• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den klocka som gav dig mest "wow!" känsla

Ruben

Rolex
Spontant dessa
IMG_0570.JPG
IMG_0591.JPG
IMG_0592.JPG
IMG_0593.JPG


YM för den är så mycket bättre på bild än irl, samma sak med rootbeer, ful på bild men magisk irl.
Aerospace för de ser bättre ut irl och för att den sitter grymt skönt på handen.
Gillar inte stål aquanauten men rödgulds modellen är en riktig fullträff
 
Senast ändrad:

pfefferz

Breitling
Måste säga Rolex (GMT-C), typiskt :D. Upplevelsen kändes på något sätt bättre än med andra märken..
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Den enda gången jag blivit glatt överraskad och om jag minns rätt, utbrustit WOW! är nog i våras på @ERIKSON URHANDELs mini Basel där jag fick klämma på en Sinn UX.
Oljefylld kvartsare med en sekundvisare som studsar tillbaka lite varje sekund. Detta plus att tavlan ser ut att vara en påklistrad dekal uppepå glaset gjorde mig rätt så paff!
Måste nog köpa en snart iaf!
Jag var där för att dregla över en Sinn 757 utc men denna stal showen måste jag säga.

IMG_2139.JPG


IMG_2138.JPG


IMG_2140.JPG


Kom på en till!
När killen på Nymans i Västerås öppnade locket och visade en Panerai modell dyr och stor. Vet inte vilken modell det var men det var en wow-upplevelse.
 

Kugghjul

Panerai
Omegas 8500 aqua terra. Att de kostar från 25 000 kr begagnade är helt otroligt. Vilken urtavla, nära Nautilusklass för 1/10 av priset. Jättefint urverk (för pengarna) med dubbla fjädrar och co-axial.

Som sagt, klockan imponerar verkligen, och lägger man in prisnivåerna är klockan svårslagen.
 
  • Like
Reactions: Kai

kirex

Cartier
I mitt fall var de när jag såg denna Omega Seamaster 1999. Köpte den hos Rob. Engström efter att ha lyckats spara ihop 23.700 Kr. Jag var helt upprymd när jag såg den inne i affären och glömde t.o.m att pruta :facepalm:.
Omega Seamaster Professional 300 M Chrono Diver Guld-Titan front.jpg


Sedan blev det en Patek Philippe Nautilus efter moget övervägande, 17 år senare och med ett ett drygt 20 gånger högre pris. Även den köpt hos Rob. Engström.
patek 5980 steel-gold d.jpg


Jag har alltid varit svag för klockor som är svarta och i Two-Tone med blå tavla :)
 
Senast ändrad:

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag måste nog ändå säga att mitt senaste köp gett mest WOW-känsla. Inte för att den är det absolut bästa jag testat, men den är nog det som överträffat förväntningarna mest. Med tanke på priset förväntade jag mig inte alls finish på så hög nivå.
20170712_104945.jpg
 

Kapten M

Omega
2-Faktor
Gillar min BLNR otroligt mycket, men det var när jag provade min PO Goodplanet.
Den är så jäkla snygg och kändes så otroligt rejäl.
 

Ltvik

Breitling
Halios Delfin, snyggaste dress dykaren imo. Trots att jag sneglat på bilderna av den under två år blev jag ändå överaskad av tyngden och den speciella formen där kanterna/linjerna mellan glas stål och keramik möts med liten skillnad och kurvorna fortsätter runt hela klockan. Bloody Marvelous!!!!
20170630_150340.jpg
 

Bilagor

  • 20170630_150252.jpg
    20170630_150252.jpg
    142.4 KB · Visningar: 24
Senast ändrad:

BadkarsPiraten

Vacheron
Rolex Submariner 116610LV "Hulk".
green-Rolex-Submariner-116610LV.jpg

Var in och testade den hos Nymans Ur och jag blev helt kär.
Jag ska ha en!
Väl där så testade jag även en sådan här 40mm DayDate.
Rolex-Day-Date-40-3.jpg

Det var en helt fantastiskt vacker klocka denna DayDate.
Men hela tiden när jag stod i butiken med den på handleden så stirrade jag på Hulken, Och såg hur vacker den är.

Det var kärlek vid första ögonkastet.
Sitter och väntar på min nu...

Sedan så måste jag nämna min Root Beer.
Den här varit med mig genom vått och torrt, den vill jag ha förevigt.
Dock med att köpa Hulken var tanken OWG, köper jag Hulken så får Root Beer gå.
Men min snälla sambo tvingar mig till att jag kan ha 2 klockor :)
20170514_143108.jpg
 
Topp