• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Många trådar nu för tiden där folk frågar om diverse klockor är äkta. Märker att vissa blir trötta på frågan i och med alla trådarna så tänkte att man kan samla alla frågorna på ett ställe istället för att ha tusen trådar så slipper lika många störa sig.

Skriv gärna en kort sammanfattning om varför ni undrar varför klockan är äkta också.
Denna tråd kanske blir en flopp men värt ett försök. :)

Läs gärna här innan du postar i tråden
 
Senast redigerad av en moderator:

Miami

Rolex
2-Faktor
Förstår att vissa blir trötta på "äkta" trådar
Personligen tycker jag att de första 10-15 posterna är rätt intressanta (innan det spårar ur) som relativt ny så är risken rätt stor att missa för andra sjukt uppenbara felaktigheter
Så man lär sig alltid någonting av dom
Tror inte jag är ensam om det :)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Man kanske skulle skapa en tråd där alla forumpoliser och låtsasmoderatorer kan diskutera vad som stör dem mest för dagen...

Trådar som är värda att diskutera lever vidare, de som ingen vill ha faller snabbt i glömska. Svårare än så är det inte.
Och i de sällsynta fall trådar börjar spåra ut, både till innehåll och antal, så brukar våra moderatorer göra ett utmärkt städjobb.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
1153DB1B-C63A-4C4C-AFB7-C126512D13BC_zpsh4aghbxy.jpg

Någon som vet? Jag är osäker
 

Erik1

Patek
2-Faktor
är rätt säker på att det är en fake, för det första finns det ingen ingravering i ringen runt urtavlan vad jag ser och för det andra går lumedotten på bezeln ut över pilen.
Men texten ser riktigt bra ut måste jag säga!
Är du säker? Nedan är bilder på samma persons TT sub & stål sub
1BB772FF-5AA4-4E1C-BA87-6B9E9DF0F61C_zpspjyglbwf.jpg

0F529017-954E-4CEC-9C7D-C96BB0BAB1AF_zpss3ygousz.jpg

3E5CDBD1-8E52-400F-A393-814675C2CA74_zpspjy3gtdu.jpg
 

Galaxy

Rolex
är rätt säker på att det är en fake, för det första finns det ingen ingravering i ringen runt urtavlan vad jag ser och för det andra går lumedotten på bezeln ut över pilen.
Men texten ser riktigt bra ut måste jag säga!
Ska det verkligen vara ROLEXROLEX-engraving på den refen? Vet inte hur gammal klockan är men det kom väl kring 2003. Och lumepricken tror jag går utanför pilen väldigt ofta, om inte alltid.

Tycker den ser bra ut.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
är rätt säker på att det är en fake, för det första finns det ingen ingravering i ringen runt urtavlan vad jag ser och för det andra går lumedotten på bezeln ut över pilen.
Men texten ser riktigt bra ut måste jag säga!
Ingravering eller sk rehaut kom runt 2007 (om jag inte minns fel) och klockan på bild har en tritiumtavla (swiss-T<25) och de försvann ca 98-99.
"Lumedotten" ser ut som den ska.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
rolexrolex kom runt 2005-2007 någon gång. Men tritium tavla är äldre. Vet inte när de slutade med det. Däremot lär inte länken vara tidsenlig då SEL kom vid år 2000. Annars tycker jag den ser bra ut för mitt otränade öga. :)
 
Bilder är en bra uppfinning - om man vill ha svar .;)
Det blir ju många bilder om man klickar på länkarna. Ganska stort inlägg om man ska lägga in dem här, men OK då.
Fler bilder får man i länkarna, plus den information säljaren ger. Jag är orutinerad på sånt här och vill inte bli lurad om det är kopior.

208042417_a7ca2d07-d0d1-4002-85ab-78aa97522c11.jpg
208042069_e7ffdbe6-2256-496b-aee6-b6c84b8c3284.jpg
 

adress

Friends of KS
Det blir ju många bilder om man klickar på länkarna. Ganska stort inlägg om man ska lägga in dem här, men OK då.
Fler bilder får man i länkarna, plus den information säljaren ger. Jag är orutinerad på sånt här och vill inte bli lurad om det är kopior.

208042417_a7ca2d07-d0d1-4002-85ab-78aa97522c11.jpg
208042069_e7ffdbe6-2256-496b-aee6-b6c84b8c3284.jpg
Större chans att du får svar med bilder. Annars överlåter man åt ngn annan att göra jobbet. Var bara det jag menade med bilder ( och länk). Hoppas du får hjälp.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Hade varit kul att få veta varför man misstänker om en klocka är fejk eller ej. Exempel om ens kompis plötsligt införskaffat något eller om man ska köpa ny eller av någon annan orsak. Känns som att det finns en risk att folk kommer regga sig och posta i denna tråd bara för att se om sina fejk kan lura klockfolk.
 
Topp