• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

frere

Audemars
2-Faktor
SBBN017!
Över förvĂ€ntan bra, den hĂ€r kommer följa med mig en bra stund:)
image.jpeg

Ni som har koll, har Seiko gjort nÄgot med gummiblandningen till banden?
Upplever detta som smidigare och följsammare Àn samtliga liknande band jag provat..
Eller hÄrdnar de med tiden?

Gruppbild med annan gummibandsklocka:
image.jpeg


Klart du ska ha en Tuna @Kettil !
Bra! Har du kvar gamlingen ocksÄ? Vore kul att se dem sida vid sida ocksÄ!
 

Sorubim

Audemars
Ni som har koll, har Seiko gjort nÄgot med gummiblandningen till banden?
Vad jag lÀst sÄ Àr det en annan gummiblandning i banden till SBBN017 och framÄt (mycket mer följsamt och mjukt Àn vanliga Z22 tex).
Jag tror dessa introducerades iom SBDD001.
NÀr jag köpte min SBBN015 sÄ medföljde ett gummi som benÀmndes "SBDD001-gummi" det Àr riktigt mjukt och gött.

EDIT: ProduktbenÀmningen pÄ gummit Àr DA0C1DR
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Vad jag lÀst sÄ Àr det en annan gummiblandning i banden till SBBN017 och framÄt (mycket mer följsamt och mjukt Àn vanliga Z22 tex).
Jag tror dessa introducerades iom SBDD001.
NÀr jag köpte min SBBN015 sÄ medföljde ett gummi som benÀmndes "SBDD001-gummi" det Àr riktigt mjukt och gött.

EDIT: ProduktbenÀmningen pÄ gummit Àr DA0C1DR
Tack för uttömmande och riktigt bra svar:)
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Vad jag lÀst sÄ Àr det en annan gummiblandning i banden till SBBN017 och framÄt (mycket mer följsamt och mjukt Àn vanliga Z22 tex).
Jag tror dessa introducerades iom SBDD001.
NÀr jag köpte min SBBN015 sÄ medföljde ett gummi som benÀmndes "SBDD001-gummi" det Àr riktigt mjukt och gött.

EDIT: ProduktbenÀmningen pÄ gummit Àr DA0C1DR
Det dÀr Àr det bÀsta gummit man kan köpa för pengar, fick tvinga mig till det frÄn @Seikosthlm
 
Topp