• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktråden

larsbeg

Panerai
Jag skulle nog tro att det är billigare att köpa innanför EU om du inte får en riktigt bra deal i Japan. Jag köpte en MM300 från Japan och på det garantikortet stod det att världsgaranti gällde, dvs vilken AD som helst, Optura i mitt fall. Men på min SBBN013 från Japan stod det inte om någon världsgaranti, däremot finns garanti på klockan om den skickas till Japan. Som @xBjörne säger så är 7C46 urverket ingen mjukost med mayonäspattar direkt. Däremot är inte ett batteribyte så enkelt om det inte är skruvad baksida.
"mjukost med mayonäspattar", ja jävlar ... Man undrar ju lite vilka modeller som har skruvad baksida? Finns det någon av tonfiskarna man ska välja bort med hänsyn till just detta?
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
"mjukost med mayonäspattar", ja jävlar ... Man undrar ju lite vilka modeller som har skruvad baksida? Finns det någon av tonfiskarna man ska välja bort med hänsyn till just detta?
Alla 300-meters har vanligt skruvat boettlock som vem som helst kan öppna och byta batteri på, 1000-meters har monocoque-boett och öppnas framifrån så det är lite mer avancerat. 7c46 har dock fem års batteritid så man behöver inte springa och byta batteri hela tiden direkt.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Låter som en bra start! Sbbn031 är nog den bästa beater jag någonsin haft. Bortsett länken en riktig fullträff.
Tips till alla andra tonfiskdiggare är originallåset tillsammans med strapcode superoyster 22-18, riktigt skön kombo som jag har kört med stor framgång på SBBN031/033/037. Original MM-lås kan man hitta för ~700 kr om man inte har ett redan och superoyster kostar 500 kr= superlänk för 1200 spänn.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Jag gillar 1000m automaterna bäst. Perfekt storlek.
IMG_20180219_211120_350.jpg
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Ninjaturteln? Upplys en oinvigd
Black Series "ninja" turtlen som det har varit mycket hype kring på sistone. Frågan är vilken riktig ninja som skulle välja den när det finns en ninjatuna (med svart dag/datumskiva) och kanji.

Edit: La in en spoiler så att man inte blir förskräckt när man läser i sin favorittråd och vill se härliga tonfiskar med vettiga urverk. ;)
n_SRPC49K1.png
 
Senast ändrad:

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Jag har länge tittat på tonfiskarna och tyckt de sett konstiga ut. Måtten har skrämt lite, och varför sitter det en konstig kåpa runt? Har inte fattat men alla tycker ju dom är grej-of-the-day. Köpte en och är såld.
Ser framför mig en utökad samling trots sambons kommentar "den där är ju skitful".
Sitter för närvarande på ett staib i väntan på ett BoR. I sommar blir det gummi.
20180223_164745.jpg
 
Senast ändrad:
Topp