• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Subsec

Rolex
2-Faktor
Japp Tonfisktisdag!
IMG_0316.JPG
 

Psykel

Patek
Börjar nÀstan bli sugen pÄ en tonfisk, alltsÄ... Har tankar pÄ att byta ut min Sumo mot en vintagedykare och Tuna lockar mer och mer. Vad borde en gammal quartzare gÄ pÄ?
 

dnill

Cartier
2-Faktor
TvÄ gamla tonfiskburkar som ligger och chillar pÄ soffan:) Kan vÀl sÀga att de har gÄtt i pension nu. FÄr pÄ sin höjd följa med till snorkeltur pÄ Mallis:D
37F1CC90-8110-4DC3-90A0-560402382969.jpeg
 
Senast Àndrad:

Subsec

Rolex
2-Faktor
Är det inte snudd pĂ„ skandal att ingen knep denna för reapris i helgen? https://klocksnack.se/threads/seiko...bytes-mot-sinn-oris-seiko.82259/#post-2063877 Min gamla och den som pĂ„ allvar knuffade ned mig i tonfiskstimmet!
Oh nej nu kommer @yonsson mÀrka att jag vill byta mot ngt annat Àn Seiko ;)

SkÀmt o sido, tyvÀrr verkar Tunas vara svÄrsÄlda. Se bara pÄ de Golden Tunas som rullat pÄ KS den senaste tiden.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oh nej nu kommer @yonsson mÀrka att jag vill byta mot ngt annat Àn Seiko ;)

SkÀmt o sido, tyvÀrr verkar Tunas vara svÄrsÄlda. Se bara pÄ de Golden Tunas som rullat pÄ KS den senaste tiden.
Det Àr inte tonfisksÀsong. Kan ju ha att göra med priset ocksÄ. ;)

LÀgg till nedkylningsfaktorn, en klocka (inte din alltsÄ utan jag tÀnker pÄ guldisen) som legat ute i mer Àn tre veckor osÄld blir helt iskall, ingen vÄgar köpa den Àven om den Àr billig. MÀrkligt men sant, gÀller oavsett annonsplats.
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Japp, brukar vara priset :)

Det intressanta Àr att jag fick "tvÄ" som ville köpa den, samtliga frÄn Finland och 0-postare. KÀnns inte ok att tvinga Tonfisken till Finland...:)
 

Psykel

Patek
Det Àr inte tonfisksÀsong. Kan ju ha att göra med priset ocksÄ. ;)

LÀgg till nedkylningsfaktorn, en klocka (inte din alltsÄ utan jag tÀnker pÄ guldisen) som legat ute i mer Àn tre veckor osÄld blir helt iskall, ingen vÄgar köpa den Àven om den Àr billig. MÀrkligt men sant, gÀller oavsett annonsplats.
Uff... Guldisen Àr Ärsklocka för mig, sÄ det brÀnner i plÄnboken kan jag sÀga. Har dock inte dom pengarna att lÀgga pÄ en klocka just nu, tyvÀrr... :(
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Vad har ni för tips pÄ ny rem till min SBBN013. PÄ originalremmen tycker jag att klockan har en tendens att rotera pÄ handleden och jag kan inte tÀnka mig att det blir bÀttre med NATO som ligger hemma och skrÀpar. Finns det nÄgot bÀttre alternativ till klockan?
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Vad har ni för tips pÄ ny rem till min SBBN013. PÄ originalremmen tycker jag att klockan har en tendens att rotera pÄ handleden och jag kan inte tÀnka mig att det blir bÀttre med NATO som ligger hemma och skrÀpar. Finns det nÄgot bÀttre alternativ till klockan?

Körde min 031 pÄ canvas nÀstan hela tiden. Riktigt bra kombo :) Bilder finns lÀngre bak i trÄden.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Vad har ni för tips pÄ ny rem till min SBBN013. PÄ originalremmen tycker jag att klockan har en tendens att rotera pÄ handleden och jag kan inte tÀnka mig att det blir bÀttre med NATO som ligger hemma och skrÀpar. Finns det nÄgot bÀttre alternativ till klockan?
Jag gillar dem pÄ nato, Àven pÄ zulu! Bonetto 300 funkar ocksÄ finfint. (Har dock inte haft problem med rotation.)
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Jag har ett 20mm Uncle Seiko Tropic pÄ vÀg hem som jag ska prova. Om den sitter bra sÄ bestÀller jag en 22mm rem. Annars lÄter canvas bra @aljung. Jag körde lÀnge min BR02-92 pÄ nato för jag var för lat att köpa en ny originalrem. DÄ tyckte jag att klockan ville rotera hela tiden sÄ jag Àr skeptisk @frere :) Har vÀl med min arm att göra. Men Bonetto ser intressant ut!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ett 20mm Uncle Seiko Tropic pÄ vÀg hem som jag ska prova. Om den sitter bra sÄ bestÀller jag en 22mm rem. Annars lÄter canvas bra @aljung. Jag körde lÀnge min BR02-92 pÄ nato för jag var för lat att köpa en ny originalrem. DÄ tyckte jag att klockan ville rotera hela tiden sÄ jag Àr skeptisk @frere :) Har vÀl med min arm att göra. Men Bonetto ser intressant ut!
Personligen gillar jag nato pÄ tonfiskarna, originalgummit Àr nice men nato sitter goast enligt mig. Bonettos gummin Àr vÀldigt mjuka, bra gummin men för mjuka för min smak.
 

eblomgren

Omega
Provade ett Hirsch Liberty pÄ min SSBS018. Var vÀldigt tveksam innan men det passar faktiskt riktigt bra. Ska prova med ett guldspÀnne ocksÄ och se om det blir pricken över i:t.
 
Topp