• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

1965ek

Patek
2-Faktor
Stor men bÀr betydligt mindre och bekvÀmare. HÀr till skjorta och kostym idag:)
9E8F8543-E7F8-4F76-A977-3D5D58F0B4F0.jpeg
Jag har vart sugen pÄ en SBBN031 ett tag nu, den ska vÀl vara den minsta storleksmÀssigt? Har relativt tunna handleder sÄ Àr lite orolig för hur jag ska bÀra en tonfisk, men alla pÄstÄr ju att det ska vara lugnt?! Om nÄgon har tröttnat pÄ sin sÄ Àr jag en eventuell intressent :happyhappy:
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
NÄgon som har möjlighet att ta ett par kort pÄ en 300m tuna och turtle ihop sÄ man kan fÄ en uppfattning om ev storleksskillnad?
Har en turtle sjÀlv som jag Àr fÄnigt nöjd med, men livet kanske vore Ànnu bÀttre med en tuna att varva med.
/Daniel
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Ett waffle strap V2 (som skall vara mjukare) frÄn Uncle Seiko pÄ vÀg. Finns nu i en kortare version och med ett single keeper (fast ser ut som dubbel) vilket jag bestÀllde för att slippa flÀrpen.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Är det nĂ„gon som sitter pĂ„ en Tuna Springdrive som kan ge ett kort utlĂ„tande? Kanske ett par bilder ocksĂ„. Det verkar vara en sĂ€llsynt fisk.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Om man skulle vilja köpa en ny skyddsring (skyddet runt klockan) vart gör men det dÄ? Original eller högkvalitativ replika. Hittar skruvar pÄ bukten men inte sjÀlva skyddet. Kanske kunde vara ett bra och enkelt sÀtt att byta utseende var min tanke. Ser ut att bara sitta med 3 insexskruvar.
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Sök pÄ seiko sbbn pÄ bukten sÄ kommer det ett par förslag, ingen aning om kvalitet dock.

Om man skulle vilja köpa en ny skyddsring (skyddet runt klockan) vart gör men det dÄ? Original eller högkvalitativ replika. Hittar skruvar pÄ bukten men inte sjÀlva skyddet. Kanske kunde vara ett bra och enkelt sÀtt att byta utseende var min tanke. Ser ut att bara sitta med 3 insexskruvar.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Om man skulle vilja köpa en ny skyddsring (skyddet runt klockan) vart gör men det dÄ? Original eller högkvalitativ replika. Hittar skruvar pÄ bukten men inte sjÀlva skyddet. Kanske kunde vara ett bra och enkelt sÀtt att byta utseende var min tanke. Ser ut att bara sitta med 3 insexskruvar.
Finns originaldelar frÄn en fransk sÀljare pÄ ebay om du söker, bland annat SBBN031 shroud (som Àr skyddet runt).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ok
Jag kollar upp lite mer noggrant. Hittade inget igÄr...
Jag har svarta skruvar och safirglas till 300m liggande, dra ett PM om du behöver. AM-Shroud i olika fÀrger kan man Àven köpa av Watch_outz pÄ Instagram. Kolla hans bilder och skicka DM/PM om du vill shoppa.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Japp sÄg den. TÀnkte pÄ ett enkelt sÀtt för variation. Tror dock tyvÀrr efter nÀrmare eftertanke att en sÄdan till en sbbn med svart krona kommer se mysko ut. Att Àven komplettera med en krona i ss Àr nog inte försvarbart mot att köpa en sbbn031. Tack dock. Min sbbn035 gillar jag dock skarpt och sitter bekvÀmare Àn jag kunnat hoppats pÄ. En riktig stealth beater:)
 
Senast Àndrad:

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Kanske redan har avhandlats men upplys mig igen i sÄ fall. 300m med platt glas, finns det nÄgon version? Inte vad jag vet iaf. MEN, finns det platta safirglas att modda med? Kan inte erinra mig att jag sett det nÄgonstans.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanske redan har avhandlats men upplys mig igen i sÄ fall. 300m med platt glas, finns det nÄgon version? Inte vad jag vet iaf. MEN, finns det platta safirglas att modda med? Kan inte erinra mig att jag sett det nÄgonstans.
Finns inte som standard. Har inte sett som mod-del heller.
 

J_atack

Omega
FrĂ„gan Ă€r sĂ€kert stĂ€lld förut men jag undrar vilken tuna som skulle vara en bra instegsmodell? Vill inte lĂ€gga nĂ„gra större summor (runt 3000-4000 skulle kĂ€nnas ok). Är novis pĂ„ dessa men gillar dom skarpt!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
FrĂ„gan Ă€r sĂ€kert stĂ€lld förut men jag undrar vilken tuna som skulle vara en bra instegsmodell? Vill inte lĂ€gga nĂ„gra större summor (runt 3000-4000 skulle kĂ€nnas ok). Är novis pĂ„ dessa men gillar dom skarpt!
Tror inte du fÄr en tonfisk för 4, snarare frÄn 6 idag.
300m Àr en bra inkörsport, sbbn007, sbbn015, Sbbn031 osv.
 
Topp