• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

VÀldigt nöjd med dagens nykomling :)
IMG_2411.JPG


Kan inte riktigt förlika mig med Seikos gummirem men jag fÄr vÀl ge den en chans. Ett mattsvart sharkmesh skulle sitta fint men de jag hittat sÄ hÀr lÄngt Àr alldeles för blanka.
Cool! SÀg till om du hittar ett sharkmesh som passar, den kombinationen har jag ocksÄ funderat pÄ!

Tack :) KÀnns som det borde funka perfekt med mesh men det mÄste vara rÀtt matta yta pÄ det...kan nog bli svÄrt att hitta tyvÀrr :( Men lovar att sÀga till om jag hittar nÄgot!

Hittade ni nÄgonsin nÄt mesh? :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Passar grymt bra med lÀnk, riktigt schysst!
De e nÄtt speciellt med tuna, svÄrt att sÀtt fingret pÄ vad? Fulsnygg som inte Àr likt nÄtt annat men för mig Àr det detta som Àr en dykare!
Sitter sÄ sjukt bekvÀmt pÄ BoR ocksÄ. Riktigt schysst! :) Fulsnygg Àr rÀtt ord. Den Àr sÄdÀr lagom "too much", typ som Aqualand. Det tar lite tid att lÀra sig gilla den, sen Àr man helt frÀlst. :D
 

Mr A.M

Omega
2-Faktor
DBD6BCA6-F38B-45D3-95AF-8D34E826CD38.jpeg
FF8F1C57-332A-49A8-A19B-C398A423DC15.jpeg
Sitter sÄ sjukt bekvÀmt pÄ BoR ocksÄ. Riktigt schysst! :) Fulsnygg Àr rÀtt ord. Den Àr sÄdÀr lagom "too much", typ som Aqualand. Det tar lite tid att lÀra sig gilla den, sen Àr man helt frÀlst. :D


Kan bara hÄlla med! BestÀllde ett frÄn Royal Straps, som landa idag! (Men det blev att ta fram filen för att klÀmma in det mellan ena bandhornet...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
DBD6BCA6-F38B-45D3-95AF-8D34E826CD38.jpeg
FF8F1C57-332A-49A8-A19B-C398A423DC15.jpeg



Kan bara hÄlla med! BestÀllde ett frÄn Royal Straps, som landa idag! (Men det blev att ta fram filen för att klÀmma in det mellan ena bandhornet...
JasÄ, det var sÄ för dig med! Jag hade precis samma problem, det passade pÄ ena sidan men pÄ andra kilade den sig fast. Kunde ocksÄ konstatera att det inte var lÀnken det var fel pÄ utan det Àr avstÄndet mellan bandhornen som skiljer sig Ät. :confused:
 

Mr A.M

Omega
2-Faktor
JasÄ, det var sÄ för dig med! Jag hade precis samma problem, det passade pÄ ena sidan men pÄ andra kilade den sig fast. Kunde ocksÄ konstatera att det inte var lÀnken det var fel pÄ utan det Àr avstÄndet mellan bandhornen som skiljer sig Ät. :confused:
Samma hÀr! LÀnken var 22 mm i bÄda Àndar. Verkar vara nÄgot med Seiko's toleranser.
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Ni som köpt nya Tunas, vart har ni köpt dem ifrÄn?

Kollat runt hos Seyia & Gnomon men hade gĂ€rna köpt inom Europa. Är intresserad av att köpa en Sbbn031 eller sbbn037.
 

xmb216bc

Panerai
Ni som köpt nya Tunas, vart har ni köpt dem ifrÄn?

Kollat runt hos Seyia & Gnomon men hade gĂ€rna köpt inom Europa. Är intresserad av att köpa en Sbbn031 eller sbbn037.
Sayiajapan. Har fel i stavningen. Kan Äterkomma med rÀtt. Han skickar snabbt, absolut att lita pÄ. Finns Àven buyinjapan, eller sÄ. Kan Äterkomma nÀr strömmen Àr tbx, samt att jag vaknat till igen
 

Strand

Breitling
Ni som köpt nya Tunas, vart har ni köpt dem ifrÄn?

Kollat runt hos Seyia & Gnomon men hade gĂ€rna köpt inom Europa. Är intresserad av att köpa en Sbbn031 eller sbbn037.
I bought my sbbn037 from a guy in Spain, Magi Mercade aka Solojapan, a super guy. His ebay page is https://www.ebay.ie/sch/solojapan/m.html and facebook https://www.facebook.com/solojapan2016/
I got mine brand new from Spain for €875 with shipping, no extra taxes or anything.
I took a chance and did a bank transfer, did something wrong and ended up sending him the money twice, totally my fault, but no problem, he promptly returned the extra payment - good guy in my book!
He specializes in Seiko's but doesn't list everything he has, so just write him and ask for what you'd like - he didn't have an sbbn037 listed when I mailed him, but he got one from Japan in a couple of weeks. He has some sort of connection in Japan, imports the watches to Spain and ships from there, so no issues with taxes and stuff, the whole process took around 3 weeks.

Another option is a danish couple http://www.kronometer.dk/uret-til-dykkeren/seiko-prospex-marine-master-professional-sbbn031.html but their prices are quite a bit higher.

Anyway, my recommendation goes to Magi/Solojapan, straight up guy and he kept me well informed during the process.
 
Topp