• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktråden

xBjörne

Rolex
2-Faktor
SBBN033 med blästrad shroud.
39CBDC26-7D11-4BCD-82F7-8500DF3E2CBA.jpeg
 

frere

Audemars
2-Faktor
Kan någon peka åt vilket håll jag ska gå för att hitta ett svart nato med hårdvara som matchar guld/mässingsfärgen på klockan?
9CADBE57-F303-4823-BE4F-24077E87565D.jpeg
Kör pvd istället! Jag har lagt ner min själ i samma jakt men aldrig hittat rätt, svårt att hitta annat än naton med ett flortunt lager blank guldfärg tyvärr...

Funkar annars fint att flytta spännet från gummit till ett tvådelat textilband.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Kör pvd istället! Jag har lagt ner min själ i samma jakt men aldrig hittat rätt, svårt att hitta annat än naton med ett flortunt lager blank guldfärg tyvärr...

Funkar annars fint att flytta spännet från gummit till ett tvådelat textilband.
Jag tycker att PVD på svart band blir lite kontrastlöst och tråkigt, men det är ju bättre än alternativen jag har hittat hittills.
Det här Isofrane spännet som någon på wus fixade blev ju lyckat. Synd att det var en one-off.
8208C9EF-FE4C-4986-A869-B458EF65DC22.jpeg
4E6BE5C1-DCCE-4D45-93E3-5A510C455BCE.jpeg
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Senast ändrad:

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Är det bara jag som tycker att det mer ser ut som mässing än guld? Det associerar jag också mer till tungdykning och gamla mässningshjälmar och slangkopplingar än guld. Black n' brass!
 
  • Like
Reactions: S.L

jmalmsjo

Cartier
Bytte precis innan jul från SBBN015 till reissuen SBBN040. Grym klocka, supernöjd! Den enda jag saknar är det härliga kupade glaset...
B8B8C8B3-5FB3-4ED3-89E0-B89D8F56E3DC.jpeg


Vore det förresten inte lite roligare om keepern hade samma beläggning som boett och vridring? Även om originalet väl hade svart gummikeeper... Någon som vet om det finns någon i liknade utförande att få tag i? Den till t ex SRPC44 (”Golden turtle”) är väl alldeles för guldig och dessutom blank?
 
Topp