• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Scaramanga

Patek
2-Faktor
image.jpeg

Är det Kanji pĂ„ sĂ„na hĂ€r fetingar?
 

frere

Audemars
2-Faktor
Faan, vill ha en SBBN035 oxÄ nu :-(

Diggar verkligen Tunan...ingen som har en beggad SBBN till salu?

kWgzKWK.jpg
Den Àr riktigt, riktigt bra i helsvart! Tunor borde nÀstan förses med varningstext, det verkar vara omöjligt att nöja sig med en...det finns ju heller ingen modell som rymmer alla de detaljer som man behöver, tvÄ st Àr ett minimum. För egen del mÄste jag ha nÄgot med de gamla visarna, titan och keramik.
 
Jag skulle verkligen vilja ha en lÀnk till denna klocka, en svart lÀnk.
NÄgon som har nÄgot bra tips pÄ nÄgon bra, passande, prisvÀrd lÀnk.
Tack pÄ förhand!
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Hur funkar det med batteribyten pÄ dessa skönheter, Àr det lÀttast att sjÀlv skicka till ett service center eller finns det Urmakare i Sverige som gör det?. NÄgon som har erfarenhet av att skicka sjÀlv fÄr gÀrna fylla i med input :)
 

SeikoSan

Omega
2-Faktor
PÄ modellerna med skruvad bakboett funkar det som vilket klocka som helst, viktigt att packningen byts smörjs, och trycktest sÄklart. 1000m modellen m.fl. överlÄter jag till nÄgon annan att svara pÄ. :)
 

Sorubim

Audemars
Precis som redan nÀmnts... För de modeller med skruvat boettlock sÄ Àr det inga problem.
För modeller som har sÄ kallat "Monocoque case" alltsÄ saknar boettlock, sÄ finns det inget man kan göra. Klockan bör kasseras!

Som tur Àr sÄ finns det ett miljövÀnligt och korrekt alternativ för dig: NÀr batteriet Àr slut och din Tuna ska kasseras sÄ skickar du din Tuna till mig. SÄ ser jag till att materialen sorteras och utvinns enligt miljövÀnlig metod. Helt utan kostnad.

;););)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Klassiskt Tuna-syndrom. Först avsky för att sedan Àlska. Bara att köpa.
Tonfiskarna och dÄ framförallt de absolut första eller de nya 300m-modellerna (imho) Àr ju de bÀsta modellerna SEIKO nÄgonsin lanserat. FörstÄr inte hur man inte kan Àlska tonfiskarna. :)
Kettil! Du behöver en Tuna!

DÄ "kröp fan till korset" och drog pÄ sig en (en moddad!!) tonfiskburk :)

Tuna 071016.jpg
 
Topp