• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BoEtt

Rolex
Jämför med denna. Säker kan man väl inte vara via en bild, men kolla in Tachy skalan. Ser ut som stansad plåt på den andra.

9908815_fullsize.jpg
9908818_fullsize.jpg
 

BoEtt

Rolex
Jag ber om ursäkt om jag trampade på en öm tå. Dvs om det är din annons el närstående.

Min uppfattning är följande. Jag tror inte Omega gör olika finish på sitt jobb för att det är olika modeller på Speedmaster i guld.
Jag tyckte att jag var rätt tydlig med vad jag menade ovan. Vad var oklart? Att han har målat om sin guld Omega? Skulle det vara så är han en skojig kille, om han suttit med Pandurofärger o lekt lite på dyra guldklockan Det ger säker bra värdeökning.
För o vara lite tydligare, samma annons har legat ute 4-5 ggr på kort period, vid varje tillfälle trissas priset upp av honom själv med nyreggat konto, eller det kan naturligtvis vara en polare. Vid varje tillfälle är det återigen en oseriös köpare som är orsaken till att annonsen läggs ut igen.
För övrigt, bilderna på klockan jag lade in ovan, ber jag admin plocka bort då de ändå inte kommer att tillföra mer i detta.
Och nu over n out vad det gäller detta.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Jämför med denna. Säker kan man väl inte vara via en bild, men kolla in Tachy skalan. Ser ut som stansad plåt på den andra.

9908815_fullsize.jpg
9908818_fullsize.jpg

Håller med om att Tachyn ser dålig ut på den på tratten i jämförelse med de jag har googlat på och din bild.
Om den är fake eller äkta kan jag dock inte uttala mig om då jag inte har kunskaper om omega. Ping @Undersköterskan ,Funderingar?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag ber om ursäkt om jag trampade på en öm tå. Dvs om det är din annons el närstående.

Min uppfattning är följande. Jag tror inte Omega gör olika finish på sitt jobb för att det är olika modeller på Speedmaster i guld.
Jag tyckte att jag var rätt tydlig med vad jag menade ovan. Vad var oklart? Att han har målat om sin guld Omega? Skulle det vara så är han en skojig kille, om han suttit med Pandurofärger o lekt lite på dyra guldklockan Det ger säker bra värdeökning.
För o vara lite tydligare, samma annons har legat ute 4-5 ggr på kort period, vid varje tillfälle trissas priset upp av honom själv med nyreggat konto, eller det kan naturligtvis vara en polare. Vid varje tillfälle är det återigen en oseriös köpare som är orsaken till att annonsen läggs ut igen.
För övrigt, bilderna på klockan jag lade in ovan, ber jag admin plocka bort då de ändå inte kommer att tillföra mer i detta.
Och nu over n out vad det gäller detta.
Du menar glasringen? Den är sönderpolerad, då ser de ut på detta vis. Tycker det är oansvarigt att uttala sig som du gör utan att ha bättre koll på saker och ting. Verkligen inte min annons.
 

BoEtt

Rolex
Jag måste ha hamnat i fel tråd, trodde att den här tråden var för att peka ut skumma annonser.
Vi vänder på det. Du med din erfarenhet. Vad i tratten annonsen ser du som talar för att den är seriös?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Jag måste ha hamnat i fel tråd, trodde att den här tråden var för att peka ut skumma annonser.
Vi vänder på det. Du med din erfarenhet. Vad i tratten annonsen ser du som talar för att den är seriös?

Fast nog måste "Innocent until proven guilty" vara en bättre väg att gå?
D.v.s. att man outar bara när man är helt säker på sin sak, alternativt att man frågar typ "ser denna verkligen helt kosher ut?".

Notera att jag inte säger någonting om aktuell Omega, eftersom jag inte vet så mycket om just den modellen.
 

naggge

Panerai
Jag måste ha hamnat i fel tråd, trodde att den här tråden var för att peka ut skumma annonser.
Vi vänder på det. Du med din erfarenhet. Vad i tratten annonsen ser du som talar för att den är seriös?
Jag ser inte heller något konstigt med klockan i annonsen, förutom att den har fått känna på polertrissan lite för mycket. Har svårt att tro att den skulle vara fake. Klockan du jämförde med här ovan är ju som sagt en helt annan modell.
Att säljaren är oseriös och försöker trissa priset är en annan femma, dock ingen femma som ska avhandlas här.
 

BoEtt

Rolex
m
Fast nog måste "Innocent until proven guilty" vara en bättre väg att gå?
D.v.s. att man outar bara när man är helt säker på sin sak, alternativt att man frågar typ "ser denna verkligen helt kosher ut?".
Notera att jag inte säger någonting om aktuell Omega, eftersom jag inte vet så mycket om just den modellen.

Jag ser inte heller något konstigt med klockan i annonsen, förutom att den har fått känna på polertrissan lite för mycket. Har svårt att tro att den skulle vara fake. Klockan du jämförde med här ovan är ju som sagt en helt annan modell.
Att säljaren är oseriös och försöker trissa priset är en annan femma, dock ingen femma som ska avhandlas här.

Kan bara hålla med er båda, att ropa Fake innan det är bevisat är inte ok. Bättrar mig på det i fortsättningen. Nästa gång lägger jag till ett litet med ack så viktigt tecken "?". Det kan ju vara så att polermaskinen har filat till kanterna rejält.
Har insett att inte låta "känslan" styra utan som du @Aurum försökte påpeka igår. Ge fakta så går det att avgöra/bedöma. Det gick inte riktigt in i min skalle igår kväll. Sorry för det @Aurum. Message taken! Skämmespåse nu påtagen :bag: blir bättring på den fronten framöver.
Har väl surfat på lite för många Speedy annonser och när det dyker upp de där "luddiga" både i text o bild så åker irritationen ut i fingrarna. Hoppas ingen tog illa upp!
Får önska er alla en fin torsdag! :)
 

Göteborgare

Cartier
Ja självklart, men när man läser den här tråden så är det ofta många och konkreta tecken som avslöjar just kopiorna. Men någob/några tecken för att avslöja just en Aerospace har jag inte sett ännu. Om det är ett tecken på att just denna klocka inte är kopierad eller att kopiorna är för bra?
Ett bra tecken på att det är fejk är att den är för billig!
 
Topp