• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den klocka som folk uppfattar som mest provocerande?

Arcticreef

Silver
Yup. Folk kan bli provocerade av en klocka. Själv har jag en urgammal DD i gulguld som min gode vän (som är klockintresserad) kallar ”bilhandlarklocka” och tycker genuint illa om. Jag är således mycket selektiv när det kommer till att använda den. Vitguld eller platina är mycket enklare att hantera eftersom de flesta inte kan skilja dessa material från stål.
Men, om man nu skulle skaffa en klocka som maximerar risken (chansen?) att folk blir förbannade och gör bäraren till en paria, vilken skulle man välja då? Jag skulle kunna tänka mig att en 41 mm DD i Everose skulle hamna rätt högt upp på skalan? Men jag antar att det finns andra alternativ?

61w2aXL+0YL._SX679_.jpg

För att bära den här 52.5mm pjäsen måste man nog vara en riktig clown eller tekashi69, eller ja... de är väl same shit diffrent name egentligen

Bilagor

• 3A91C72C-6356-4BD9-8B37-67A2B20A9A88.jpeg
    3A91C72C-6356-4BD9-8B37-67A2B20A9A88.jpeg
    116.9 KB · Visningar: 25
For den oinsatte som vill vara en riktig gangsta/ortenrappare sa ar nog detta sa haftigt och bling som det kan bli. Dessutom riktig skamsvarning nar AD inte ens kan stava till rain.....
En Varg-Unge slar sjalvklart en gubbrolex som DD nar man wailar eller springer fran aina

urful 2.jpg
urful.jpg
urful.jpg

For den oinsatte som vill vara en riktig gangsta/ortenrappare sa ar nog detta sa haftigt och bling som det kan bli. Dessutom riktig skamsvarning nar AD inte ens kan stava till rain.....
En Varg-Unge slar sjalvklart en gubbrolex som DD nar man wailar eller springer fran aina

urful 2.jpg
urful.jpg
urful.jpg
Undrar om dom menar att man kan sitta i bilen i en biltvätt med klockan på 🤣

söker du bara provocerande i termer av utseende? Kan annars tänka att det skulle provocera rent generellt att ha en extremt avskalad klocka med högt pris.

urful 2.jpg
urful.jpg
urful.jpg
Fruktansvärd, får seriöst ont i ögonen

Tillbaka
Topp