• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

aljung

Panerai
2-Faktor
Uncle Seiko pÄ Tuna. Tajt och bra kÀnsla mot handleden!
IMG_4455.JPG

Ser ut att sitta bra pÄ dig :)
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Ser ut att sitta bra pÄ dig :)

Tack, jag Àr nöjd. Gillar egentligen original gummit vÀldigt bra bÄde till Sbbn037 och srp777 men tyckte att det blev aningen för mkt blÄtt pÄ Sbbn037. Testade först Uncle Seiko pÄ srp777 men dÀr lirade det inte dÄ det fÄr sitta pÄ tunan!
 

jistanes

Cartier
god kvÀll. har ett super engineer II-armband jag tÀnkte sÀtta pÄ min lilla SRP653K1. fick inte med nÄgra springbars och orginalen Àr för tjocka för armbandet. vad ska jag ha? hittat sidor som sÀljer diverse springbars men har lite svÄrt att uppfatta skillnaden.
 

leiden

Rolex
god kvÀll. har ett super engineer II-armband jag tÀnkte sÀtta pÄ min lilla SRP653K1. fick inte med nÄgra springbars och orginalen Àr för tjocka för armbandet. vad ska jag ha? hittat sidor som sÀljer diverse springbars men har lite svÄrt att uppfatta skillnaden.
Ta med klockan och lÀnken och gÄ till en urmakare, de har sÀkert nÄgra som passar :)
 

frere

Audemars
2-Faktor
god kvÀll. har ett super engineer II-armband jag tÀnkte sÀtta pÄ min lilla SRP653K1. fick inte med nÄgra springbars och orginalen Àr för tjocka för armbandet. vad ska jag ha? hittat sidor som sÀljer diverse springbars men har lite svÄrt att uppfatta skillnaden.
Jag har kört dessa som passar i vanliga armband och som har lite tjockare Àndar. http://royalstraps.se/product/extra-kraftiga-spring-bars-för-dykklockor-22mm

Tror att riktiga fatbars Àr Ànnu nÄgot tjockare i Àndarna, men de Àr i alla fall bÀttre Àn standard.
 

jistanes

Cartier
Ta med klockan och lÀnken och gÄ till en urmakare, de har sÀkert nÄgra som passar :)
men jag Àr livrÀdd för klockaffÀrer... de Àter spÀda smÄ mÀn som mig till frukost.
Jag har kört dessa som passar i vanliga armband och som har lite tjockare Àndar. http://royalstraps.se/product/extra-kraftiga-spring-bars-för-dykklockor-22mm

Tror att riktiga fatbars Àr Ànnu nÄgot tjockare i Àndarna, men de Àr i alla fall bÀttre Àn standard.
tack sÄ mycket! ska kolla dÀr!
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
MÄnga fina ur i den hÀr trÄden!
Är lite nyfiken pĂ„ att testa tonfisk men inte sĂ„ pĂ„lĂ€st om just den modellen, har dock massa andra Seiko hemma :) Tips pĂ„ vad jag letar efter om jag inte vill lĂ€gga ut en förmögenhet mottages.

Sett att vissa ref Àr dyrare Àn andra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
MÄnga fina ur i den hÀr trÄden!
Är lite nyfiken pĂ„ att testa tonfisk men inte sĂ„ pĂ„lĂ€st om just den modellen, har dock massa andra Seiko hemma :) Tips pĂ„ vad jag letar efter om jag inte vill lĂ€gga ut en förmögenhet mottages.

Sett att vissa ref Àr dyrare Àn andra.
Det finns hur mÄnga modeller som helst men för kvarts gÀller typ följande för begagnade:
300m: 5-7000kr
600m: 8-10000kr
1000m: 10000kr och uppÄt.

Alla modeller med mer Àn 300m saknar skruvat baklock.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Det finns hur mÄnga modeller som helst men för kvarts gÀller typ följande för begagnade:
300m: 5-7000kr
600m: 8-10000kr
1000m: 10000kr och uppÄt.

Alla modeller med mer Àn 300m saknar skruvat baklock.
Tack för bra svar Yonsson :)

De dÀr med 300m och boetten sÄg jag nÀr ja youtubade igÄrkvÀll, frÀnt! SÄ 200m rÀknas inte som en riktig tuna dÄ? :p
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Men dÄ Àr det ju min definierande, SEIKO kallar ju SUN019 mfl för "Kinetic Tuna". :)
Googlade den precis. Den gillade jag inte alls.

Hela poÀngen men en Tonfisk i mina ögon Àr den visuella avsaknaden av bandhorn :) haft ögonen pÄ en som ligger pÄ köp och sÀlj som Àr solar 200m. Helt klart Àr iaf att jag behöver nÄgon ny icke automat dÄ det Àr bristvara i min klocklÄda.
 
Topp