9e4d-79f3-42d8-9443-52873364a693.jpg


Har ocksÄ fÄtt span pÄ en White Dolphin som ju Àr sjukt najs pÄ mÄnga sÀtt. Dock inte lika klassisk tonfisk:

sbbn019-a.jpg


SÄ hjÀlp mig, jag har beslutsÄngest. Vad fan ska jag vÀlja?
Vilken som helst. Jag tycker ju SBBN031 Àr den bÀsta tonfisken som tillverkas just nu, inte den charmigaste, men den bÀsta.
 

xmb216bc

Panerai
Ett lÄngt utlÀgg finner du hÀr:
https://klocksnack.se/threads/recension-seiko-sbbn031.47011/
Sammanfattningsvis allt (utom kronans utseende).
LÀnk, tavlan, lume, lÀsbarhet, visare, finish.
Hur Àr det att korta lÀnken pÄ SBBN031, behövs ett sÀrskilt verktyg för det, eller funkar det med liten skruvmejsel. Har vÀl I skrivandets stund bestÀmt mig för vilken modell det kan bli, nu Àr bara nÀsta steg...nÀr.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur Àr det att korta lÀnken pÄ SBBN031, behövs ett sÀrskilt verktyg för det, eller funkar det med liten skruvmejsel. Har vÀl I skrivandets stund bestÀmt mig för vilken modell det kan bli, nu Àr bara nÀsta steg...nÀr.
Det Àr ju stift sÄ ett verktyg lÀmpligt för lÀnkar med stift Àr önskvÀrt. Jag har Àven lyckats med tunn spik och hammare.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Hur Àr det att korta lÀnken pÄ SBBN031, behövs ett sÀrskilt verktyg för det, eller funkar det med liten skruvmejsel. Har vÀl I skrivandets stund bestÀmt mig för vilken modell det kan bli, nu Àr bara nÀsta steg...nÀr.
Det Àr push-pins sÄ antingen kör man med en liten spik eller liknande och försöker trycka ut pinsen med blodvite som följd eller sÄ anvÀnder man ett verktyg liknade detta:
IMG_2916.JPG
 

xmb216bc

Panerai
Det Àr push-pins sÄ antingen kör man med en liten spik eller liknande och försöker trycka ut pinsen med blodvite som följd eller sÄ anvÀnder man ett verktyg liknade detta:
IMG_2916.JPG
Är det olika storlekar pĂ„ verktygsstiftet eller passar alla, vilket som? Spelar det nĂ„gon roll frĂ„n vilken sida som man trycker ut stiftet?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Är det olika storlekar pĂ„ verktygsstiftet eller passar alla, vilket som? Spelar det nĂ„gon roll frĂ„n vilken sida som man trycker ut stiftet?

Är oftast en pil som visar vilken riktning den ska tryckas ut (och sĂ€ttas in igen). GĂ„r göra med andra verktyg, klarar det med mitt bandbytarverktyg men har slint en ggn och det gjorde ont. Och mkt lĂ€ttare med verktyget ovan :)
 

xmb216bc

Panerai
En bild pÄ SRP453 Babytuna
IMG_4788.JPG


Men jag Àr pÄ vÀg o lÀgga nÀt, tÀnkte mig att fÄ upp en sÄdan hÀr fÄngst
s-SBBN031_b_1024x1024.jpg

s-SBBN031_a_large.jpg

Bilder frÄn seiyajapan, dÀr jag Àven funderar pÄ slÀnga ut nÀtet. De verkar bra att ha och göra med, eller finns det nÄgon avvikande Äsikt om dem i trÄden
 

xmb216bc

Panerai
En bild pÄ SRP453 Babytuna
IMG_4788.JPG


Men jag Àr pÄ vÀg o lÀgga nÀt, tÀnkte mig att fÄ upp en sÄdan hÀr fÄngst
s-SBBN031_b_1024x1024.jpg

s-SBBN031_a_large.jpg

Bilder frÄn seiyajapan, dÀr jag Àven funderar pÄ slÀnga ut nÀtet. De verkar bra att ha och göra med, eller finns det nÄgon avvikande Äsikt om dem i trÄden


Citerar mig sjÀlv:
TrÄlen Àr islÀngd o hÀnger efter bÄten, vÀntar bara in fÄngsten:D
 
Topp