• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
7549
image.jpeg

Bjussar pÄ en bild jag tog av den brittiska attackdykarklockan frÄn nÀr Jonte Àgde den. Perfekt patina, det syns att den arbetat.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Har Àgt en SBBN017 och en 013.
Darth Tuna gillade jag bÀst
En sak med den var att Natot jag köpte inte passade eftersom avstÄndet mellan bandstiften och boetten var för litet! Natot var alltsÄ för tjockt (hör och hÀpna). SÄ dÀr satt jag med mitt nyinköpta militÀrgröna med Pvdade keepers :(
JÀkligt bra med safirglas med antireflex, @yonsson hÀvdar sÀkert att kupat Hardlex Àr da shit, men jag hÄller inte med :)
JÀkligt mjukt och gött originalgummi ocksÄ!
Bjussar pÄ en bild pÄ den ocksÄ.
SÄld sedan lÀnge. Men skulle nog gÀrna köpa en igen....
20120827198.JPG
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Har Àgt en SBBN017 och en 013.
Darth Tuna gillade jag bÀst
En sak med den var att Natot jag köpte inte passade eftersom avstÄndet mellan bandstiften och boetten var för litet! Natot var alltsÄ för tjockt (hör och hÀpna). SÄ dÀr satt jag med mitt nyinköpta militÀrgröna med Pvdade keepers :(
JÀkligt bra med safirglas med antireflex, @yonsson hÀvdar sÀkert att kupat Hardlex Àr da shit, men jag hÄller inte med :)
JÀkligt mjukt och gött originalgummi ocksÄ!
Bjussar pÄ en bild pÄ den ocksÄ.
SÄld sedan lÀnge. Men skulle nog gÀrna köpa en igen....
20120827198.JPG

Visst köpte du Darthen av mig för lÀngesedan? Den var grym! HÄller med om att platt glas Àr bÀttre. Jag fÄr fan spel nÀr jag ska fotografera min SBBN017 :facepalm:
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Första Golden Tuna frÄn 79.
7549-7009.
20160901_102459.jpg
Grym!
Jag har tidigare avfÀrdat dessa men f-n vad grymma de Àr. Riktigt sugen pÄ en nu.
DĂ„ jag Ă€r en vintagekille Ă€r det en 7549 som gĂ€ller. Har tittat runt lite pĂ„ bukten men lyckas inte skapa mig ngn prisbild. Vad skall man anse vara ett ok prisomrĂ„de för dessa? Är inte ute efter nos/mint...
Är det ngt specifikt man skall se upp med?
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
W
Grym!
Jag har tidigare avfÀrdat dessa men f-n vad grymma de Àr. Riktigt sugen pÄ en nu.
DĂ„ jag Ă€r en vintagekille Ă€r det en 7549 som gĂ€ller. Har tittat runt lite pĂ„ bukten men lyckas inte skapa mig ngn prisbild. Vad skall man anse vara ett ok prisomrĂ„de för dessa? Är inte ute efter nos/mint...
Är det ngt specifikt man skall se upp med?
Ja 7549 Àr rikrigt skön. Som vanligt kolla sÄ att visare, tavla och bezel ser ok ut. Se till att shrouden inte Àr aftermarket.
Skulle sÀga att allt under 10 Àr bra om den Àr nÄgorlunda fin. Ngt över om skicket Àr topp.
7549-7010 Àr ngt billigare i regel. Ligger ett mkt intressant rep objekt pÄ ebay just nu. Urverk behöver repareras, nytt glas och minst en skruv saknas.
@dnill vad fĂ„r man betala för ett top x idag? Är inte speciellt vanligt med tanke pĂ„ anvĂ€ndningsomrĂ„det för dessa.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
W

