• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

S.L

Vacheron
2-Faktor
Guld kan man ju knappast fÄ för mycket av sÄ jag spammar pÄ.
0474E0FD-2E2E-4DBB-9731-E08D1DE75854.jpeg


F8C8A405-9F35-40A1-A938-EE13A3CE5A46.jpeg
 

1965ek

Patek
2-Faktor
NÄgon som Ätermonterat originallÀnk? Har fÄtt hem ett bonetto gummi men det finns ju inga hÄl i ÀndlÀnkarna för att komma Ät bandstiften.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Jag menar inte att plocka ur det Àr enkelt men att Ätermontera. Normalt har lÀnkar utrymme att trycka ihop bandstiften men inte den till min sbbn031. Har inte provat Àn men tÀnkte bara frÄga om Ätermonteringen Àr problematisk.
Aha, ska inte vara nÄgra problem i alla fall!
Jag tror det tog ~15 sekunder för mig att ta av/Ätermontera originallÀnken pÄ de 031or jag har haft. :)
 

Odd Lot

Breitling
2-Faktor
Hej! Nu kommer en riktig novis och ger sig in i trÄden :chicken:

Jag Àr brutalt sugen pÄ just en golden tuna, men har inte alltför tjocka handleder - 17,5 cm i omkrets. Hur sitter egentligen en golden tuna pÄ handleden, med tanke pÄ att det Àr en rÀtt mustig pjÀs?

Vad rekommenderar sakkunskapen till en fÀrsking i tonfisksammanhang? Jag gillar vintage, och det gör mig ingenting om klockan ser litet anvÀnd ut. Borde man istÀllet satsa pÄ en litet nyare? De verkar tradea pÄ ungefÀr samma nivÄer, eller?
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Hej! Nu kommer en riktig novis och ger sig in i trÄden :chicken:

Jag Àr brutalt sugen pÄ just en golden tuna, men har inte alltför tjocka handleder - 17,5 cm i omkrets. Hur sitter egentligen en golden tuna pÄ handleden, med tanke pÄ att det Àr en rÀtt mustig pjÀs?

Vad rekommenderar sakkunskapen till en fÀrsking i tonfisksammanhang? Jag gillar vintage, och det gör mig ingenting om klockan ser litet anvÀnd ut. Borde man istÀllet satsa pÄ en litet nyare? De verkar tradea pÄ ungefÀr samma nivÄer, eller?
Jag har ocksÄ 17.5 cm, det Àr stora klockor men jag tycker att det funkar. Personligen gillar jag dock 300 meters bÀttre dÄ de bÀrs lite mindre.

Alla tunas Àr mycket trevliga sÄ det beror pÄ vad man vÀrdesÀtter, de Àldre har kanske lite mer charm men i en nyare fÄr du exempelvis riktigt vass lume.
DFE28C60-28D8-4359-AD70-CEB42837DAAE.jpeg
D065D90F-BE21-4800-BDA6-A7DDA89B2C74.jpeg
5B1CBA2D-0DAA-43DF-9682-70E3C73D8129.jpeg
 

Odd Lot

Breitling
2-Faktor
Jag har ocksÄ 17.5 cm, det Àr stora klockor men jag tycker att det funkar. Personligen gillar jag dock 300 meters bÀttre dÄ de bÀrs lite mindre.

Alla tunas Àr mycket trevliga sÄ det beror pÄ vad man vÀrdesÀtter, de Àldre har kanske lite mer charm men i en nyare fÄr du exempelvis riktigt vass lume.
DFE28C60-28D8-4359-AD70-CEB42837DAAE.jpeg
D065D90F-BE21-4800-BDA6-A7DDA89B2C74.jpeg
5B1CBA2D-0DAA-43DF-9682-70E3C73D8129.jpeg
Okej! Tack för ett synnerligen informativt svar, med klocka/handled-matchning! DÀr framgÄr tydligt skillnaden i storlek, och att 17,5 cm Àr optimal storlek pÄ handled ;)

Skiljer det mycket i lume mellan Ärsmodellerna, eller har det mest med Äldrandet att göra? Ingenting annat som Àr supersignifikant över Ären, förutom variationen mellan modellerna i sig? Jag tycker att jag har lÀst en del genomgÄngar pÄ nÀtet, och det verkar finnas en herrejössesmÀngd varianter.

Jag Àr rÀdd att jag mÄste ha en guldtuna alltsÄ... Om nÄgon rÄkar ha en över, sÄ fÄr man gÀrna PM:a :)
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Okej! Tack för ett synnerligen informativt svar, med klocka/handled-matchning! DÀr framgÄr tydligt skillnaden i storlek, och att 17,5 cm Àr optimal storlek pÄ handled ;)

Skiljer det mycket i lume mellan Ärsmodellerna, eller har det mest med Äldrandet att göra? Ingenting annat som Àr supersignifikant över Ären, förutom variationen mellan modellerna i sig? Jag tycker att jag har lÀst en del genomgÄngar pÄ nÀtet, och det verkar finnas en herrejössesmÀngd varianter.

Jag Àr rÀdd att jag mÄste ha en guldtuna alltsÄ... Om nÄgon rÄkar ha en över, sÄ fÄr man gÀrna PM:a :)
@Tampa_blord s SBBN040 pÄ k&s Àr löjligt prisvÀrd, köp den!
 
Topp