• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

xBjörne

Rolex
2-Faktor
SvÄrt att inte Àlska tunas, i en vÀrld av posördykarklockor Àr dessa verkligen en skön kontrast.
22CD99BB-2F7B-45F3-9546-B8B0D9385246.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en SBDX014 (emperor) pÄ ingÄng, dÀr tidigare Àgare har bytt bezeln till svart. Det gjordes av ÄterförsÀljare (i Paris) med Seiko originaldelar, sÄ, det Àr schysst gjort. Men jag vill ha original med guld! Var hittar jag en sÄdan bezel och var lÀmnar jag in den för byte?
FrÄga Klockmaster Globen.
 

Orrna

Cartier
Jag Àlskar ju 300m tonfiskarna. Kvarts, rÀtt OK lume, grymt hÄllbara och sitter klockrent.
Har recenserat 015 och 031. Det finns ju en hel uppsjö olika modeller att testa dessutom. Min favorit Àr helt klart 031 men de i Cermet som @john b haft Àr ocksÄ riktigt coola.

image.jpeg
image.jpeg

För mig Àr tonfiskarna verkligen essensen av hur en dykarklocka bör vara, funktionalitet före form. Att de alla klarar sjuka djup och Àr heliumtÀta utan HE-ventil Àr nice. LÄng och rik historik har de ocksÄ med flera "world first"-innovationer.

Lite bilder pÄ de jag Àgt:


SBBN023, Golgo 13 LE.

image.jpeg

SBBN015

image.jpeg

SBBN031

Jag skulle bli vÀldigt förvÄnad om jag inte köper en 031 igen.
Vad fÄr man betala för denna?
 
Topp