• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

xBjörne

Rolex
2-Faktor
SlÀnger in en bild till, kanontrevlig klocka :)
IMG_3737.JPG
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Been there, done that, got the T-shirt :D
SkÀmt Äsido, Àr störtförtjust i tonfiskarna och hade gÀrna behÄllt allihop men SBGX117 kom i mellan!

Bra klocka! Trodde det var SLA017 för hela slanten nu. Men det Àr klart, men behöver ju en bra quartzdykare ocksÄ!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hahaha, det kan du fortsÀtta att vara! Jag tror fortfarande att det Àr klockan ni kommer bli besvikna pÄ Àven om jag hoppas innerligt att jag har fel.
Jag har ju redan sett den sÄ jag vet vad som vÀntar. ;) Med det sagt kanske jag inte behÄller den resten av livet, jag gör ju sÀllan det. :)
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Antar att ni bara har svÄrt att vÀlja och det Àr dÀrför mina tonfiskar inte Àr sÄlda Ànnu :D

Jag rekommenderar varmt SBBN025 1000M om man av nÄgon anledning bara vill köpa 1/3. Riktigt bra klocka med vass finish, ett stort steg upp frÄn 300 meters modellerna.
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Antar att ni bara har svÄrt att vÀlja och det Àr dÀrför mina tonfiskar inte Àr sÄlda Ànnu :D

Jag rekommenderar varmt SBBN025 1000M om man av nÄgon anledning bara vill köpa 1/3. Riktigt bra klocka med vass finish, ett stort steg upp frÄn 300 meters modellerna.
Din Golden Tuna Àr ocksÄ riktigt fin!

SjÀlv börjar jag fÄ kalla fötter gÀllande min annons pÄ Sbbn017. Troligtvis kommer jag Ängra mig senare om den sÀljs.
 

larsbeg

Panerai
UrsÀkta en oinvigd. GÄr och funderar över nÀsta "tÄl-det-mesta-klocka". TÀnkte att jag skulle ha en Inox men sÄ fick jag plötsligt upp ögonen för tonfisken. Vad sÀger ni lÀrda, hÄller tonfisken samma hÄllbarhet som inoxen? Har provat inoxen och tycker att den vÀger lÀtt pÄ armen, har dock inget emot att en klocka vÀger. Tacksam för svar.
:seiko:
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
UrsÀkta en oinvigd. GÄr och funderar över nÀsta "tÄl-det-mesta-klocka". TÀnkte att jag skulle ha en Inox men sÄ fick jag plötsligt upp ögonen för tonfisken. Vad sÀger ni lÀrda, hÄller tonfisken samma hÄllbarhet som inoxen? Har provat inoxen och tycker att den vÀger lÀtt pÄ armen, har dock inget emot att en klocka vÀger. Tacksam för svar.
:seiko:
Tonfiskarna hÄller garanterat för mer Àn vad du sjÀlv gör, mycket roligare klocka Àn Inoxen ocksÄ sÄ det Àr klart att du ska ha en tonfisk! :)
 

larsbeg

Panerai
Tonfiskarna hÄller garanterat för mer Àn vad du sjÀlv gör, mycket roligare klocka Àn Inoxen ocksÄ sÄ det Àr klart att du ska ha en tonfisk! :)
Jag fÄr försöka komma ivÀg Ä klÀmma pÄ en nÄgon gÄng. Har en Tag hemma som ska ut pÄ köp och sÀlj snart, kan bli sÄ att den ersÀtts med en Tuna ... sÄg ett intressant objekt pÄ k&s nyss ...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
UrsÀkta en oinvigd. GÄr och funderar över nÀsta "tÄl-det-mesta-klocka". TÀnkte att jag skulle ha en Inox men sÄ fick jag plötsligt upp ögonen för tonfisken. Vad sÀger ni lÀrda, hÄller tonfisken samma hÄllbarhet som inoxen? Har provat inoxen och tycker att den vÀger lÀtt pÄ armen, har dock inget emot att en klocka vÀger. Tacksam för svar.
:seiko:
IMG_6201.JPG
IMG_6399.JPG

Jag har en Inox Carbon och en SBBN029, utan att tveka sÄ föredrar jag tonfisken. Fördelen med tonfiskarna Àr att det finns rÀtt mÄnga att vÀlja pÄ. Ta de @xHenke har ute exempelvis.
300m, stÄl
1000m, titan, tritium, hardlex.
1000m, titan, nya Lumibrite, safirglas.

1000m Àr nÄgot större men lÀttare dÄ de har titanboett, vilken modell du Àn vÀljer sÄ kommer du bli nöjd med finish mm.
 

larsbeg

Panerai
IMG_6201.JPG
IMG_6399.JPG

Jag har en Inox Carbon och en SBBN029, utan att tveka sÄ föredrar jag tonfisken. Fördelen med tonfiskarna Àr att det finns rÀtt mÄnga att vÀlja pÄ. Ta de @xHenke har ute exempelvis.
300m, stÄl
1000m, titan, tritium, hardlex.
1000m, titan, nya Lumibrite, safirglas.

1000m Àr nÄgot större men lÀttare dÄ de har titanboett, vilken modell du Àn vÀljer sÄ kommer du bli nöjd med finish mm.
Tackar för input, en 300m i stÄl kanske kan vara en bra instegsmodell?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Topp