• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

eriksson850

Jek Porkins
Om det nu stämmer att den kostar 15000, varför skulle han lägga ut en helt ny till en tredjedel av det priset? Bara det får varningsklockor att ringa...
Det är väl inte världens mest populära modell, han har väl mycket väl kunnat fått en bra rabatt. Sedan hoppas han säkert att den går för mer än utropspriset på en auktion...

Låg väl någon här på ks köp och sälj för några år sedan. Har för mig att priset var 6500:- med ett väldigt svalt intresse.

Om klockan i auktionen är äkta eller ej vågar jag inte bedöma.

stejoh

Breitling
@eriksson850 ja, så kan det vara. Såg också den som låg ute här, typ nyskick och tror den gick f ~6000. Var då tveksam t modellen men nu tycker jag den är lite cool 😎

EPL89

Cartier
Sett en fin Tissot på Tradera (t-complication squelette) men känner mig osäker om det är en kopia. Ngn här med erfarenhet?

Jag tycker den ser fin ut, säljaren verkar reko men priset lågt och sett bl a en videogenomgång på Youtube om denna modell som fake-ex. Även säljaren kan ju vara lurad och sälja i god tro så att säga.

Ser äkta ut, och med tanke på att säljaren är en välrenommerad så känns det safe!

stejoh

Breitling

Bilagor

• F2398877-BB9F-494C-A79C-19900286D84F.jpeg
    F2398877-BB9F-494C-A79C-19900286D84F.jpeg
    690.6 KB · Visningar: 1

Fredgusta

Cartier
Jag kommer avvakta, hittade en tråd på watchuseek med detaljer kring hur man kan se skillnad på äkta vs kopia.

Förstorar man bilden fr Tradera ser man att kuggningen är tätare än hos originalets urverk enl tråden på watchuseek ovan, och verkar också som om skelettet är illa slipat, se markeringarna.
Jag tyckte också skeletteringen såg illa ut. Liknande mer en kinakopia. Men sa inget för jag har ingen koll på hur bra/dåligt Tissot finishingering är.

Avvakta är nog bra om magkänslan säger det.

Laplander

Rolex
Jag kommer avvakta, hittade en tråd på watchuseek med detaljer kring hur man kan se skillnad på äkta vs kopia.

Förstorar man bilden fr Tradera ser man att kuggningen är tätare än hos originalets urverk enl tråden på watchuseek ovan, och verkar också som om skelettet är illa slipat, se markeringarna.
Att det finns kopior på en sådan "udda" klocka som denna Tissot Skeleton kunde jag aldrig tro... Man är ganska naiv alltså... :oops:

Topp