• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktråden

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Behöver ett gummi med guld hälla (se nedan) är de svåra att hitta? Mina google försök gav inte några super träffar.
seiko-7C46-7009-Golden-Tuna-8-714x476.jpg

Gummit till SBBN040 "S23626J1" kom med en liten svart sak.
Capture.PNG
Snyggt, grattis till klockan!
Tror att gummibandet du letar efter heter DAL1BZ och det är tyvärr inte lätt att hitta.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kör en liten paketöppning här i tråden! Jag köpte/bokade den kommande golden tuna reissuen i början av augusti men fick panikavbeställa i helgen när jag upptäckte att den internationella referensen inte har kanji. Där satt jag tonfisklös och uppgiven tills S.L räddade dagen och lät mig ta över hans superfina SSBS018. Är mycket nöjd och ska försöka köra owg ett tag med denna. :)
28DAD6AC-B320-45D7-A6B5-CD9733585858.jpeg
9028B55E-A4C8-48FA-93B3-89E67C124F75.jpeg
140155C9-42E0-4293-B6E7-FC0203989090.jpeg
Bra där! Gillar denna bättre, mer historiskt korrekt reissue.

Hörde för övrigt att nya modellen kom in idag.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Well well... :D
Lite meck kanske men kan i och för sig förstå att man vill ha kanji.
Den första jag bokade var från en AD i Tyskland och den hade engelsk/fransk dagsskiva, inget fel med det men det kändes inte så exotiskt.
Köpte den nya från en handlare i Japan men lyckades med konststycket att få tag i en icke-JDM utan kanji ändå. :D
Denna har romerska siffror, coolt med en röd kub på söndagen så jag tror att jag blir nöjd ändå!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den första jag bokade var från en AD i Tyskland och den hade engelsk/fransk dagsskiva, inget fel med det men det kändes inte så exotiskt.
Köpte den nya från en handlare i Japan men lyckades med konststycket att få tag i en icke-JDM utan kanji ändå. :D
Denna har romerska siffror, coolt med en röd kub på söndagen så jag tror att jag blir nöjd ändå!
Aj aj aj, dags att hitta en med kanji då. ;)
 

Skumbomb

Omega
Fick just hem en hexed super oyster med submariner clasp från strapcode. Supernöjd över både kvalitet och den lite oslipade designen. Sen jag klämde på länken till en seamaster planet ocean har jag inte kunnat ha seiko originallänk men denna lever upp till mina krav, åtminstone nu första kvällen. Klockan väger in på 180 gram.
IMG_20180905_222512.jpg
IMG_20180905_222448.jpg
IMG_20180905_222429.jpg
 
Topp