• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Sorubim

Audemars
40-Äring pÄ handleden idag. Trevlig helg alla tuna-fantaster!

goldtuna600m_48.jpg
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Om nÄgon hÀr inne skulle tröttna pÄ sin 1000m tonfiskburk, kan ni vÀl hinta lite i min riktning...
Ångrar att jag missade tonfisktĂ„get som gick pĂ„ köp/sĂ€lj för nĂ„gra veckor sedan :banghead:
 

Nevada

Cartier
2-Faktor
Provar hÀr i tonfisktrÄden. NÄgon som har tips pÄ var man kan hitta ett guldfÀrgat seikospÀnne som passar flat vent-gummi? Har letat runt pÄ world wide web utan framgÄng.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Ni som Ă€gt en tuna solar, har ni varit nöjda? Lite tveksam till prospex-logon men tycker vissa Ă€r rĂ€tt snygga. Är urverket nĂ„got att ha?
SEIKOTUNA_SBDN.jpg
 

AB

Panerai
2-Faktor
Ni som Ă€gt en tuna solar, har ni varit nöjda? Lite tveksam till prospex-logon men tycker vissa Ă€r rĂ€tt snygga. Är urverket nĂ„got att ha?
SEIKOTUNA_SBDN.jpg
Mycket nöjd med min SNE498, tycker den Àr kanon. Snygg och sitter jÀttebra pÄ armen. Den Àr rÀtt liten egentligen vilket Àr nice, inte heller sÄ hög. Gillar kvarts och att slippa byta batteri Àr sÄklart smidigt. Kort och gott, en kul klocka med tonfiskaura till en hyfsat billig peng.

2B7E0717-B633-4A70-90A4-CF229231DB7A.jpeg
 

ekan76

Omega
Ni som Ă€gt en tuna solar, har ni varit nöjda? Lite tveksam till prospex-logon men tycker vissa Ă€r rĂ€tt snygga. Är urverket nĂ„got att ha?
SEIKOTUNA_SBDN.jpg
Jag Ă€r mer Ă€n nöjd med min! Är nog den klocka som tillbringar mest tid pĂ„ armen. Tycker inte prospex loggan stör alls och som vanligt med Seiko sĂ„ Ă€r de alltid mycket snyggare i verkligheten Ă€n pĂ„ bild.
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Mycket nöjd med min SNE498, tycker den Àr kanon. Snygg och sitter jÀttebra pÄ armen. Den Àr rÀtt liten egentligen vilket Àr nice, inte heller sÄ hög. Gillar kvarts och att slippa byta batteri Àr sÄklart smidigt. Kort och gott, en kul klocka med tonfiskaura till en hyfsat billig peng.

2B7E0717-B633-4A70-90A4-CF229231DB7A.jpeg
Har ocksÄ spanat in dessa solar tuna modeller och den du har Àr ju sÄklart ballast! Vart fÄr man tag pÄ en sÄn och vad fÄr man ge?
 
  • Like
Reactions: AB

Maggansman

Omega
2-Faktor
Tjena tonfisk Àlskare!
Jag Ă€r nyfrĂ€lst seiko fan som har mycket kvar att lĂ€ra sig. Är ute efter min första tuna men har inte riktigt landat i vad jag ska satsa pĂ„. TĂ€nkte en budget pĂ„ 10k gĂ€rna lite under. Gillar Marinemaster men det finns flera och jag har inte riktigt förstĂ„tt skillnaderna.

Jag Àr ute efter tips gÀrna utifrÄn budget. Kom gÀrna med förslag om man ska köra andrahand eller köpa ny, i sÄ fall en bra sida? Vilka ref borde kika pÄ.
Tack pÄ förhand
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Tjena tonfisk Àlskare!
Jag Ă€r nyfrĂ€lst seiko fan som har mycket kvar att lĂ€ra sig. Är ute efter min första tuna men har inte riktigt landat i vad jag ska satsa pĂ„. TĂ€nkte en budget pĂ„ 10k gĂ€rna lite under. Gillar Marinemaster men det finns flera och jag har inte riktigt förstĂ„tt skillnaderna.

Jag Àr ute efter tips gÀrna utifrÄn budget. Kom gÀrna med förslag om man ska köra andrahand eller köpa ny, i sÄ fall en bra sida? Vilka ref borde kika pÄ.
Tack pÄ förhand
Den bÀsta tonfiskmarknaden tycker jag Àr hÀr pÄ klocksnack. 300m modellerna Àr sÄklart billigare, mellan 5000-10000. Ibland gÄr 1000m modellerna till ett riktigt bra pris, dock nÄgot över 10000. Satsa gÀrna pÄ kvarts eftersom tonfiskarna Àr den enda klockmodell (sÄvitt jag vet) som har fÄtt ett eget kvartsurverk utvecklat specifikt för ÀndamÄlet. Jag syftar pÄ 7C46 urverket som Àr 100% in house producerat. Seiko odlar till och med sina kvartskristaller sjÀlv. Lycka till!
 
Topp