• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den köttiga tonfisktråden

msa00

Titan
6FC76ADE-4F34-4632-9485-93C6D97BD290.jpeg
76886BA0-8884-4375-8657-C85B6C472F14.jpeg

Ska justera datumet ser jag...
Riktigt snygg, fantastisk urtavla. Vad är det för metall runt vridringen? Mässing?

Mikaell

Silver
Friends Of KS
Har trålat (sorry..) tråden för att bilda mig en uppfattning om upplevd storleksskillnad på SBBN035 och SBBN029. Det skiljer som jag förstår det typ 1,5mm i diameter.
Någon som har input på om det är stor skillnad på armen?
@yonsson @Molle ?

Top!

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Premium
Har trålat (sorry..) tråden för att bilda mig en uppfattning om upplevd storleksskillnad på SBBN035 och SBBN029. Det skiljer som jag förstår det typ 1,5mm i diameter.
Någon som har input på om det är stor skillnad på armen?
@yonsson @Molle ?
Top!
Det är ganska stor skillnad tycker jag. 035 kan jag utan bekymmer ha som daglig klocka, det kände jag inte med 029.

Mikaell

Silver
Friends Of KS
Oookej!
Det blev att ta över vårdnaden av denna SBBN029 som flera från forumet känner igen. :)

11007B4D-78D6-475E-BD33-D39253C80562.jpeg

Första intrycket. Jäklar vilket monster! På ett bra sätt, som gör det otroligt tydligt vad den är byggd för.
Jämförelsevis så är den allra största klocka jag burit en Tudor GMT, som jag upplevde lite för chunky, men för en verktygsklocka som denna så är storleken riktigt, riktigt bra.
Kort o gott: stenhård, men ändå grymt balanserad.
Känns som om det kommer bli mer Tonfisk framöver. :)

Lundgren🥊

Silver
Friends Of KS
Oookej!
Det blev att ta över vårdnaden av denna SBBN029 som flera från forumet känner igen. :)

11007B4D-78D6-475E-BD33-D39253C80562.jpeg

Första intrycket. Jäklar vilket monster! På ett bra sätt, som gör det otroligt tydligt vad den är byggd för.
Jämförelsevis så är den allra största klocka jag burit en Tudor GMT, som jag upplevde lite för chunky, men för en verktygsklocka som denna så är storleken riktigt, riktigt bra.
Kort o gott: stenhård, men ändå grymt balanserad.
Känns som om det kommer bli mer Tonfisk framöver. :)
Vart lite smått sugen på sbbn013 1000m som såldes här på ks men vågade inte pga storleken, kände att jag behövde prova först innan jag slår till. Hursomhelst j*vligt ball klocka du har! :)

Mikaell

Silver
Friends Of KS
Vart lite smått sugen på sbbn013 1000m som såldes här på ks men vågade inte pga storleken, kände att jag behövde prova först innan jag slår till. Hursomhelst j*vligt ball klocka du har! :)
Jag gjorde en chansning på storleken, men på något magiskt sätt har Seiko lyckats få in 49mm i något som bär rejält mkt mindre.
Tack! Den känns riktigt bra.

Senast ändrad:
Topp