• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den klocka som gav dig mest "wow!" känsla

Unicron

Breitling
Första gången du såg den/tog den i handen, och bara tänkte något i stil med "jäklar vilken fin klocka!"
Vilken klocka var det som gav dig mest bestående intryck? :pompus:
 

kamme

Breitling
Av klockorna jag äger så är det ganska jämt lopp mellan min Explorer 2 och min gamla Raketa från 80-talet. Dock ligger båda två i klocklådan till förmån för min Sub, så den har väl gjort mest bestående intryck medans de andra var mer wow känsla. Typ
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
En kollegas Tag Heuer Aquaracer (som senare också blev min:rolleyes:). Känslan, designen, TYNGDEN!!! Allt sammantaget gav en "wow känsla" jag aldrig upplevt varken tidigare eller senare, då sitter jag ändå med betydligt dyrare klockor men de ger en annan sorts känslor:confused:. Flippade den en gång men efter svår saknad köpte jag tillbaka den.

Min kära "grab & go" T-H quarts dykare. Går ALLTID! rätt:happyhappy:
IMG_0725.jpg
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Givetvis känslan när jag köpte min första Rolex, min 16200. Men förutom det så klämde jag på en Rolex Daytona i platina när jag var i Los Angeles. Vilken klocka, vilken härlig tyngd och kvalitetskänsla!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Var nog första gången jag såg en riktigt spegelblank gilt-tavla. Det är något speciellt.

En rätt nylig wow-upplevelse var att prova en i princip NOS Patek 3700. Bars väldigt annorlunda jämfört med senare Nautilus.
 
Senast ändrad:

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Fick sån sjukt bra känsla när jag såg dessa en gång i tiden, aldrig provat IRL dock :(. Nu kanske jag inte skulle vart så intresserad men då var jag helt tagen. Kan sakna den där känslan, känns som man är lite avtrubbad efter år av klockintresse.
IMG_1741.JPG
IMG_1742.JPG
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Måste säga 114060. Fan va fin den var när jag lyfte på locket. Första klockan med keramisk vridring och har blivit fler sedan dess :cigar:
 

Bally

Cartier
Två som sticker ut för mig är första gången jag provade en Royal Oak. Hade sett dem på bild innan och tyckt de såg rätt bra ut och tänkte det kunde vara värt att titta på. Hantverket och speciellt länken gav en riktigt "wow" känsla.

Det andra wow tillfället skedde första gången jag kikade på Roger Dubuis excalibur skeleton tourbillon. Dels att kolla på alla otroliga detaljer med en lupp samt att spänna fast något med en prislapp på över en miljon på armen och gå runt kändes rätt overkligt och gav absolut en "wow" känsla.
 

sir alex

Panerai
Ville prova en AP RO 41 mm på Nymans Ur för att få en känsla på hur den bars men eftersom de (såklart) inte hade någon inne så fick jag prova den i roséguld istället. Kändes minst sagt småtråkigt att ta på sig sin stålrolle efter den upplevelsen.
 
Topp