Ja 7549 Àr rikrigt skön. Som vanligt kolla sÄ att visare, tavla och bezel ser ok ut. Se till att shrouden inte Àr aftermarket.
Skulle sÀga att allt under 10 Àr bra om den Àr nÄgorlunda fin. Ngt över om skicket Àr topp.
7549-7010 Àr ngt billigare i regel. Ligger ett mkt intressant rep objekt pÄ ebay just nu. Urverk behöver repareras, nytt glas och minst en skruv saknas.
Tack.
Vetifan om jag skulle nöja mig med en 7010... 7009'an Àr sÄ mkt finare.
Brukar i slutÀndan bli dyrare att köpa det som Àr nÀstan det man eg vill ha;)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Hm.. förvĂ„nas nu över att intresset Ă€r vĂ€ckt för de hĂ€r (som jag brukar tycka, hemska) klossarna och vilken impact KS har. Är det hĂ€r vĂ€rldens bĂ€sta marknadsförare hĂ„ller till..?
Jag funderar nu om man kanske bör skaffa tvÄ för att behÄlla symmetrin mellan biceps.. :D
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Hm.. förvĂ„nas nu över att intresset Ă€r vĂ€ckt för de hĂ€r (som jag brukar tycka, hemska) klossarna och vilken impact KS har. Är det hĂ€r vĂ€rldens bĂ€sta marknadsförare hĂ„ller till..?
Jag funderar nu om man kanske bör skaffa tvÄ för att behÄlla symmetrin mellan biceps.. :D

Klassiskt Tuna-syndrom. Först avsky för att sedan Àlska. Bara att köpa.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hm.. förvĂ„nas nu över att intresset Ă€r vĂ€ckt för de hĂ€r (som jag brukar tycka, hemska) klossarna och vilken impact KS har. Är det hĂ€r vĂ€rldens bĂ€sta marknadsförare hĂ„ller till..?
Jag funderar nu om man kanske bör skaffa tvÄ för att behÄlla symmetrin mellan biceps.. :D
Tonfiskarna och dÄ framförallt de absolut första eller de nya 300m-modellerna (imho) Àr ju de bÀsta modellerna SEIKO nÄgonsin lanserat. FörstÄr inte hur man inte kan Àlska tonfiskarna. :)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Tonfiskarna och dÄ framförallt de absolut första eller de nya 300m-modellerna (imho) Àr ju de bÀsta modellerna SEIKO nÄgonsin lanserat. FörstÄr inte hur man inte kan Àlska tonfiskarna. :)
Älskar dem men tycker samtidigt att de kan vara ruskigt fula. Köpte den fulaste fisken av dem alla hĂ€romdagen. Bildbevis kommer nĂ€r den tagit sig genom postens nĂ€t.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Älskar dem men tycker samtidigt att de kan vara ruskigt fula. Köpte den fulaste fisken av dem alla hĂ€romdagen. Bildbevis kommer nĂ€r den tagit sig genom postens nĂ€t.
Modellerna Ă€r framtagna för att motverka specifika problem som uppstod med klockor innan modellerna fanns. Det spelar dĂ€rmed ingen roll hur de ser ut, det coola Ă€r att de Ă€r helt kompromisslöst byggda. Dessutom tycker jag de ÄR snygga. :)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Modellerna Ă€r framtagna för att motverka specifika problem som uppstod med klockor innan modellerna fanns. Det spelar dĂ€rmed ingen roll hur de ser ut, det coola Ă€r att de Ă€r helt kompromisslöst byggda. Dessutom tycker jag de ÄR snygga. :)
Precis. UngefÀr som Àkta kÀrlek "arrangerat Àktenskap". Ska man bara ha en dykare sÄ Àr det tuna som gÀller!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
SBBN017!
Över förvĂ€ntan bra, den hĂ€r kommer följa med mig en bra stund:)
image.jpeg

Ni som har koll, har Seiko gjort nÄgot med gummiblandningen till banden?
Upplever detta som smidigare och följsammare Àn samtliga liknande band jag provat..
Eller hÄrdnar de med tiden?

Gruppbild med annan gummibandsklocka:
image.jpeg


Klart du ska ha en Tuna @Kettil !
 
Topp